Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- میزان مصرف برق کشور در سی‌امین روز اردیبهشت ماه به نزدکی ۴۶ هزار مگاوات رسید که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

میزان مصرف برق روز سه شنبه (۳۰ اردیبهشت) به ۴۵ هزار و ۸۴۷ مگاوات رسید درحالی که این میزان مصرف در مدت مشابه پارسال ۴۳ هزار و ۵۹۹ مگاوات بوده است که نشان از رشد دو هزار و ۲۸۴ مگاواتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مصرف برق صنایع روز گذشته چهار هزار و ۶۰۶ مگاوات بود که نسبت به روز ماقبل آن کاهش یافت.

تولید برق از محل منابع انرژی‌های تجدیدپذیر دیروز به ۶ هزار ۵۰۲ مگاوات رسید که نسبت به روز ماقبل آن از رشد برخودار شده است.

 «همایون حائری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی دیروز از رشد ۴ برابری ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو در داخل کشور در طول سال‌های ۹۴ تا ۹۸ خبر داد.

وی گفت: ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو در سال ۹۴، در داخل کشور ۲۰۰ مگاوات بود و تا پایان سال ۹۸ به بیش از ۸۰۰ مگاوات رسید.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مگاوات رسید مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بدهکاران گاز یا پرمصرف‌های انرژی مشترکین صنعتی بزرگ، مصرف گاز زیادی در دوره قرائت دارند که با توجه به این مصرف گاز بهای بالایی دارند که بیش از ۱۳ همت میزان مصرف صنایع بزرگ کشور است که اگر یک دوره قرائت خود را پرداخت نکنند عملاً ۱۳ همت عقب افتاده و مجموع مطالبات دولت از آنها اگر سه ماه طول بکشد مبالغ بسیار هنگفت خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اقدامات توسعه‌ای کشور و هدفمندی یارانه‌ها، عدم پرداخت گاز بها تبعات زیادی دارد که باید به موقع پرداخت کنند تا دولت از منابع به خوبی استفاده کند.

رحمانی بیان کرد: بزرگترین بدهکاران صنایع پتروشیمی، بعد از آن فولادی‌ها و سومین هم سیمانی‌ها بزرگترین مصرف کننده و بدهکاران گازی هستند.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در مصاحبه رادیویی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ۲۵ میلیون و ۷۰۰ مشترک خانگی داریم این مقدار مصرف، فقط به صنایع برمی گردد که به صورت دوره‌ای کمیته‌ای تشکیل شده تا با برگزاری جلسات مربوطه پرداخت بدهی‌ها انجام پذیرد.

کد خبر 6095639

دیگر خبرها

  • معمای بنزین در ایران
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان