Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:39:39 GMT

تهدید به الحاق کرانه باختری شانس صلح را از بین می برد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۵۱۵

تهدید به الحاق کرانه باختری شانس صلح را از بین می برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعلام کرد که تهدید رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی فلسطین، شانس صلح را در خاورمیانه از بین می‌برد.

بایدن در جریان گفتگو با حامیان مالی یهودی خود با بیان اینکه با طرح الحاق کرانه باختری مخالف است، گفت: هم فلسطینی‌ها و هم اسرائیل باید ضمن اجتناب از اقدامات یک سویه تصمیماتی را اتخاذ کنند که به پیشبرد راه حل دو دولتی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: لازم است که فلسطینی‌ها به اقدامات تحریک آمیز و شلیک راکت خاتمه دهند و اسرائیل نیز باید تهدید به الحاق کرانه باختری را کنار گذاشته و شهرک سازی را نیز متوقف کند چون این اقدامات شانس رسیدن به صلح را از بین می‌برند.

روز گذشته «آنتونی بلینکن» مشاور سیاست خارجی جو بایدن گفت: معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با کاهش و یا قطع کمک‌های نظامی واشنگتن به تل آویو به دلیل مسائلی همچون الحاق کرانه باختری مخالف است.

بایدن در گذشته قطع کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی را ظالمانه دانسته بود و به گفته بلینکن، وی همچنان همین عقیده را دارد.

کد خبر 4930399 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: الحاق کرانه باختری جو بایدن ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی فلسطین روسیه شیوع کرونا افغانستان سوریه ایران دونالد ترامپ امارات متحده عربی مصطفی الکاظمی الحاق کرانه باختری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به شهر قلقیلیه در کرانه باختری دست کم یک فلسطینی به ضرب گلوله این متجاوزان نزدیک دیوار حائل زخمی شد.

عناصر صهیونیست به خانه های مسکونی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری نیز حمله کرده و این خانه ها را تفتیش کردند. مسجد منطقه سیله الظهر در جنوب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست و محاصره نمازگزاران حاضر در این مسجد بود.

خیابان قدس در شهر نابلس و اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز شاهد این حمله های وحشیانه نظامیان صهیونیست بودند.

محمود عبدالقادر ابوسلیم، محمد احمد ابوسلیم، صائب فهمی ابوسلیم و معتز سمیح وهدان چند اسیر فلسطینی بودند که تنها چند روز بعد از آزادیشان در منطقه رنتیس واقع در شمال غرب رام الله مجدداً توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

در این میان نیروهای فلسطینی مستقر در کرانه باختری در برابر تجاوزات نظامیان صهیونیست به این منطقه ساکت نمانده و آنها را هدف قرار دادند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان گردان های قدس شاخه نابلس موفق شدند نظامیان صهیونیست و جنگ افزارهای آنها را در محور عسکر گلوله باران کنند.

رزمندگان فلسطینی همچنین به نبرد با متجاوزان اشغالگر در شرق شهر نابلس پرداختند. در این عملیات نیروهای فلسطینی عناصر صهیونیست نزدیک میدان المسلخ در نابلس مورد حمله قرار گرفتند.

کد خبر 6092710

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری | یک نظامی زخمی شد
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز