Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:40:04 GMT

پژمانفر: اصل ۷۵ موجب کاهش درآمدهای دولت می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۴۳۸

پژمانفر: اصل ۷۵ موجب کاهش درآمدهای دولت می‌شود

نصرالله پژمانفر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به ریاست مجلس اظهار داشت: درست است که روزهای پایانی مجلس است اما اجازه بدهید این مسائل مطرح شود. اینها مشکلاتی برای مردم درست می‌کند که به‌راحتی قابل حل نیست. چرا ما اصرار داریم که اینقدر با سرعت اینکار را انجام بدهیم. من نسبت به این نوع نحوه مدیریت که اصلا اجازه نمی‌دهند که کسی تذکر یا اخطار بدهد اعتراض دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: این موضوع اشکالاتی فراوانی در اصل ۷۵ و ۸۵ دارد. در اصل ۷۵ در این معاملاتی که صورت می‌گیرد ۲ مالیات را باید پرداخت شود، یکی مالیات بر نقل و انتقال است و دیگری مالیات بر حق الثبت است. مالیات بر نقل و انتقال به دولت منتقل می‌شود و حق‌الثبت به اسناد منتقل می‌شود.

پژمانفر بیان داشت: ما در اینجا مصوب کرده‌ایم که بدون اینکه حقوق دولتی پرداخت بشود، ثبت شود. این اصل ۷۵ اشکال دارد یعنی ما درآمد دولت را کاهش داده‌ایم. آیا دولت راضی است که حق‌الثبت درآمدش پرداخت نشود و ما این کار را انجام بدهیم.

وی عنوان کرد: در اصل ۸۵ هم اشکالاتی وجود دارد. ما قانونگذاران اختیارات تقنینی خودمان را نمی‌توانیم به دولت یا قوه قضاییه واگذار کنیم. ما در اینجا در تبصره ۵ همین ماده ۱۰، تدوین این آیین‌نامه‌ها را واگذار کردیم. آیا اینکار جایز است؟ جایز نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس خطاب به ریاست مجلس گفت:‌ این موضوع که مطرح شده آیه قرآن نیست. خواهش می‌کنم اجازه بدهید این موضوع بررسی شود این طرح هم اشکال اصل ۷۵ دارد چرا که درآمدهای دولت را کاهش می‌دهد و هم اشکال اصل ۸۵ دارد که طبق آن ما اختیارات مجلس را واگذاری می‌کنیم.

پژمانفر خاطرنشان کرد: این طرح ضمن اینکه مسائل مثبت دارد اما در عین حال اشکالات فراوانی دارد. الان یکی از مشکلات مردم حاشیه‌نشینی است. اگر این طرح مصوب بشود نتیجه‌ این طرح این است که تمام معاملاتی که در حاشیه شهرها انجام می‌شود بااشکال مواجه می‌شوند.

وی اضافه کرد: ما آمده‌ایم که مشکلات حاشیه‌نشینی را حل کنیم در این طرح ما مشکلات حاشیه‌نشینی را اضافه و فساد در حاشیه شهرها درست کرده‌ایم و برای زمین‌خواری نیز زمینه ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمان ‌فر دولت قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دولت قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی دولت قوه قضاییه اصل ۷۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078118 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت