Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@23:24:06 GMT

سودآوری «تکمبا»136 درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۴۲۰۸

سودآوری «تکمبا»136 درصد رشد کرد

شرکت «کمباین سازی ایران» چند دوره است که در ناحیه سودساز فعالیت می کند و توانسته از بار زیان انباشته خود بکاهد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، سال 98 برای شرکت «کمباین سازی ایران» با تحقق 48 ريال سود برای هر سهم به پایان رسید و رشد جالب توجه 136 درصدی را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، درآمدهای عملیاتی با افزایش 76 درصدی به یک هزار و 644 میلیارد ريال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این که فروش مقداری رشد 14 درصدی را تجربه کرد، نرخ های فروش نیز با افزایش مطلوب مواجه شدند. مهمترین محصول شرکت، کمباین سبک است که در سال 97 با نرخ 1.5 میلیارد ريال به فروش می رسید اما؛ در سال 98 به 2.4 میلیارد ريال افزایش یافت.

«تکمبا» سال 99 را به نوعی سال رشد فروش خود تلقی می کند و از همین رو، برای این سال مبلغ فروش 3 هزار و 374 میلیارد ريالی پیش بینی کرده که 105 درصد بیشتر از فروش سال 98 است.

حدود 312 میلیارد ريال تسهیلات مالی ابتدای سال 98 شرکت در پایان به 280 میلیارد ريال کاهش یافت و 96 میلیارد ريال هزینه مالی به دنبال داشت.

با ثبت 49 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها، سود خالص به رقم 83 میلیارد ريال رسید و به این ترتیب، زیان انباشته شرکت به 274 میلیارد ريال تقلیل یافت.

نکته قابل توجه برای سهامداران این است که به سبب زیان انباشته درج شده در حساب ها، در مجمع عمومی عادی سالیانه همانند دوره های گذشته، سود تقسیمی وجود نخواهد داشت.

روند فعالیت های «تکمبا» در سال های اخیر افت و خیزهای فراوانی داشته اما؛ از سال 93 توانسته خود را از گرداب زیان خارج کند و از باز زیان انباشته خود طی دوره های اخیر کاسته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کمباین سازی ایران درآمد سود سهامدار پول نیوز تاپ میلیارد ریال زیان انباشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده یک نمایندگی فروش خودرو پیرامون گران فروشی یک دستگاه خودرو با ارزش تخلف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

سالاری گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل اضافه دریافتی و همچنین هزینه کارشناسی در حق شاکی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کردند

کد خبر 6089613

دیگر خبرها

  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​