Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۰ پایگاه ثابت و سیار در عید سعید فطر امسال زکات فطریه و کفارات مردم مؤمن استان را برای کمک به نیازمندان جمع ‌آوری می ‌کنند.

“قباد مبشری” با اشاره به اینکه بخش عظیمی از نیازمندان استان تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: جمعیت تحت پوشش این نهاد ۴۳ هزار خانوار با ۱۱۰ هزار نفر هستند که در قالب ‌های مختلفی ازجمله زنان سرپرست خانوار، ایتام، افراد ازکارافتاده، خانواده‌های زندانیان و سایر موارد از آن‌ها حمایت می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در خصوص جمع آوری زکات فطریه برای کمک به نیازمندان توسط این نهاد، تصریح کرد: یکی از فعالیت های این نهاد در طول سال، برنامه ریزی برای جمع آوری زکات فطریه برای کمک به اقشار نیازمند جامعه است. 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات فطریه جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تعهد زکات فطریه امسال در استان چهار میلیارد تومان است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم این مبلغ را جمع آوری و به دست نیازمندان برسانیم. 

مبشری بابیان اینکه ۳۰۰ پایگاه ثابت سیار برای جمع آوری زکات فطریه و کفارات مردم مؤمن و خداجوی استان کهگیلویه و بویراحمد در عید فطر امسال تدارک دیده شده است، تاکید کرد: همچنین ادارات کمیته امداد در سطح استان آماده دریافت فطریه، کفارات و نذورات مردم نیکوکار برای کمک به نیازمندان است. 

وی با اشاره به بحث بیماری کرونا در کشور و در استان ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری، فضای مجازی و درگاه ‌های الکترونیکی ازجمله کد دستوری #۵*۸۸۷۷* نیز یکی از راه های جمع آوری زکات فطریه مردم استان است. 

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم خیر و نیکوکار استان همچنین می توانند با مراجعه به سایت emdad.ir  و انتخاب قسمت مربوط به زکات فطریه، فطریه عام و خاص و کفارات عمد و غیر عمد خود را از این طریق پرداخت کنند. 

مبشری در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اطعام نیازمندان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال ۶۰ هزار پرس غذای پخته‌شده و ۱۷ هزار بسته جیره خشک بین نیازمندان توزیع شد. 

وی همچنین به طراحی سامانه سخا (خیر و احسان) برای توزیع عادلانه کمک های خیران به نیازمندان، اشاره کرد و تصریح کرد: این سامانه طوری طراحی شده است که یک بخش آن مربوط به نیازمندان است که می توانند به سامانه مراجعه و خود را معرفی کنند و بخش دیگر مربوط به خیران است که نیکوکاران می توانند مراجعه کنند و حتی می توانند در این سامانه به هر نیازمندی که دوست دارند کمک کنند. 

“حجه الاسلام سید نصیر حسینی” امام جمعه یاسوج و رئیس شورای زکات کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه بابیان اینکه زکات فطریه فرصتی برای مساعدت به نیازمندان است، اظهار کرد: توجه به نیازمندان و کمک به آن‌ها خیلی از مشکلات را دفع خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد هم مورد اعتماد مردم و هم مورد اعتماد حاکمیت است، بیان کرد: در خصوص جمع‌آوری زکات فطریه از مردم خیر و نیکوکار باید مدیریت خوبی صورت بگیرد تا هرج ‌و مرج به وجود نیاید و مبالغ جمع آوری شده به دست نیازمندان واقعی برسد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، جلسه جمع بندی هماهنگی بین دستگاه های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برای جمع آوری زکات فطریه در دفتر امام جمعه یاسوج با حضور اعضای شورای زکات استان برگزار شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد كميته امداد عید سعید فطر زکات نيازمندان کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری زکات فطریه کمیته امداد برای کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران طی حکمی «حمید طالبی» را به‌عنوان سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، متن حکم مجید چگنی برای سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است:

همچنین به پاس زحمات ریحان بهادر در دوره تصدی این سمت از ‌وی قدردانی شده است.

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی