Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند میزان مجموع صادرات رسمی نفتی و غیر نفتی ایران به هند را ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد که ۲ میلیارد دلار آن صادرات غیر نفتی است.

پرهام رضایی، نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص وضعیت روابط تجاری ایران با هند و ظرفیت‌های این کشور به عنوان یکی از مقاصد مهم صادراتی خاطر نشان کرد: در بخش صادرات غیر نفتی اغلب صادرات ایران به این کشور در حوزه کشاورزی، مواد پتروشیمی، مواد شیمیایی و خشکبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: محصولاتی مثل سیب، کیوی، پسته و خرما به این کشور صادر می‌شود و ماشین آلات، دارو و مواد اولیه تولید از جمله مواردی است که واردات از هند را تشکیل می‌دهد.

رضایی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر روابط تجاری ایران و هند اظهار کرد: قطعا تحریم‌ها روابط تجاری ایران را با همه کشورها با محدودیت‌هایی همراه کرده و هند هم از آن مستثنی نیست اما تلاش کردیم تا روابط همچنان برقرار بماند که البته مشکلات خاص خود را دارد.

نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند تاکید کرد: باید توافق و قرارداد تعرفه ترجیحی میان ایران و هند منعقد شود تا تجارت و مبادله کالایی بهتر و راحت‌تر انجام شود.

او مهم‌ترین اصل در روابط تجاری را تعرفه ترجیهی دانست و توضیح داد: ایجاد تعرفه ترجیهی میان ایران و هند در دستور کار قرار دارد  و رایزنی‌هایی هم با همه کشورها از جمله هند در حال انجام است.

به گفته این فعال اقتصادی تعرفه ترجیحی می‌تواند میزان صادرات و واردات ما را افزایش دهد یعنی تراز تجاری تا ۵۰ درصد بالا می‌رود.

رضایی تجربه تجارت ترجیهی با اوراسیا را موفقیت آمیز دانست و گفت: ایران با توجه به روابط اقتصادی و ظرفیت‌های صادراتی خود می‌تواند با کشورهایی مثل هند، چین و ترکیه تعرفه‌های تجاری داشته ‌باشد و در این صورت می‌تواند حجم و ارزش مبادلات تجاری خود را افزایش دهد.

این فعال اقتصادی بیان کرد: در حال حاضر تجارت ایران با هند بخاطر شیوع کرونا به حداقل رسیده‌ اما صفر نشده ‌است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند در خصوص ممنوعیت و توقف صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از سوی بسیاری از کشورها به دلیل مقابله با پیامدهای شیوع کرونا و کمبود مواد غذایی گفت: کشور ما با توجه به موقعیت خود مشکلی برای صادرات در این حوزه ندارد اما در حال حاضر با مشکل بسته بودن مرزها بخاطر شیوع کرونا مواجهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تراز تجاری ایران اتاق مشترک ایران و هند تعرفه ترجیحی تجارت ترجیحی بازرگانی ایران و هند نایب رئیس اتاق روابط تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست