Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:07:33 GMT

مجهزترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور امسال افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۴۸۲۵

مجهزترین پردیس سینمایی شمالغرب کشور امسال افتتاح می شود

احد هوشمند قره باغ در خصوص جزئیات احداث این پردیس سینمایی افزود: سینما آزادی شهرستان ارومیه با ایجاد هفت سالن مجزای پخش فیلم و ساخت امکانات رفاهی از قبیل بوفه پذیرایی و کافی شاپ یکی از مجهزترین پردیس‌های سینمایی ایران در منطقه شمال غرب کشور دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: برای احداث این پردیس ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تغییرات نمای خارجی سینما، تغییر کلیه دکوراسیون داخلی، صندلی‌های مدرن، سیستم‌های جدید صوتی و تصویری، پرده‌ای اکران مناسب، سیستم‌های نور و تهویه پیشرفته از شاخصه‌های پردیس سینمایی ارومیه است.

هوشمند با بیان اینکه کلنگ بازسازی سینما آزادی ارومیه و تبدیل آن به پردیس مدرن سینمایی ۱۵ بهمن ماه سال گذشته همزمان با بازسازی و شروع به کار مجدد سینما ایران بر زمین زده شده است اظهارکرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار بود این پردیس سینمایی در شهریور ماه سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد که به علت شیوع بیماری کرونا در کشور ساخت «پردیس سینمایی ارومیه» با تأخیر مواجه شد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با بیان اینکه سینما آزادی ارومیه یکی از سینماهای فعال این شهرستان با ۷۵۰ نفر ظرفیت است افزود: این سینما در سال ۱۳۳۸ شمسی توسط بخش خصوصی ساخته شده و در سال ۱۳۹۵ شمسی مورد بازسازی قرار گرفته است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد سینماهای حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه از سه سالن فعال کنونی به ۱۲ سالن مجهز سینمایی می‌رسد.

وی با بیان اینکه این پردیس سینمایی با مجهزترین دستگاه‌های دیجیتال روز و با منبع نور لیزری در حال احداث است عنوان کرد: سالن اصلی این پردیس سینمایی به سیستم صوتی «دالبی» مجهز خواهد بود و بقیه سالن‌ها با سیستم صوتی استریو به نمایش فیلم‌های روز دنیا خواهد پرداخت.

هوشمند با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های مهم این پردیس وجود سالن سینمای ویژه کودکان است که برای نخستین بار در سطح استان و شمالغرب کشور در این مکان دایر می‌شود بیان کرد: تمام صندلی سالن‌های این پردیس از نوع وی‌آی‌پی خواهد بود و فضای این پردیس با امکانات رفاهی مختلف تجهیز و به علاقه‌مندان به سینما خدمات ارائه خواهد داد.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه از میان ۱۲ سالن سینما در استان تنها سه سالن فعال است گفت: نسبت صندلی‌های سینما به جمعیت استان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و به همین خاطر و برای افزایش این نسبت در کنار احداث پردیس سینمایی آزادی، دیگر سینمای شهر ارومیه نیز با نام ایران تحت بازسازی است تا با ۲ سالن مجهز و مجموع ظرفیت ۵۵۰ نفر در اختیار دوستداران فیلم باشد.

در حال حاضر پنج سینما در آذربایجان‌غربی با ۲ هزار و ۹۲۰ صندلی فعال است که از این تعداد، سه سینما در ارومیه و یک سینما در هر یک از شهرهای خوی و تکاب فعالیت می‌کند.

کد خبر 4930179

منبع: مهر

کلیدواژه: سالن سینما حوزه هنری آذربایجان غربی ویروس کرونا بوشهر شیراز شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا ایلام کمک به نیازمندان بیرجند روابط عمومی مواسات زلزله پردیس سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»

سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ماه ۱۴۰۳ و در هفته‌ای که از اکران فیلم‌های نوروزی گذشت در مجموع میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب در ۷۶۱ هزار سانس بود که توانست ۴۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۵۱۳ هزار تومان فروش داشته باشد و به طور کلی وضعیت سینمای ایران درحال رونق است.

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی این هفته توانست ۲۳۲ هزار بلیط به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان بفروشد و در رتبه اول فروش گیشه قرار بگیرد.

فیلم سینمایی «مست عشق» محصول مشترک ایران و ترکیه که اکران آن از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد؛ توانست ۱۴۸ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان بفروشد و در هفته اول اردیبهشت ماه در رتبه دوم فروش گیشه قرار گیرد‌.

«سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی زاده با فروش ۱۹۵ هزار بلیط به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان در رتبه سوم جدول فروش گیشه سینما قرار گرفت.

فیلم «بی بدن» که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد این هفته میزبان ۹۸ هزار مخاطب شد و توانست پنج میلیارد و ۵۰۷ میلیون تومان فروش داشته باشد و در رتبه چهارم فروش گیشه قرار گیرد.

فیلم سینمایی «آسمان غرب» در هفته گذشته با فروش ۳۲ هزار بلیط به ارزش یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول فروش سینما‌ها قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»