Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:40:31 GMT

گفتگوی تلفنی بوگدانف و عریقات درباره روند صلح خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۱۷۸

گفتگوی تلفنی بوگدانف و عریقات درباره روند صلح خاورمیانه

معاون وزیر خارجه روسیه و دبیرکل کمیته اجرایی ساف در جریان تماسی تلفنی با یکدیگر به بررسی روند سازش میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی پرونده حل و فصل درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بوگدانف در جریان این تماس تلفنی بر اهمیت عدم تعلل در ایجاد وحدت ملی فلسطین بر اساس برنامه‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۲۸ ژانویه از طرح به اصلاح صلح موسوم به "معامله قرن" رونمایی کرد که با مخالفت فلسطینیان و در راس آنها محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رو به رو شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين صلح خاورميانه میخائیل بوگدانوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین