Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:41:59 GMT

نگهداری خودروی صفرکیلومتر احتکار است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۹۴۳۰

نگهداری خودروی صفرکیلومتر احتکار است

ایسنا/فارس معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس برای صاحبان پارکینگ‌های عمومی و خصوصی، مراکز نگهداری نمایندگی های خودرو، سوله ها و گاراژهایی که خودروی صفر نگهداری می‌کنند مهلت ۴ روزه تعیین و خاطرنشان کرد که نگهداری خودروی صفرکیلومتر، احتکار محسوب می‌شود.

محمدابراهیم صداقت چهارشنبه ۳۱ خرداد به خبرنگاران گفت: با توجه به سیاست های ستاد تنظیم بازار در کنترل و نظارت بر بازار خودرو و اولویت نظارتی سازمان حمایت در این خصوص، گشت بازرسی و کنترل انبارها، پارکینگ های عمومی و خصوصی،گاراژها و حتی سوله ها برای جلوگیری از نگهداری خودروهای صفر در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: در صورت وجود و رویت خودرو های فاقد پلاک در پارکینگ های عمومی و. .. خودرو به عنوان کالای احتکار شده تلقی می شود و پرونده تخلف احتکار برای صاحب محل نگهداری خودرو تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

صداقت ادامه داد: در این راستا ضمن مکاتبه با معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز، اتاق اصناف فارس، اتحادیه های مربوطه و ادارات شهرستانهای تابعه موضوع نگهداری انواع خودرو صفر فاقد پلاک در مراکز یاد شده اطلاع رسانی و قرار شد دستگاه های ذکر شده به زیرمجموعه های خود اعلام نمایند.

به گفته وی در این رابطه طی ۳ روز اخیر در بازرسی از مراکز انباشت خودرو (پارکینگ ها و نمایندگی های خودرو) ۸۸۰ دستگاه انواع خودرو سواری به صورت موقت ضبط و به صاحبان خودرو تا سوم خرداد ماه سال جاری فرصت داده شده تا نسبت به خروج خودروها پس از نصب پلاک بر روی آنها از محل پارکینگ یا نمایندگی اقدام نمایند.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس گفت: چنانچه پس از پایان مهلت مقرر، خودروی صفر فاقد پلاک در محل نمایندگی یا پارکینگ باشد برابر با ماده ۶۰ قانون نظام صنفی و ماده ۴ قانون تعزیرات حکومتی با متخلفان به عنوان محتکر برخورد خواهد شد.

صداقت اضافه کرد: به صاحبان این انبارها و پارکینگ ها ۴ روز ( تا سوم خرداد ماه ۹۹) مهلت داده می‌شود که از ماشین های صفر کیلومتر خالی شده و اگر برای استفاده شخصی می باشد سریعا پلاک و در غیر این صورت باید برای فروش به بازار عرضه شود.

به گفته صداقت هر گونه تحویل خودروی صفر بدون نصب پلاک و یا تحویل دستی پلاک و خروج آن از پارکینگ ها، نمایندگی های خودرو، انبارها و ... تخلف محسوب شده و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی تاکید کرد: صاحبان پارکینگ ها و انبارها و ... موظفند لیست خودروهایی را که تحویل می دهند با ذکر مشخصات افراد تحویل گیرنده اعم از نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، شماره تلفن همراه و دیگر مواردی که به آنها اطلاع رسانی شده به این سازمان تحویل دهند.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس همچنین یادآور شد: مراکز یاد شده (دارندگان خودروی صفر) ملزم به ثبت نام در سامانه انبارها و ثبت اعلام موجودی انواع خودرو صفر خود در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۵ و ۲۷ تا ۳۰ هر ماه می باشند در غیر اینصورت به عنوان محتکر با آنها برخورد و پرونده احتکار برای آنها تشکیل می شود.

به گفته صداقت این اقدامات به منظور ایجاد محدودیت برای خرید خودرو توسط اشخاصی که با هدف سفته بازی و دپوی خودرو ها با هدف فروش با قیمت های بالاتر وارد بازار خودرو شده اند، انجام می شود.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از مردم درخواست کرد که هر گونه خودروهای در انبار مانده یا پارکینگ‌ها را به شماره تلفن ۱۲۴ گزارش دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرداری شیراز سازمان حمایت احتکار خودرو نگهداری خودرو معاون بازرسی پارکینگ ها خودروی صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از اتمام رفع تداخلات اراضی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بر اساس عکس‌های هوایی دهه ۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته است، از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان، ۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

وی افزود: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده است که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و ۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده و با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از اثرات بارز رفع تداخلات اراضی، تضمین امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده‌های حقوقی در محاکم قضائی است.

کد خبر 749924

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود/اعمال قانون و اعزام به پارکینگ
  • گلایه متقاضیان سرای خودرو از تاخیر در پلاک گذاری کامیونت‌ها
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه