Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: ایجاد مشوق برای ازدواج و افزایش تعداد فرزند ضروری است و نباید مانع ایجاد شود. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق شناس پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان با موضوع ازدواج و خانواده، اظهار داشت: اگر رشد جمعیت ایران به صفر برسد بزرگ‌ترین خطر برای کشور خواهد بود و برای جلوگیری از این خطر باید به مقوله‌های ازدواج و آموزش توجه ویژه‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اینکه ازدواج‌ها زودتر انجام شود باید مشوق‌هایی برای آن و افزایش تعداد فرزند در نظر گرفت، در دو دهه اخیر و از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبردهای جمعیت را ابلاغ کردند همه دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستند تا با ایجاد مشوق‌ها و تسهیلات ازدواج آسان انجام شود.

پرداخت 239 هزار فقره وام ازدواج بانک ملی ایران در سال گذشتهبانک‌های استان لرستان حق گرفتن معوقات وام‌های ازدواج و قرض الحسنه را ندارندسنگ‌اندازی برخی بانک‌ها برای وام 100 میلیونی ازدواج/ ضامن باید خانه و حقوق 5 میلیونی داشته باشد

حق شناس ادامه داد: ممکن است برخی دستگاه‌ها از امکانات نرم افزاری اطلاعات کافی نداشته باشند و اداره کل ورزش و جوانان استان مکلف است تمام قوانین و آئین نامه‌های ازدواج آسان را تجمیع و اطلاع رسانی عمومی انجام شود.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه نرخ طلاق در کشور رو به افزایش است باید برنامه‌های فوق العاده‌ای توسط آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها برای دانش آموزان مقطع متوسطه و دانشجویان اجرا شود و طراحی آن به عهده اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود.

استاندار گلستان با بیان اینکه سال گذشته بیش از 14 هزار ازدواج و حدود سه هزار و 800 طلاق در استان رخ داد، گفت: متاسفانه در نظام اداری موانعی ایجاد شده که شرایط را برای دریافت تسهیلات سخت می‌کند در حالی که نباید برای ازدواج مانع ایجاد کنیم.

حق شناس افزود: سال گذشته 32 هزار تولد در استان رخ داد و بخش قابل توجهی سقط جنین اتفاق افتاد که نشان می‌هد به جز طلاق اتفاقات بد دیگری هم رخ داده است.

انتهای پیام/588/ ع

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • اجرای طرح نور در جامعه دینی نور امید ایجاد کرده است
  • اجرای طرح نور امید‌هایی را در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • اجرای طرح نور امید‌هایی در جامعه دینی ایجاد کرده است
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند