Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حالی که برخی از کشورهای شورای امنیت در جلسه این شورا پیرامون بحران لیبی از روسیه خواستند نیروهایش را از لیبی خارج کند، مسکو بار دیگر هرگونه حضور نطامی در درگیریهای لیبی را تکذیب و گزارش سازمان ملل در این باره را "نامعتبر" توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ارم نیوز، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه اخیر شورای امنیت گفت: گمانه زنی‌های زیادی در مورد مزدوران فرضی روس می‌شنویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غالب گزارش سازمان ملل به اطلاعات "غیرواقعی یا ساختگی" با هدف تضعیف سیاست روسیه در لیبی استناد دارد. بخش عمده ای از اطلاعات مربوط به اتباع روس که در این گزارش ذکر شده، "بی پایه و اساس" است.
پیش از این سازمان ملل با استناد به گزارش کارشناسی درباره تحریم تسلیحاتی به لیبی اعلام کرد، گروه روسی "واگنر" (سازمان شبه نظامی روسیه) در لیبی می‌جنگند. این در حالی است که مسکو مسئولیت استقرار این گروه را در لیبی رد کرده است.
پس از گزارش اخیر سازمان ملل درباره حضور مزدوران روس و سوریه در لیبی، کشورهای انگلیس و آمریکا در جلسه شورای امنیت که روز سه شنبه برگزار شد از روسیه خواستند در درگیری‌های لیبی مداخله نکند.
جاناتان آلن، معاون نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل گفت: درباره اطلاعات موجود در خصوص تداوم ارسال تجهیزات و مزدوران توسط طرف‌های خارجی به لیبی احساس نگرانی می‌کنیم. فعالیت مزدوران واگنر روسیه موجب می‌شود درگیریها و درد و رنج مردم لیبی ادامه یابد.
وی با اشاره به قطعنامه تحریم تسلیحاتی به لیبی از شورای امنیت خواست قعطنامه‌های مربوط به لیبی را اجرایی کند.
کیلی کرفت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل هم از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواست فورا فعالیت‌های نظامی خود را و نیز انتقال تجهیزات نظامی و مزدوران خارجی از جمله گروه واگنر به لیبی را متوقف کنند.
استفانی ویلیامز، کاردارفرستاده سازمان ملل به لیبی هم از شورای امنیت خواست طرف‌های خارجی را به منظور توقف کمک‌های نظامی به طرف‌های درگیر در لیبی تحت فشار قرار دهد.      
وی در جلسه شورای امنیت گفت: با توجه به حجم عظیمی از تسلیحات و تجهیزات نظامی و حضور مزدوران در میان طرف‌های دیگر تنها نتیجه‌ای که می توان گرفت این است که این جنگ شدت می‌یابد و عمیق‌تر می‌شود. شورای امنیت می‌تواند با اعمال فشار مداوم و جدی بر طرف‌های منطقه ای و بین المللی که درگیری‌های لیبی را تغذیه می‌کنند، امنیت جمعی را که موظف به حفظ آن است، تضمین کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه سازمان ملل سازمان ملل شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در واکنش به وتوی آمریکا علیه پذیرش فلسطین در این سازمان بین‌المللی گفت: شورای امنیت سازمان ملل به گروگان سیاست واشنگتن در خاورمیانه تبدیل شده است.

براساس گزارش آر تی، نبنزیا در نشست مجمع عمومی که به بحث درباره وتوی آمریکا علیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص پذیرش فلسطین به‌عنوان عضو کامل در سازمان ملل اختصاص داشت، افزود: ما عمیقاً از چنین اقداماتی که طرف آمریکایی انجام داده است متاسفیم. همه اقدامات آمریکا منعکس کننده این است که نیرو‌های امنیتی بین المللی در واقع طی این ۶ ماه به گروگان سیاست آمریکا در خاورمیانه تبدیل شده است.

در پایان آوریل گذشته، آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کرد و در نتیجه مانع پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در مورد پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل شد.

شایان ذکر است که در سپتامبر سال ۲۰۱۱، فلسطین درخواستی برای پیوستن به این سازمان به عنوان عضو کامل ارائه کرد. اما در آن زمان نتوانست حمایت شورای امنیت سازمان ملل را جلب کند.

در آن زمان نیز آمریکا اعلام کرد که قصد دارد قطعنامه را در صورت تایید سایر اعضای دائمی وتو کند. سپس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت این موضوع را برای مدتی متوقف کند و به عنوان ناظر دائمی در سازمان بین المللی باقی بماند.

فرآیند پذیرش یک کشور برای عضویت در سازمان ملل متحد با تصمیم مجمع عمومی به توصیه شورای امنیت سازمان ملل متحد انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • سخنگوی طالبان گزارش یوناما را تکراری و تبلیغاتی خواند
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند