Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:03:41 GMT

لزوم مراجعه مشمولان خرداد به مراکز درمانی استان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۹۶۹۷

لزوم مراجعه مشمولان خرداد به مراکز درمانی استان

ایسنا/زنجان معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، همه مشمولان اعزامی مراکز آموزشی در خردادماه امسال برای معاینه باید به مراکز بهداشت وابسته به شبکه‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی استان مراجعه کنند.

سرهنگ حسین عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اعزام مشمولان نظام وظیفه، اظهار کرد: اعزام همه مشمولان پایه خدمتی از اول تا سوم خردادماه امسال صورت گرفته و اعزام مشمولان گروه پزشکی و مرتبط پایه خدمتی خرداد امسال به مراکز آموزش نیروهای مسلح تخصیص داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با توجه به ابلاغ زمان‌بندی جدید اعلام حضور به نیروهای مسلح که در آن حداکثر مدت پذیرش مشمولان در مراکز آموزش سه روز است، افزود: مشمولان و خانواده‌ها از راه‌های دور و نزدیک به محل تجمع در روز اعزام حاضر می‌شوند، قابل ذکر است اعزام مشمولان با رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی و بدون تأخیر انجام خواهد شد.

این مقام نظامی با بیان اینکه بیماری کرونا هنوز در سطح کشور ریشه‌کن نشده و نیازمند اتخاذ تدابیر متناسب با این وضعیت بوده و اعزام مشمولان به مراکز آموزش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، تصریح کرد: مشمولان اعزامی به مراکز آموزشی باید جیره خشک بین‌راهی خود را برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا همراه خود داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان، با بیان اینکه رانندگان و مأموران بدرقه در طول مسیر حق توقف در رستوران‌های بین‌راهی برای صرف غذا را ندارند و هزینه پذیرایی بین‌راهی به شماره کارت مشمول واریز خواهد شد، ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا همه مشمولان اعزامی به مراکز آموزشی در خردادماه امسال نیاز به مراجعه به مراکز بهداشت وابسته به شبکه‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است برای معاینه قبل از اعزام مراجعه کنند.

عباسی با اشاره به اینکه تاریخ اعزام مشمولان معاف از رزم دارای بیماری‌های مزمن آسمی، قلبی و عروقی، خونی، گوارشی و عفونی به صورت سامانه‌ای تمدید شده است، اظهار کرد: اعزام این دسته از مشمولان همچنین مشمولانی که خودشان و یا خانواده آنان به بیماری کرونا مبتلا هستند، جداً در این دوره خودداری و موعد اعزام آن ها تمدید می‌شود.

وی در رابطه با مدارک مورد نیاز، افزود: مشمولان وظیفه اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص تاهل، پدر نظامی شاغل یا بازنشسته، گواهی فوت والدین، جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده درجه یک شهداء و غیره را همراه خود داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه مشمولان وظیفه قبل از مراجعه به وظیفه عمومی، بهداشت فردی از قبیل؛ کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن‌ها و نظافت شخصی خود را رعایت کرده و وسائل شخصی، بهداشتی را همراه خود داشته باشند، خاطرنشان کرد: از خانواده‌ها درخواست می‌کنم با توجه به مراتب فوق از تجمع در مقابل وظیفه عمومی استان خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان سربازي استانی اجتماعی اعزام مشمولان بیماری کرونا وظیفه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر