Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@16:43:56 GMT

تراموا به تبریز می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۱۰۰۷

تراموا به تبریز می‌رسد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از، جواد رحمتی، در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان آذربایجان‌شرقی، از تصویب کلیات طرح تکمیلی خط یک قطار شهری تبریز خبر داد و اظهار کرد : این طرح شامل ایجاد خط ریلی تراموا در امتداد خیابان امام است که با اجرای آن، مسیر قونقا بعد از ۸۰ سال احیا می‌شود.  

ویافزود: طراحی سیستمی که تکمیل‌کننده خط مترو و بی‌آرتی تبریز باشد ضروری است، با توجه به اینکه زودبازده بودن طرح ایجاد خط ریلی تراموا، این طرح به عنوان تکمیل‌کننده خط مترو انتخاب شده و توافقات اولیه آن نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
رحمتی گفت: مطالعات رفع هم‌پوشانی بین خطوط مترو، بی‌آرتی و تراموا انجام شده و متناسب با چشم‌انداز آینده، نقاط مبدأ و مقصد خطوط بی‌آرتی و تراموا به صورت دقیق مشخص شود.  
 
با اجرای خط ریلی تراموا، امکان پوشش مسافری مناسب‌تر با خط یک مترو و تکمیل کریدورهای ریلی تبریز فراهم شده و با لحاظ اصول پدافند غیرعامل، خطوط ریلی شهری در سه نقطه به خط راه‌آهن سراسری متصل می‌شود.  
 
پوشش جمعیت حومه و محلات غرب تبریز، هماهنگی با محیط زیست، ارتقای زیبایی بصری شهری و کاهش هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری از ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود.  
 
در این جلسه همچنین برنامه جامع کاهش تصادفات درون‌شهری استان که شامل شرح وظایف دستگاه‌های مسئول درخصوص بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی در داخل شهرهای استان است به تصویب رسید.  
 
بررسی طرح معماری Sky Way بر روی رودخانه مهرانه‌رود از دیگر موضوعات این جلسه بود که بر اساس آن مقرر شد ضمن رعایت استانداردهای دسترسی در مسیر طراحی شده و استفاده بهینه از بستر رودخانه، شهرداری و شورای شهر تبریز درخصوص تامین منابع مالی پروژه اقدام کنند.  
 
در این جلسه همچنین طرح تقاطع غیرهمسطح ارتش و مسیر گردشگری دوکمال در شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت.  

کد خبر 513730 برچسب‌ها شهرداری استان آذربایجان شرقی مترو تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری استان آذربایجان شرقی مترو تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بار ریلی منفی شد

تین نیوز

یک کارشناس حوزه حمل و نقل ریلی از کاهش سهم بار ریلی در سه سال گذشته خبر داد و آن را اتفاقی نادر در حوزه ریلی کشور در 30 سال گذشته دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، علی اصغر شفیع نادری، کارشناس حمل و نقل ریلی با تاکید بر لزوم وجود نهاد تنظیم گر در حوزه حمل و نقل ریلی خاطرنشان کرد: «مشکلات موجود حوزه ریلی در کنار انتظارات برآوردنشده در این حوزه لزوم ایجاد نهاد تنظیم گر را بیش از پیش نمایان می کند.»

شفیع نادری سپس با بیان آمارهای مأیوس کننده در حوزه عملکرد ریلی تاکید کرد: «متاسفانه برای نخستین بار در سی سال گذشته برای سه سال پیاپی رشد بار منفی داشتیم که یک رکورد در جهت عکس به شمار می آید.»

او گفت: «حوزه ریلی ما به معنای واقعی نه دولتی است و نه خصوصی؛ در نتیجه سهم بار ریلی به جای اینکه از ۱۰ درصد افزایش یابد کمتر هم شده است. این در حالی است که ۲۵ درصد از بار کشور می تواند از ریل جابه جا شود.»

این کارشناس حمل و نقل ریلی با اشاره به اهمیت افزایش بهره وری برای جذب بار به سمت ریل اظهار کرد: «همه چیز در بخش خصوصی به جذابیت سرمایه گذاری بستگی دارد که برای جذاب شدن سرمایه گذاری یا باید تعرفه ها را عوض کنیم یا بهره ور شویم.»

شفیع نادری با بیان اینکه در حوزه تعرفه ها کار زیادی نمی شود کرد، بنابراین باید بهره وری را بالا برد؛ خاطرنشان کرد: «بهره وری هم باید روی پلتفرم ایجاد شود که متاسفانه پلتفرم در داخل ایران ناقص است.»

او در پایان بر اصلاح صحیح ساختار بخش ریلی با استفاده از تجربه کشورهای دیگر تاکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  • رشد بار ریلی منفی شد
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • خبری از بخشش حسینی نیست؛خالدآبادی مرد شماره یک نکونام در تبریز