Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:56:54 GMT

برداشت جو از مزارع آرادان ١٢.٧ هزار تن برآورد شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۹۳۴۱

برداشت جو از مزارع آرادان ١٢.٧ هزار تن برآورد شد

امیرحسین شاه‌حسینی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: امسال سه هزار و ۱۱۰ هکتار از مزارع شهرستان آرادان مربوط به کشت جو است.

وی تصریح کرد: میانگین تولید جو در اراضی کشاورزی شهرستان آرادان به ازای هر یک هکتار ۴.١ تن است و برداشت محصول جو از اراضی کشاورزی این شهرستان تا نیمه خرداد ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان بیان کرد: ارقام جو کشت‌شده در اراضی کشاورزی این شهرستان از ارقام گوهران، یوسف، بهرخ و ریحان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه‌حسینی یادآور شد: پنج دستگاه کمباین بومی و ۲۱ دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو را در شهرستان آرادان به عهده دارند و در این رابطه ۱۰ تیم  متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان گفت: توزیع بذر اصلاح‌شده، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات فنی و کارشناسی برخی از اقدامات انجام شده از سوی جهادکشاورزی در حمایت از کشاورزان است.

 آرادان یکی از شهرستان‌های استان سمنان با جمعیت نزدیک به ۲۴ هزار نفر از غرب به شهرستان گرمسار و از شرق به شهرستان سرخه محدود می‌شود.

برچسب‌ها سمنان آرادان اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان آرادان اراضی کشاورزی سمنان آرادان اراضی کشاورزی شهرستان آرادان اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم

 

 

 

علی محمد ملا تقی، رئیس اداره باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:همزمان با برداشت گل محمدی در سراسر کشور برداشت این محصول در قم نیز در آغاز شده است.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت گل محمدی در کشور ۲.۲ تن در هکتار است، گفت: در سال گذشته کشاورزان ما به میانگین عملکرد حدود ۲.۵ تن در هکتار دست یافتند که با توجه به شرایط خوب اقلیمی در سال جاری و اقدامات اصلاحی از جمله تغذیه و هرس به موقع بوته‌های گل محمدی در قم، پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد استان ۳ تن در هکتار باشد. 

ملاتقی با اشاره به  پیش‌بینی برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم افزود:در حال حاضر ۲۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قم زیر کشت گل محمدی است که به دلیل محدود بودن صنایع مکمل در زمینه گلاب گیری و سایر فرآورده‌های گل محمدی گل‌های برداشت شده از سطح استان به صورت خام فروشی به دیگر استان‌ها به ویژه شهر کاشان ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد