Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:52:37 GMT

اقامه نماز عید فطر در مساجد شهری و روستایی مرکزی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۶۹۱۴

اقامه نماز عید فطر در مساجد شهری و روستایی مرکزی

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری نماز عید فطر در مصلی‌ها، مساجد و حسینیه‌ها در شرایط کنونی ۲ اصل کلی وجود دارد.

وی افزود: در تمامی شهرستان‌ها این اجازه عمومی داده شده که مساجد و حسینیه‌ها فعال باشند و بخشی از جمعیت نمازگزاران را در قالب جریان مردمی گسترده داشته باشیم که اجتماع یک‌باره گسترده شکل نگیرد و پیرو این مساله در استان مرکزی نیز به تمامی مساجد اجازه برگزاری نماز عید فطر داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: مساجدی که امام جماعت ندارند برای برگزاری نماز عید فطر با مشکل مواجه می‌شوند و اگر بتوانند فردی را به‌عنوان امام جماعت معرفی کنند، اشکالی ندارد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور گفت: در مصلی‌های بزرگ مانند مصلی شهر اراک هنوز اجازه حضور گسترده برای برگزاری نماز عید فطر داده نشده است، چراکه در شرایط بیماری کرونا ممکن است ازدحام جمعیت ایجاد خساراتی را به‌دنبال داشته باشد و قرار است در صورت اجرای یک دستورالعمل مبنی بر حضور حداقلی جمعیت و با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی این اجازه داده شود.

وی گفت: اگر بتوان در فضاهای مسقف به‌ویژه فضای باز، جمعیت را با کیفیتی توزیع کرد که تمرکز ایجاد نشود، بهترین روش برای اقامه نماز عید فطر انجام می‌شود و امیدواریم در استان مرکزی این روش پاسخ‌گو باشد و ستاد پدافندزیستی نیز کلیات این امر را پذیرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: نماز عید فطر باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراه با فاصله‌گذاری اجتماعی به اندازه شرعی یعنی یک متر از جلو و دوطرف اتصال صف برگزار شود تا اقامه جماعت صدق کند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور افزود: استفاده از فضای باز مساجد برای برگزاری نماز عید فطر به شرطی که بتوانند اتصال صفوف را برقرار سازند، مشکلی ندارد.

کد خبر 4930125

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نماز عید سعید فطر ویروس کرونا بوشهر شیراز شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند کمک به نیازمندان روابط عمومی مواسات زلزله برگزاری نماز عید فطر استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند

۴۵ هزار فلسطینی امروز در حالی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند که نیروهای رژیم اشغالگر قدس از ورود ده‌ها جوان فلسطینی به مسجد جلوگیری کردند و تعدادی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی رژیم اسرائیل موانع آهنی در برابر درهای مسجد الاقصی قرار داده بودند تا مانع ورود ده‌ها جوان به صحن مسجد الاقصی شوند و برخی از آنها را دستگیر کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اضافه کرد: اقدامات سرکوب، ضرب و شتم، و جلوگیری از ورود آزادانه مسلمانان به مسجد الاقصی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که همزمان به هزاران شهرک‌نشین صهیونیست اجازه داده شد برای انجام مراسم تلمودی که همزمان با عید پسح یهودیان است به مسجد الاقصی وارد شوند.

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل همزمان با آغاز جنگ علیه ساکنان غزه پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته، تهاجمات و تجاوزات خود به مسجدالاقصی و فلسطینیان در کرانه باختری را افزایش داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام