Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:09:54 GMT

واگذاری عرصه و اعیان مربوط به موقوفات ممنوع است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۱۶۳۲

واگذاری عرصه و اعیان مربوط به موقوفات ممنوع است

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: طبق سیاست‌های جدید سازمان اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در سال جاری واگذاری هرگونه عرصه و اعیان مربوط به موقوفات ممنوع است.

وی افزود: در گام نخست تلاش و تاکید بر استفاده از دانش و توان نیروها و نخبگان بومی استان اردبیل است و تا جایی که ممکن است از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این استان برای مشارکت در این امر مهم استفاده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی با متقاضیان سرمایه‌گذاری در موقوفات برگزار شده است و علاوه بر این عملیات اجرایی چند مورد از این طرح‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ستوده گفت: با توجه به تنوع رقبات در حوزه موقوفات این استان طرح‌های متعدد و متنوع با کاربری‌های مختلف از جمله مسکونی، تجاری، صنعتی، بهداشتی، تولیدات زنجیره کشاورزی و صنایع تبدیلی می‌توان تعریف کرد.

وی عنوان کرد: بخشی از منابع مالی این طرح‌ها از محل موقوفات و به عنوان آورده موقوفه و بقیه اعتبار مورد نیاز با سرمایه‌گذاری سایر موقوفات، تسهیلات سازمان اوقاف و یا بخش خصوصی تأمین می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: موقعیت‌های متعدد و ظرفیت‌های مناسبی به منظور سرمایه‌گذاری در موقوفات با کاربری‌های مختلف شناسایی شده و در صورت مراجعه علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری، موارد را در اختیار قرار داده و در مسیر سرمایه‌گذاری نیز همراه و همکاری خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین ستوده اظهار داشت: در بحث مسکن برای نیازمندان نیز با ادارات مرتبط در چگونگی شراکت زمین‌های مستعد مسکونی هماهنگی لازم را خواهیم داشت.

کد خبر 4930768

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی ستوده اوقاف و امور خیریه استان اردبیل موقوفات ویروس کرونا بوشهر شیراز شهرکرد گرگان شب قدر قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند کمک به نیازمندان مواسات روابط عمومی مشهد استان اردبیل سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۱۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

حسن محمدی ادیب گفت: در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از چهار بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شده است.

به گفته او، خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا واگذار می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری