Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز حاجی زاده با بیان اینکه صهیونیست ها وابستگی هویتی، فرهنگی، اعتقادی و ملی به فلسطین ندارند، گفت: آنها آوارگانی از چهارگوشه دنیا بودند که در سرزمین فلسطین جمع شدند و  با کوچکترین ناامنی، منطقه را ترک می کنند و این یک بحران  امنیتی و اجتماعی در دل سرزمین های اشغالی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز حاجی زاده، کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه در درجه اول هدف اصلی از تشکیل رژیم منفوس صهیونیستی در منطقه رابطه مستقیم با منافع کشور های غربی و در راس آنها امپراتوری سابق بریتانیا و ایالات متحده آمریکا دارد، گفت: کشورهایی که همسو با این دوکشورند حامیان رژیم صهیونیستی اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی، همان آوارگان یهودی در اروپا و آمریکا هستند دو معضل مهم برای اروپایی ها داشتند، افزود: معضل اول معضل اقتصادی بود چرا که شریانهای اقتصادی غرب در اروپا و آمریکا را کنترل می کردند و ذهنیت منفی در بین افکار عمومی غربی علیه یهودی ها ایجاد شده بود.

حاجی زاده معضل دوم آوارگان یهودی را مسائل امنیتی عنوان و تصریح کرد: از آنجا که این یهودیان اقلیت پراکنده در اروپا و آمریکا بودند، در حوزه های سیاست گذاری و تصمیم گیری در نهادهای اطلاعاتی و امنیتی غربی ها نفوذ داشتند و غربی ها می خواستند سقل نفوذ اطلاعاتی و امنیتی یهودی ها را از آمریکا و اروپا به خارج از این محدوده منتقل کنند تا قابل  کنترل، قابل هدایت و همسو و هم راستا با منافع غربی ها باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با تاکید براینکه در ابتدا برای تعیین سرزمین صهیونیست ها مکان هایی همچون آرژانتین در آمریکا، آنگولا یا سرزمین های افریقایی مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: در نهایت سرزمین فلسطین انتخاب شد چرا که منبع انرژی در خاورمیانه است و به عنوان  یک شاهراه بین المللی دو قاره آسیا و اروپا را به هم پیوند می دهد و از نظر امنیتی، سیاسی  و اقتصادی جایگاه بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی جنایات بزرگی طی سال ها مرتکب شده است، گفت: این رژیم غاصب در ابتدا با حمایت مستقیم و غیر مسقیم غرب، اقدام به تاسیس گروه های تروریستی مثل هاگانا و اشترن کرد و رهبران نخستین رژیم صهیونیستی همچون اسحاق شامیر، گلدا مایر و داوید بن گوریون اعضای اصلی این گروه ها بودند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه صهیونیست ها با تشکیل گروه های تروریستی به اشغال سرزمین به صورت خانه به خانه و منطقه به منطقه پرداختند، تصریح کرد: آن ها ابتدا با تهدید و سپس با حملات تروریستی و آتش زدن خانه ها و مزارع مردم مظلوم فلسطین را از خانه هایشان خارج کرددند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با تاکید براینکه بزرگترین جنایات صهیونیست ها در کفرقاسم  و ده یاسین رخ داده است، افزود: صهیونیست ها این دو روستا را به همراه حیوانات به آتش کشیدند و این لکه ننگ، جنایت تلخ و سیاهی در پیشانی دنیا به ویژه سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر زده شد.

وی با بیان اینکه ظالمان رژیم غاصب در لبنان نیز جنایات زیادی در اردوگاه صدرا و شکیرا انجام دادند، گفت: جنایات آن ها در غزه باعث تبدیل شدن منطقه به بزرگترین زندان در جهان شد و محاصره ناجوانمردانه و ضد انسانی همچنان ادامه دارد.

حاجی زاده با تاکید براینکه امروزه برای همه کشورهای دوست و دشمن جمهوری اسلامی مبرهن شده که جریان مقاومت یک بازیگر قوی بین المللی و منطقه ای در تعیین سرنوشت در خاورمیانه و بعد جهانی است، خاطرنشان کرد: صهیونیست ها این موضوع را می دانند و به همین علت علیه جریان مقاومت توطئه کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل ادامه داد: توطئه آن ها یه این صورت بود که ابتدا سعی در تضعیف جریان داشتند و از این که موفق نشدند، اقدام به ایجاد گزینه های بدلی و غیر واقعی مثل داعش، طالبان و گروه های تروریستی به اسم حامی  جهادگران مسلمان کردند تا اقدامات به حق و منطقی مبارزان جبهه مقاومت را زیر سوال ببرند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها در عرصه ایجاد گزینه های بدلی نیز شکست خوردند، تصریح کرد: این شکست خوردن رژیم غاصب نشان می دهد که جریان مقاومت یک جریان مردمی و ملی است؛ این جریان صرفا دولتی و دست پرورده جمهوری اسلامی نیست که بگوییم عوامل جمهوری اسلامی  در کشور ها پخش اند و الان جریان های مقاومت مردمی ترین جریانی است که در قلب ملت های مسلمان مظلوم و آزاده منطقه خاورمیانه و حتی در کشورهای دنیا فروزان است و  روز به روز هم نورانی تر می شود.

جریان مقاومت نخواهند گذاشت معامله منحوس قرن به سرانجام برسد

حاجی زاده با بیان اینکه این جریان و هسته های مقاومت نخواهند  گذاشت معامله منحوس قرن که از سوی ترامپ مطرح شده به سرانجام برسد، افزود: این معامله ابری، عربی و غربی است، یعنی دولت های خود فروخته و حاکمان وابسته مستبد به برخی کشورهای اسلامی مثل آل صعود و بحرین و مصر آمدند به خیال خود یا حاکمان امارات معامله قرن را به سرانجام برسانند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با تاکید براینکه باید حقوق فلسطینی ها در نظر گرفته شود، گفت: معامله قرن همچون قراردادهای گذشته  به سرانجامی نخواهد رسید و تا زمانی که مردم دنیا به ویژه سران کشورهای خود فروخته عربی و غربی حقوق واقعی فلسطینی ها را از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت و رای و پایتختی همیشگی قدس شریف برای مردم فلسطین عزیز به انها داده نشود یقینا هیچ معامله و قرارداد بین المللی به سرانجام نخاهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اگر غرب مدعی دموکراسی و برگزاری انتخابات دموکراتیک و آزاد است باید با حضور همه افراد ساکن در فلسطین اشغالی، کرانه باختری و غزه انتخابات سراسری برگزار کند، اظهار کرد: باید یک حکومت ملی با رای مردم تشکیل و دولتی واحد با کشور و سرزمینی واحد ایجاد و وحدت فسطین با هر نام و عنوانی حفظ شود.

حاجی زاده فروپاشی رژیم صهیونیستی را یک اتفاق قطعی دانست و افزود: وقتی اقای نصرالله، رهبر قهرمان جهان عربی در جبهه مقاومت، صهیونیست ها را تهدید به حمله موشکی می کند، عدم ثبات روانی و ناامنی برای صهیونیست ها رخ می دهد چرا که وابستگی هویتی، فرهنگی، اعتقادی و ملی به فلسطین ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل ادامه داد: صهیونیست ها با کوچکترین ناامنی، منطقه را ترک می کنند و این یک بحران  امنیتی و اجتماعی در دل سرزمین های اشغالی است؛ بنابراین فروپاشی رژیم  صهیونیستی قطعی است و شاید زودتر از ۲۰ سال اینده باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل تاکید براینکه رژیم صهیونیستی جریان مقاومت حاجی زاده صهیونیست ها بین المللی رژیم غاصب گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود

در حالی که ستاد مدیریت بحران در استان خوزستان وجود دارد، اما هربار که اتفاق بحرانی رخ می‌دهد با تصمیم‌گیری‌های دیرهنگام، یک بحران جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، مدارس استان خوزستان در شهرهای اهواز، حمیدیه، باوی و کارون امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت_ به علت آلودگی شدید هوا تعطیل شد و ادارات نیز با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز کردند، اما این تعطیلی به قدری دیر اعلام شد که کارمندان به محل کار مراجعه کرده بودند و دانش‌آموزان نیز در مسیر مدارس بودند و همین این امر باعث ایجاد نگرانی برای والدین و ایجاد بحران در خلال بحران دیگر شد.

امروزه شرایط به نحوی است که بسیاری از مشکلات همچون سیل، طوفان و گردو خاک از قبل پیش‌بینی می‌شود و شدت آن نیز تعیین می‌شود، در خوزستان اما انگار اینگونه نیست چراکه تا زمانی که شرایط به بدترین حالت ممکن نرسد هیچ‌گونه تصمیم‌گیری صورت نمی‌گیرد و همین امر موجب گلایه شهروندان شده است.

طی چند ماه اخیر اتفاقات بحرانی در خوزستان از جمله آب‌گرفتگی شدید معابر اهواز و بندر امام خمینی (ره) و آلودگی هوا چندین مرتبه موجب تعطیلی مدارس شد، اما آنچه که در این خصوص به شدت مورد انتقاد است تصمیمات لحظه آخری مدیران مربوطه است، به نحوی که دانش آموزان در کوچه‌ها سرگردان می‌شوند و والدین استرس و نگرانی بازگشت آن‌ها به خانه را دارند.

در بارندگی سال گذشته در حالی که خیابان‌های اهواز مملو از آب بود و تردد به سختی انجام می‌شد، مدارس زمانی تعطیل شد که سرویس‌های مدارس و دانش‌آموزان در حال حرکت به سمت مدارس بودند، در تعطیلی‌ها به علت آلودگی هوا نیز همین رویه تکرار شد و به این ترتیب و با وجود پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع گرد و خاک و قرار گرفتن وضعیت هوای اهواز از شب گذشته در حالت خطرناک، بازهم تصمیم گیری صورت نگرفت تا زمانی که هم کارمندان و هم دانش‌آموزان به سمت محل کار و مدرسه در حرکت بودند.

مهدیه خسروی یکی از اولیایی که شاغل نیز هست به خبرنگار ایمنا می‌گوید: من و همسرم هر دو شاغل هستیم، وقتی هوا آلوده یا شرایط بحرانی است لحظه به لحظه اخبار را چک می‌کنم تا بتوانم برای فرزند کلاس اولی خود برنامه‌ریزی کنم، اما هر بار باید با استرس و اضطراب صبح زود به خانه‌ی اقوام بروم تا از فرزندم تا زمان بازگشتن از محل کار نگهداری کنند، من به عنوان یک شخص عادی از شب گذشته متوجه آلودگی شدید هوا شدم، این سوال را دارم که مسئولان با چه دلیلی دیر تصمیم می‌گیرند.

نازنین مرادی یکی دیگر شهروندان اهواز اظهار می‌کند: من مشکل تنفسی دارم در و این وضعیت آلودگی هوا به شدت برای من خطرناک است، اما باید به محل کار خود می‌رفتم در حالی که شروع ساعت اداری ۷ صبح است، خبر تأخیر در بازگشایی ادارات ۷:۱۶ می‌رسد، وقتی ما از هفت صبح در محل کار حضور داریم؛ مگر می‌شود که به خانه برگردیم، وقتی مسئولان خوزستان به فکر مردم نیستند چگونه از دیگران انتظار می‌رود.

وی می‌گوید: یکی از همکاران ما در حالی که در مسیر اداره بود که متوجه تعطیلی مدارس شد و میانه راه برای اینکه دختر خود را به مدرسه فرستاده بود از سرویس پیاده می‌شود و با استرس باز می‌گردد، این وضعیت برای ما نگران کننده است.

آلودگی هوای امروز اهواز به نحوی بود که از شب قبل امکان تصمیم‌گیری وجود داشت، اما با سوءمدیریت، آرامش از خانواده‌ها برای ساعاتی گرفته شد، چراکه والدین در مسیر محل کار بودند که خبر تعطیلی مدارس و بعد از آن خبر تأخیر در بازگشایی مدارس اعلام شد؛ داستان به همین‌جا ختم نشد خبر تعطیلی چندین بار اصلاح و تکمیل شد به نحوی که ابتدا مدارس شهرهای اهواز باوی و کارون در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل شد و پس از آن بازگشایی ادارات با تأخیر دوساعته اعلام و دقایقی بعد مدارس و ادارات حمیدیه اضافه شد.

در نهایت و با اصلاح خبر، تنها مدارس صبح تعطیل و تصمیم‌گیری در خصوص مدارس شیفت بعدازظهر به بعد موکول شد. این چنین اطلاع‌رسانی را به هیچ وجه نمی‌توان در کنترل شرایط بحرانی مؤثر دانست، برعکس این نحوه تصمیم‌گیری ایجاد بحران در بحران است؛ بنابراین انتظار می‌رود مسئولان استان خوزستان با کمی دقت و مدیریت بیشتر در راستای ایجاد آرامش برای شهر و شهروندان خود تلاش کنند.

کد خبر 748994

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • پای عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شکست
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران