Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، روابط دو کشور را به عنوان دو دوست، همسایه و برادر، رو به توسعه دانستند و با بیان اینکه تهران و آستانه همیشه در روزهای سخت در کنار هم بوده اند، تاکید کردند که برای گسترش و تعمیق این روابط در حوزه های مورد علاقه، همه تلاش خود را بکار خواهند گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و آقای "قاسم توقایف" با بیان اینکه بیماری کرونا مشکلات فراوانی را برای جهان ایجاد کرده است، تبادل تجربیات کشورها در مبارزه با بیماری کرونا را حائز اهمیت دانستند و اظهار کردند که وزارتخانه‌های بهداشت ایران و قزاقستان در عرصه مبارزه با بیماری کرونا و بویژه امکانات صادراتی ایران در خصوص اقلامی مانند ونتیلاتور، ماسک "ان ۹۵" و کیت تست سرولوژی همکاری بیشتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رؤسای جمهور ایران و قزاقستان با اشاره به تداوم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و اثراتی که این تحریم‌ها بر زندگی مردم بر جای گذاشته است، بر ضرورت رفع این تحریم‌ها بویژه در شرایط کنونی تاکید کردند.

روحانی و توقایف همچنین با ابراز خرسندی از همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های ریلی و جاده‌ای، گفتند که آماده‌اند از مسیر دریای خزر هم تبادلات تجاری خود را افزایش دهند و وزرای راه دو کشور مسؤول پیگیری این موضوع هستند.

رئیس جمهور ایران در این گفت و گو با بیان اینکه رفع موانع ترانزیتی ریلی و جاده‌ای و همکاری‌های بانکی و نهایی شدن موافقتنامه تسهیل صدور ویزا و روادید تجاری بین دو کشور حائز اهمیت است، گفت: سیستم تهاتر کالا می‌تواند روند تجاری دو کشور را تقویت نماید و ایران آماده است این سازوکار بین دو کشور برقرار شود.

روحانی اظهار کرد: روابط اقتصادی دو کشور در چارچوب روابط دوجانبه و اتحادیه اوراسیا بسیار خوب بوده و امیدوارم با عبور از کرونا و در شرایط فعلی نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روابط دو کشور را به خوبی توسعه دهیم.

رؤسای جمهور ایران و قزاقستان همچنین با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، برای مردم دو کشور آرزوی صلح، آرامش و رفاه کردند.

کد خبر 424842

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور قزاقستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، گوستاو پترو رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.

وی طی یک سخنرانی با بیان اینکه از دوم می (13 اردیبهشت) مراودات دیپلماتیک با اسرائیل قطع می شود، تاکید کرد: اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد.

پترو در ادامه گفت که فلسطین و غزه را معادل مقاومت می داند.

نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب هم تعطیل شد

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند