Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورش و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: در این دوره از مسابقات که در ۱۴ رشته پسران و ۱۲ رشته دختران و برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است، شرکت کنندگان در رشته‌های قرائت قرآن، ترتیل قرآن، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان و مداحی به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحسن خلیلی موسوی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آزمون این دوره از مسابقات در دو بخش آوایی شامل قرائت قرآن، ترتیل قرآن، اذان و مداحی و پژوهشی شامل تفسیر، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به صورت کنفرانس در حال برگزاری است.

وی افزود: در مرحله استانی دوره از مسابقات که به علت شیوع بیکاری کرونا به صورت غیرحضوری و از طریق پیام رسان ایتا برگزار می‌شود، دانش‌آموزان شرکت کننده فیلم و ویدئوهای ثبت شده خود را در زمان مقرر هفت تا ۱۰ دقیقه و حداکثر ۵۰ مگابایت در پیام رسان ایتا بارگزاری می‌کنند.

معاون پرورش و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین گفت: داوران این دوره از مسابقات نیز پس از دانلود مستندات ارائه شده توسط شرکت کنندگان، به بررسی و داوری آثار رسیده می‌پردازند.

وی با اشاره به ادامه و پایان مرحله داوری این مسابقات تا یک ماه آینده گفت: راه‌یافتگان به مرحله کشوری این دوره از مسابقات تا یک ماه آینده اعلام و معرفی خواهند شد.

خلیلی موسوی با بیان این که مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‎ای، استانی و کشوری برگزار می شود، اضافه کرد: این مسابقات از اول سال تحصیلی آغاز شده و تاکنون مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای آن در سطح استان اردبیل به اجرا درآمده و مرحله استانی آن نیز آغاز شده است.

وی بیان کرد: در محله آموزشگاهی بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز استان شرکت کردند که از این تعداد ۱۴ هزار نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و پس از برگزاری مسابقات در مرحله منطقه‌ای، یک هزار و ۷۰۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

معاون پرورش و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان این که برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای حضوری بوده است، افزود: مرحله استانی این مسابقات به علت شیوع کرونا به شکل مجازی و از طریق پیام رسان ایتا در حال برگزاری است.

وی ترویج فرهنگ معنویت و پیروی از راه اهل بیت(ع)، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش‎آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی را از جمله اهداف مسابقات قرآن عترت و نماز عنوان کرد.

خلیلی موسوی همچنین ایجاد انس و الفت بین دانش‎آموزان و شخصیت ائمه اطهار(ع)، زمینه‌سازی برای ترویج مسائل قرآنی، ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان، زمینه‌سازی برای آشنایی با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و نیز ایجاد وفاق و همدلی بین دانش‌آموزان را از جمله دیگر اهداف این مسابقه معنوی و فرهنگی ذکر کرد.

معاون پرورش و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین اعلام کرد: همزمان با این مسابقات، پنجمین دوره مسابقات فرهنگیان نیز با شرکت ۱۲۰ نفر از فرهنگیان استان در رشته‌های قرائت قرآن، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار در کشور، آزمون مرحله نهایی درس‌هایی از قرآن به صورت آنلاین در فضای مجازی و به صورت همزمان و با شرکت یک هزار دانش‌آموز استانی از دوره اول و دوم متوسطه در حال برگزاری است.

برچسب‌ها نهج البلاغه استان اردبیل قرآن کریم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهج البلاغه استان اردبیل قرآن کریم دانش آموزان نهج البلاغه استان اردبیل قرآن کریم دانش آموزان دوره از مسابقات حال برگزاری مسابقات قرآن مرحله استانی نهج البلاغه دانش آموزان عترت و نماز منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش انسان‌ساز است، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) در اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره قرآن، عترت و نماز نخبگان دانش‌آموزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: قرآن کریم در جایی می‌فرماید، هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ و در جای دیگر می‌فرماید، هُدًی لِلْمُتَّقِینَ. انسان‌ها وقتی حق را می‌شنوند آن‌ را می‌پذیرند که این هُدی‌ً لِلنّاس‌ِ است، اما یک دسته اهل ایمان حق‌پذیرند یعنی وقتی کلام حق را بشنوند اطاعت می‌کنند و این هُدًی لِلْمُتَّقِینَ است.

او در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و نیمی از شهدا در غزه کودک هستند. این رژیم در عرصه نظامی به هیچ‌یک از اهدافش نرسیده است. اکنون هم فطرت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی به آنها نهیب زد و دست به اعتراض زدند.

وی با اشاره به اینکه چهره تمدن غربی را در اسرائیل ببینید، افزود: می‌گفتند هر آنچه را که به سمت ما شلیک شود، در هوا می‌زنیم، اما وقتی بزدلانه به سفارتخانه ما در سوریه حمله کردند در یکی دو هفته تا عملیات «وعده صادق» آماده بودند و موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایران به هدف اصابت کرد. 

وی در پایان، مهارت‌آموزی در کنار تحصیل را ضروری دانست.

عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: ۲۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در منطقه انتخاب شدند که از این تعداد ۴۵۰۰ نفر به رقابت پرداختند و در نهایت ۵۵۰ نفر برتر استان شدند و ۷۰ نفر برای مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باعث مباهات آموزش و پرورش استان خوزستان هستند، افزود: هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است. مکتب شیعه با وجود این کتاب‌های با ارزش، با بشریت اتمام حجت کرده است و باید قدر این دین و شریعت الهی و کامل را دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل