Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@08:24:38 GMT

صید غیرمجاز ترال عامل مرگ لاک‌پشت‌ها در ساحل ونک هرمزگان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۷۷۲

صید غیرمجاز ترال عامل مرگ لاک‌پشت‌ها در ساحل ونک هرمزگان

تعدادی زیادی از لاک پشت ها در روزهای گذشته در ساحل شهرستان جاسک به دلیل صید غیرمجاز ترال تلف شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ عملیات صیادی به‌ویژه صید ترال عامل مرگ لاک‌پشت‌های در طول ساحل از روستای ونک تا اسکله بیاهی است.

در همین خصوص افشین عسکری، مسئول محیط‌زیست دریایی استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به مشاهده نشدن شکستگی در لاک لاک‌پشت‌های تلف‌شده در جاسک، احتمالاً عملیات صیادی به‌ویژه صید ترال عامل مرگ آن‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد این لاک‌پشت‌ها در فاصله زمانی دست کم ۳۵ روزه پس از خفگی در تورهای صیادی به‌وسیله امواج دریا به ساحل آورده شده‌اند.

در همین خصوص عثمان آغنده دهیار روستای ونک جاسک پیش‌تر از تلف شدن ۳۲ لاک‌پشت دریایی در نوار ساحلی این روستا خبر داد.

دهیار روستای ونک جاسک افزود: لاشه لاک‌پشت‌های دریایی در طول ساحل از روستای ونک تا اسکله بیاهی شهرستان جاسک مشاهده‌شده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: روستای ونک لاک پشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به شرایط نامساعد جوی و هشدارهای هواشناسی صادر شده، گفت: از صبح امروز تردد شناورهای تفریحی ، خودروبر و گردشگری را در آبهای کیش ممنوع کردیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جزایر، مرتضی سالاری امروز، اظهار داشت: به صورت لحظه‌ای وضعیت جوی و دریایی پایش می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا ساعت 19 این ممنوعیت تردد شناورها ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بهبود وضعیت جوی و کاهش ارتفاع موج و سرعت وزش باد، فعالیت شناورهای صیادی، گردشگری، خودروبر و دیگر شناورهای سبک در آب‌های کیش مجدد برقرار می‌شود و این موضوع از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با هشدار نسبت به خطرات تردد در دریا در شرایط نامساعد جوی و دریایی، گفت: از همه فعالان دریایی خواهشمندیم به منظور حفظ جان خود تمام هشدارها را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در زمان اعلام هشدارها فعالیت دریایی نداشته باشند.

سالاری تاکید کرد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد یک و 2 به سامانه پیامکی 50004001983692 از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی یا درخواست کمک، با سامانه 24 ساعته 1550 تماس یا از طریق کانال اضطرار دریایی 16 وی. اچ. اف ارتباط رادیویی تماس بگیرند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار
  • نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • نجات جان ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد