Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «جواد موسوی» از رهبران ائتلاف سائرون در عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد بیش از ۱۳۰ امضا از نمایندگان برای برکناری «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان از سمتش جمع آوری شده است.

موسوی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: ائتلاف سائرون به شدت بر عملکرد حلبوسی، به خصوص در مسأله کرونا اعتراض دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدد مطلوب برای برکناری رئیس پارلمان از سمتش، ۱۶۵ نماینده است که تا کنون بیش از ۱۳۰ نماینده آن را امضا کرده اند.

این نماینده ائتلاف سائرون همچنین گفت: تمایل‌ها و درخواست‌هایی برای برکناری مستقیم حلبوسی از سمتش پس از تعطیلات عید وجود دارد. حلبوسی نتوانست وظایفش را در زمینه‌های پزشکی و اقتصادی که کشور ما در ماه‌های گذشته با آن درگیر بوده، به انجام برساند.

موسوی همچنین اعلام کرد تمایل‌هایی نیز از سوی برخی نمایندگان وجود دارد تا به فهرست امضا کنندگانی بپیوندند که تمایل به برکناری حلبوسی دارند و این افراد تعدادشان نیز کم نبوده و از فراکسیون‌های مختلف هستند.

محمد الحلبوسی سیاستمدار سنی و رئیس کنونی پارلمان عراق است که با ۳۸ سال سن، هم اکنون جوان‌ترین رئیس پارلمان عراق در تاریخ این کشور به شمار می‌رود.

گفتنی است برخی از اعضای پارلمان عراق دلیل شکست «محمد توفیق علاوی» نامزد پیشین نخست وزیری این کشور را تبانی رئیس پارلمان عراق با گروه‌های سیاسی می‌دانستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارلمان عراق ائتلاف سائرون محمد الحلبوسی پارلمان عراق رئیس پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید خبر برکناری مدیرعامل استقلال از سوی رئیس هیئت مدیره

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی افضلی رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در مورد برکناری علی خطیر از مدیرعاملی استقلال گفت: این خبر درست است و فرشید سمیعی فعلا سرپرست باشگاه انتخاب شده است. بعدا جزییات این تصمیم اعلام می شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • تأیید خبر برکناری مدیرعامل استقلال از سوی رئیس هیئت مدیره