Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-01@02:30:01 GMT

بیشترین علت مرگ در کرونایی‌ها چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۱۵۰۴

دکتر محمدرضا محمدحسنی درباره برخی نگرانی ها مبنی بر تاثیر ویروس کرونا بر روی قلب و عروق، گفت: بیماری کرونا در فردی که قلب سالمی دارد، می تواند عروق ریز یا همان میکرو واسکولار (تخریب رگ های خونی کوچک نظیر مویرگ ها) و عروق درشت قلب یا همان عروق کرونری (رگ‌های قلب) را درگیر کند.

وی با بیان اینکه بیماری کووید- ۱۹ می تواند باعث نارسایی در دهلیز و بطن راست قلب شود، اظهار داشت: به دلیل درگیر شدن ریه، دهلیز راست و بطن راست قلب می تواند دچار نارسایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس همچنین می تواند باعث التهاب عضله قلب یا همان میوکاردیت شود. التهاب عضله قلب یا همان میوکاردیت بسیار خطرناک است؛ چراکه تخریب یا مرگ سلول‌های عضله قلب را به دنبال دارد.

محمدحسنی با اشاره به اینکه درگیر شدن قلب با ویروس کرونا می تواند باعث آریتمی (اختلال ریتم قلبی) شود که خود این آریتمی هم می تواند بسیار خطرناک باشد، گفت: بنابراین قلب یکی از اعضای هدف کرونا ویروس است. بر این اساس زمانی که تشخیص داده شد که بیمار ی به کرونا مبتلا شده، یکی از بررسی هایی که بر روی بیمار انجام می شود، از سوی پزشکان قلب خواهد بود. اگر فرد مبتلا به بیماری قلبی شده باشد، درمان و مراقبت های پزشکی دقیقی بر روی وی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از اعضای اصلی و مهم بدن ریه است، به همین دلیل در بیماری کووید-۱۹ باید مانع درگیری قلب و ریه شد. با انتقال کرونا به بدن، ممکن است گرفتاری های زیادی برای فرد ایجاد شود. اگر بیماری کووید-۱۹ با عروق کرونری یا همان رگ‌های قلب درگیر شود، می تواند سکته قلبی را برای فرد به دنبال داشته باشد. بیماری های عروق ریز و یا تخریب رگ های خونی کوچک نظیر مویرگ ها می تواند باعث درد و سوزش سینه شود.

این فوق تخصص بیماری های قلب و عروق با بیان اینکه بیشترین علت مرگ در بیماران کرونایی، گرفتاری ریه است، گفت: ویروس کووید-۱۹ می تواند مغز، قلب، کلیه را هم درگیر کند. همچنین بر اساس آمارهای به دست آمده، مشخص شد که از هر پنج بیمار کرونا یک نفر دچار آسیب قلبی شدید می شود. ضربان قلب این بیماران می تواند دچار آریتمی یا بی نظمی شود. بر همین اساس افرادی که بیماری مزمن زمینه ای مانند بیماری قلبی، دیابت و آسم دارند، باید مراقبت های بیشتری از خود داشته باشند؛ چراکه ویروس کرونا این افراد را بیشتر از دیگران تهدید می کند.

بنابر اعلام روابط عمومی سامانه ۴۰۳۰، محمد حسنی همچنین گفت: میزان پیشگیری هایی که توسط مردم انجام می شود، زیاد نیست. برای اینکه بتوانیم به پیشگیری ایده‌آل برسیم، افراد باید صدها نکته مهم را رعایت کنند. افراد باید از رفت و آمدهای غیر ضروری خودداری کنند و در جمع های خانوادگی هم شرکت نداشته باشند. همچنین مردم باید حتما از دستکش و ماسک استاندارد استفاده کنند. زمانی که وارد خانه می شوند کفش خود را در بیرون از منزل بگذارند و لوازمی که خریداری می کنند را به صورت بهداشتی استریل کنند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ویروس قلب مرگ بیماری قلبی درمان سکته قلبی روابط عمومی ماسک کفش قلب کفش مرگ مغز ویروس تواند باعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند سایر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای 400 ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO2 به تنها 800 ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO2 3000 ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO2 هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO2 دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO2 در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO2 در جو تا پایان قرن به بیش از 700 ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO2 در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

کد خبر 6093463

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت