Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@07:34:08 GMT

رویترز: مردم ونزوئلا منتظر بنزین ایران هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۰۴۰

رویترز: مردم ونزوئلا منتظر بنزین ایران هستند

رویترز با اشاره به این که کمبود بنزین در ونزوئلا در مبارزه این کشور با کرونا تاثیر منفی گذاشته نوشت: علیرغم فشار آمریکا برای ممانعت از ارسال محموله های بنزین ایران به ونزوئلا، مردم ونزوئلا در پایتخت این کشور منتظر پر شدن باک خودروهایشان هستند. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، علیرغم فشار آمریکا برای ممانعت از ارسال محموله های بنزین از طرف ایران به ونزوئلا، مردم ونزوئلا در پایتخت این کشور منتظر پر شدن باک خودروهایشان هستند و برایشان مهم نیست این سوخت چگونه به دستشان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایران و ونزوئلا هر دو عضو اوپک و هر دو از مخالفان آمریکا هستند. یکی از مقامات دولت ترامپ هفته گذشته گفت پنج نفتکش ایران با محموله بنزین هنوز در راه ونزوئلا هستند.

 برخی از سیاست مداران مخالف در ونزوئلا از ارسال این محموله ها به خاطر نگرانی در مورد روابط دولت نیکلاس مادورو با ایران انتقاد کرده اند.

ولی بسیاری از مردم از جمله فرانکلین لوزاردو، مدیر یک رستوران در ونزوئلا که طی قرنطینه های اعمال شده به خاطر مهار گسترش ویروس کرونا به سختی مخارج خود را تامین می‌کرد، میگویند آنچه برایشان اهمیت دارد به دست آوردن بنزین است.

لوزاردوی 50 ساله در یک پمپ بنزین در شرق کاراکاس به خبرنگار رویترز گفت:« مهم نیست این بنزین از کجا می آید. بدون بنزین خودروها متوقف می شوند و هیچ نانی در بر سر سفره ها نخواهد بود».

ونزوئلا برای دریافت ذخایر طلای خودش در انگلیس به دادگاه متوسل شدادعای بلومبرگ/ ونزوئلا 9 تن طلا به ایران داد

کمبود بنزین طی ماه های اخیر به خاطر فشار آمریکا بر تامین کنندگان آن بسیار شدید شده است. این بخشی از کمپین حداکثر فشار واشنگتن بر  دولت مادورو است. دولت مادرو با یک فروپاشی اقتصادی شدید مواجه شده است.

نابودی شبکه پالایشی ونزوئلا با ظرفیت 1.3 میلیون بشکه در روز سالهاست باعث کمبود بنزین در این کشور شده است. تحریم ها و کمبود سرمایه گذاری و سوء مدیریت شرکت نفت دولتی این کشور مقصر این شرایط است.

کمبود بنزین توزیع مواد غذایی را متوقف کرده و اجازه نمی دهد پزشکان به بیمارستان ها برسند.

کارمن ریورو، یک اقتصاددان 35 ساله در صف پمپ بنزین در لابادرا می‌گوید:« مهم نیست این بنزین از طرف ایران بیاید. ما فقط بنزین را می‌خواهیم. بدون بنزین توزیع مواد غذایی ممکن نیست و مردم نمی توانند کار کنند».

انتهای پیام/111

 

R7586/P1012122/S7,85,80/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمبود بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد متولی گفت: چهارمین همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر به میزبانی شهر مقدس شیراز با رهیافت علوم انسانی اسلامی دوشنبه ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر خاطرنشان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت آیت الله ایمانی برگزار می‌گردد چرا که در زمان حیات و مسؤولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

وی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون برادر و خواهر برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آنها در آن روز تمامی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

برای اولین بار در کشور آئین جایزه ملی محی‌الدین برپا می‌شود

وی ضمن اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش عنوان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدا جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. گفتنی است نام این جایزه از نام استاد اخلاق حضرت آیت الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمامی طلاب و روحانیون شرکت کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ درصد اهدا می‌شود.

حجت الاسلام متولی در پایان گفت: امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان حضرت آیت الله رشاد به عنوان سخنران خواهیم بود؛ وی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

کد خبر 6097131

دیگر خبرها

  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • معمای بنزین در ایران
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم