Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران با اشاره به لزوم مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از راه اندازی پایگاه اطلاعات ساخت و سازهای غیرمجاز استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محمدعلی صحرایی در جلسه ستاد ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: به منظور شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز سامانه داده و پایگاه اطلاعات ساخت و سازهای غیرمجاز توسط دفتر فنی استانداری تهران و معاونت عمرانی در حال آماده‌سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سطح استان تهران ساخت و سازهای غیر مجاز داریم که با توجه به کمبود نیروی انسانی امکانات شناسایی آنها دشوار است و اولین گام برای مقابله با چنین واحدهایی شناسایی دقیق آنها می باشد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران عنوان کرد: این سامانه با هدف جمع آوری اطلاعات مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز، اطلاعات شهرستان ها و بخش را به تفکیک در داخل حریم و خارج از حریم بر مبنای وظایف شهرداری ها، بخشداری ها و فرمانداری ها احصا می‌کند.

صحرایی همچنین گفت: در شهرستان هایی همچون شهریار، پاکدشت و ملارد بیشترین ساخت و سازهای غیرمجاز را داریم که به تفکیک در این سامانه ارائه شده بر این اساس می توان مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را ساماندهی کرد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور چنین سامانه ای مورد استفاده قرار می گیرد خاطرنشان کرد: وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ها بر اساس این سامانه به اطلاع فرمانداران می رسد و زمان مشخصی برای آنها تعیین شود تا به این موضوع رسیدگی کنند و متناسب با آن کمیسیون ماده ۹۹ و ماده ۱۰۰ برای اعمال قانون تشکیل می شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صحرایی ساخت و سازهای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در اراضی کلوان بخش آسارا و منطقه خدایار خان ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اشاره به اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است، در خصوص اقدامات قانونی انجام شده است، بیان کرد: در این عملیات تفکیک، ۵۷ مورد قطعه بندی و دیوارکشی، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز، ۲۶ مورد محوطه سازی، ۱۳ مورد دپوی مصالح و همچنین موارد متعددی از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی ضمن یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعاً اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 6090680

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود