Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز ضمن اشاره به نقش مهم این استان در صادرات دارو گفت: ۷۰ درصد تولیدات دارویی این استان علاوه بر تامین نیاز کشور صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، جهانگیر شاهمرادی اظهار کرد: اکنون ۵۱ واحد دارویی در البرز فعال است و ۲ واحد غیرفعال نیز در آینده نزدیک با رفع مشکلات شان به چرخه تولید دارو بازمی گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با هدف رشد و توسعه هرچه بشیتر فعالیت های اقتصادی و صادراتی دراین زمینه  ایجاد و راه اندازی انجمن صنایع دارویی البرز مد نظر قرار گرفته است.

شاهمرادی یادآور شد: بیشترواحدهای تولید داروی البرز، شرکت های دانش بنیان هستند که با تشکیل انجمن صنایع دارویی می توان از ظرفیت آنها در حوزه های مختلف استفاده کرد. 

وی اضافه کرد:  برای رفع مشکلات نقدینگی صنایع داروسازی استان  البرز نیز مقرر شده است قسمت هایی از مواد اولیه با ارز نیمایی خریداری شود که نیازمند این است که سرمایه در گردش مورد نیاز را برای واحدهای صنعتی تامین کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار البرز مقرر شده است از تسهیلات ویژه دولت که امسال منهای بسته رونق تولید، به ما تعلق می گیرد پرونده های شرکت های تولید دارو تشکیل شده و به مرور تسهیلات مدنظر تزریق شود.

شاهمرادی ادامه داد: رصد اقدامات، شناسایی و رفع موانع صنایع دارویی در سال جاری یکی از اولویت های است که به صورت ویژه از سوی معاونت اقتصادی در دست پیگیری است چرا که دارو کالایی است که سلامت مردم  را تامین می کند و باید در اولویت امور نیز قرار گیرد. 

وی با تاکید بر تقویت ارتباط با دانشگاه ها و ایجاد بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان گفت: اکنون در بسیاری از حوزه های تولیدی نیاز به نیروهای توانمند و تخصصی وجود دارد. بر این اساس تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای منعقد شده است تا به منظور تامین نیروی تخصصی در طرح اشتغال مهارت محور قرار گرفته و با دریافت آموزش های تخصصی و مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی بسترهای لازم به منظور کاهش نرخ بیکاری و مهارت افزایی در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صادرات دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برابر گزارش و تحقیقات نهاد‌های امنیتی استان مبنی بر فعالیت باند گسترده و سازمان‌یافته قاچاق دارو، ۲ نفر از عناصر اصلی و توزیع‌کننده خارج از شبکه دارو در مناطق کشور مورد شناسایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از شناسایی، متهمان دستگیر شدند و تحت نظر مقام قضایی قرار گرفتند.

عتباتی افزود: با پایان تحقیقات مقدماتی، موضوع اتهامی در یکی از شعب دادگاه انقلاب ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفته که رئیس شعبه با استناد به دلایل و مدارک موجود در پرونده، بزه ارتکابی توسط متهمان را محرز و هر یک از آنان را به مجازات‌های حبس و بیش از ۷۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است