Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دادخواست شکایت علیه مکدانلد به دفتر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در هلند تحویل و در آن فهرست آزارهای جنسی بی‌شمار در شعبه‌های بزرگ‌ترین فست‌فود دنیا شمارش شده است؛ از جمله اقدام به تجاوز و قرار گرفتن در موقعیت بی‌شرمانه در آمریکا، پیشنهاد ارتقای مقام با برقراری رابطه جنسی در برزیل و قرار دادن دوربین مخفی در رختکن کارکنان زن در شعبه‌ای در فرانسه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سو لانگلی، دبیر کل اتحادیه کارکنان صنعت غذایی در یک نشست خبری در ریودوژانیرو گفت: یک فرهنگ فاسد در راس سازمان رخنه کرده است و خوشحالیم که مدیران مکدانلد نتوانستند اقدامی معنادار علیه شکایت ما انجام دهند. جمیله فرلی، از کارکنان مکدانلد شعبه فلوریدا با کمترین دستمزد هم درباره ماجرای خود چنین افشاگری کرد: یک همکار مرد به بدن من دست زد و یکی دیگر پرسید برای تجاوز کردن به دختر یک‌ساله‌ام چقدر باید بدهد. وقتی مورد را گزارش دادم، ساعت کارم به شدت کم شد.

تنظیم‌کنندگان و ارائه‌دهندگان دادخواست از این رو هلند را برای پیشبرد اهداف خود برگزیده‌اند که نبض مکدانلد در اروپا در این کشور می‌زند. مدیران اتحادیه اعلام کرده‌اند هر گونه تلاش برای شکایت کردن از فساد اخلاقی مکدانلد در ایالات متحده (محل استقرار دفاتر و ساختمان مرکزی بزرگ‌ترین غول زنجیره‌ای فست‌فود دنیا) با اخلال دست‌های ناپاک مواجه می‌شود، چرا که فساد اخلاقی و جنسی در تمام ارکان رده بالا در آمریکا نفوذ کرده و پرونده را به سود مکدانلد مدیریت می‌کند.

هدف شاکیان نه رسیدن به پول، که وادار کردن مدیران ارشد مکدانلد به نشستن پای میز مذاکره و رسیدن به راه حل میانه است. مکدانلد اساسا زیر بار پذیرفتن مسئولیت رفتار کارکنان خود نمی‌رود، در حالی که ۹۰ درصد تجارت و کسب و کار آن با کسانی پیش می‌رود که لباس مکدانلد بر تن دارند و رستوران‌ها را مدیریت می‌کنند. کریستین براکاسن، دبیر کل اتحادیه‌های تجاری فدراسیون اروپایی کشاورزی، غذا و گردشگری معتقد است هر که لباس مکدانلد پوشیده، کارمند مکدانلد است.

دفتر مرکزی مکدانلد در آمریکا اعلام کرد به محض دریافت نسخه‌ای از دادخواست، بندهای آن را بررسی خواهد کرد. ضمن اینکه شرکت خود را نسبت به امنیت اخلاقی کارکنانش در سراسر جهان مسئول می‌داند. درست یک سال پیش ده‌ها شکایت از بدرفتاری جنسی در شعبه‌های مکدانلد در ایالات متحده مطرح شد و همزمان پلیس و نظام قضایی برزیل پرونده بررسی فساد اخلاقی نظام‌مند را در شعبه‌های مکدانلد در این کشور گشود.

ریکاردو پاتا، رئیس اتحادیه کارگران عمومی برزیل گفت: بسیاری از این افراد که با آنها بدرفتاری شده سربه‌زیر و کم‌سن و آسیب‌پذیرند و ناگهان با شرایطی مواجه می‌شوند که زندگی‌شان را به خطر می‌اندازد. امروز یک راهبرد نوین شکل گرفته و همه ما با هم این سرطان آزار جنسی را از بدنه مکدانلد حذف خواهیم کرد.

کد خبر 513515 برچسب‌ها غذا - صنایع غذایی آمریکا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: غذا صنایع غذایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی

رسانه های فرانسوی گزارش دادند «ژرار دوپاردیو» امروز (دوشنبه ) توسط پلیس برای بازجویی در مورد اتهامات جدید تجاوز جنسی احضار شده است.

به گزارش ایسنا، این بازیگر  ۷۵ ساله، در یک ایستگاه پلیس در منطقه چهاردهم پاریس به دلیل اتهامات  مطرح شده از سوی دو زن مبنی بر تجاوز به آنها، یکی در یک فیلم در سال ۲۰۲۱ و دیگری در فیلمبرداری دیگری در سال ۲۰۱۴، مورد بازجویی قرار گرفت.

 «ژرار دوپاردیو» بازیگر فیلم‌هایی چون «سیرانو دو برژراک»، «مردی با نقاب آهنین» و بیش از ۲۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی دیگر، در سال ۲۰۲۰ به اتهام تجاوز جنسی مرتبط با شکایت مطرح شده ازسوی «شارلوت آرنولد» در سال ۲۰۱۸ متهم شد و یک سال بعد ده‌ها فرد دیگر به عنوان بخشی از یک مقاله تحقیقاتی در روزنامه مدیا پارت در آوریل ۲۰۲۳ علیه این بازیگر فرانسوی صحبت کردند و در نهایت به شهرت دوپاردیو ضربه خورد. در ماه دسامبر گذشته نیز «هلن داراس» هنرپیشه فرانسوی نیز شکایتی را به پلیس ارائه کرد و مدعی شد که دوپاردیو در سال ۲۰۰۷ هنگام فیلمبرداری فیلم «دیسکو» به او تجاوز جنسی کرده است.

پخش یک مستند در تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۳ از تلویزیون فرانسه که تاریخچه دوپاردیو در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی را شرح می‌داد، شروعی دوباره برای افزایش حواشی پیرامون این بازیگر بود.

در نامه‌ای سرگشاده که ماه گذشته در روزنامه فرانسوی با گرایش محافظه کار فیگارو منتشر شد، ۵۶ ستاره سینمای فرانسه از جمله «کارلا برونی» و «شارلوت رمپلینگ» از دوپاردیو در برابر اتهامات ، دفاع کردند و این بازیگر نیز همه اتهامات را رد کرد و گفت که هرگونه برخورد با آرنولد توافقی بوده است. او گفت که قربانی یک جریان رسانه ای شده است و هرگز با یک زن بدرفتاری نکرده است. 

اتهامات مکرر خشونت جنسی علیه دوپاردیو به خط مقدم جنگ فرهنگی در فرانسه تبدیل شده و گروه‌های فمینیستی را در برابر مدافعان این بازیگر از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار داده است. 

رئیس‌جمهور فرانسه اواخر سال گذشته میلادی دوپاردیو را بازیگر بزرگی خوانده بود که مایه افتخار فرانسه است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی بازداشت شد
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم