Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سرهنگ جهانگیر تقی پور در این باره اظهار داشت: پانزدهم بهمن سال گذشته فردی با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی اظهار کرد، چندی پیش با مراجعه به یکی از شعب بانک ها در تهران با فردی آشنا شدم که مدعی بود یکی از دوستانش در امر بازرگانی تبحر دارد و من را به وی معرفی و اعلام داشت وی می تواند برای من ارز با قیمت کمتر از قیمت بازار تهیه کند، من هم پس از آشنایی مبلغ ۷۰ میلیارد ریال در اختیار این بازرگان ۳۰ ساله به نام "حمید" قرار دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت : شاکی توضیح داد، حمید مدعی بود که در کار صادرات و واردات است و پس از کمی گفت و گو در خصوص خرید ارز، توافق کردیم چند روز بعد همدیگر را در یکی از هتل های بزرگ تهران ملاقات کنیم و ارز های تهیه شده را دریافت کنم .

این مقام انتظامی ابراز داشت: شاکی ادامه داد در زمان تعیین شده به هتل مراجعه ولی حمید مدعی شد به دلیل اینکه از سوی نهادهای امنیتی تحت نظر است امکان خرید ارز برایش فراهم نشده و در ادامه نه ارزی به من تحویل داد و نه هزینه ای که به او پرداخت کرده بودم باز پس داد و با کمی تحقیق متوجه شدم چند نفر دیگر از مشتریان بانک نیز به همین شیوه فریب خورده اند .

تقی پور ادامه داد: با تشکیل پرونده اولیه دستگیری هر دو متهم در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت و کارآگاهان موفق شدند با دستور قضائی و شناسایی مخفیگاه متهمان را دستگیر کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان که در ابتدا منکر ارتکاب بزه انتسابی شدند و اعلام داشتند که با شاکیان اختلاف حساب دارند ولی در ادامه حمید اعتراف کرد با همدستی یکی از دوستانش مشتریان متمول بانک را شناسایی می کردند و با ارتباط با این افراد ، همدستم من را به عنوان بازرگان به آنها معرفی می کرد و با وعده خرید ارز از مشتریان بانک کلاهبرداری می کردیم که در موعد تحویل مدعی می شدم به خاطر موارد امنیتی امکان خرید نبوده و آنها را می ترساندم تا پیگیر بازپس گیری پول های خود نشوند .

وی افزود : تا کنون چهار تن از مال باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرده اند و هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه ۱۴دادسرای ناحیه ۱۲تهران روانه زندان شدند.

کشف ۳۲ دستگاه خودرو احتکار شده در پایتخت

رئیس پایگاه پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف ۳۲ دستگاه خودرو احتکار شده فاقد پلاک از پارکینگی در حوالی خیابان بنی هاشم به ارزش ۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

سرهنگ مهدی تاجیک در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی بروز نوسانات چند وقت اخیر بازار خودرو و سوء استفاده عده ای سودجو از وضعیت موجود، شناسایی عاملان آن در دستور کار ماموران پلیس امنیت پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا روز گذشته، خبری مبنی بر این که مالک پارکینگ خودرویی در حوالی خیابان بنی هاشم اقدام به دپو و احتکار تعداد قابل توجهی از انواع خودروهای ایرانی و خارجی کرده است ماموران انتظامی را بر آن داشت تا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی نشان از صحت خبر داشت، گفت: با هماهنگی مقام قضائی روز گذشته مأموران برای دستگیری و بازرسی از محل مذکور به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند از این پارکینگ ۳۲ دستگاه انواع خورو شامل هشت دستگاه پژو۴۰۵، چهاردستگاه پژو۲۰۶ ، سه دستگاه تیبا، دو دستگاه پراید، دو دستگاه پرشیا، یک دستگاه وانت زامیاد، یک دستگاه پژو ۲۰۰۸ ، یک دستگاه هایما، دو دستگاه پژو۲۰۷ ، ۴ دستگاه برلیانس سفید ، یک دستگاه سمند، سه دستگاه ساینا کشف و مالک پارکینگ و عامل احتکار را نیز به اتهام احتکار خودرو دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال دهند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه ارزش ریالی خودرو های کشف شده حدود ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهم پس از تحقیقات اولیه به دادسرا ناحیه ۳۲ جرائم اقتصادی معرفی شدند.

سوئیچ خودرو؛ سارقان ۲ میلیاردریالی منزل را به دام پلیس انداخت

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ سارق و کشف ۸ فقره سرقت منزل خبر داد و گفت: سوئیچ خودروی مال باخته، سارقان ۲ میلیاردریالی منزل را به دام پلیس انداخت.

سرهنگ علی عزیزخانی  گفت: دهم اردیبهشت ماه سال جاری پرونده ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری ۱۱۱ هفت چنار برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، هشتم اردیبهشت ماه برای کاری از منزل خارج شدم و پس از بازگشت متوجه شدم سارق یا سارقان از طریق بالکن وارد منزل شده و طلاجات به ارزش حدود ۳ میلیارد ریال و یک عدد سویچ خودرو را سرقت کرده اند .

این مقام انتظامی گفت : پس از وصول پرونده به پایگاه هشتم این پلیس، کشف و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم مبارزه با سرقت منزل قرار گرفت و پس از انجام تحقیقات میدانی تصاویری از سارقان بدست آمد.

وی ابراز داشت: در گام بعدی تحقیقات با توجه به اینکه سوئیچ خودوری شاکی نیز سرقت شده بود و این احتمال قوت گرفت که ممکن است سارقان برای سرقت خودروی شاکی مراجعه کنند. بدین ترتیب کنترل نامحسوس خودروی شاکی که داخل کوچه جلوی منزل وی پارک شده بود اغاز و در نهایت دوازدهم اردیبهشت ماه کارآگاهان مشاهده کردند۲ سارق که تصویر آنها قبلا از طریق دوربین مداربسته محل سرقت به دست آمد با مراجعه به محل پارک خودرو قصد سرقت خودرو را داشته که کارآگاهان موفق شدند هر دو سارق را در محل دستگیر کنند.

این مقام پلیسی تصریح کرد: متهمان به نام های وحید و مرتضی در بازجویی های اولیه به سرقت از منزل مال باخته و هشت فقره سرقت مشابه دیگر جمعا به ارزش ۲ میلیارد تومان اعتراف کردند.

عزیز خانی اظهار کرد: وحید که سابقه دار می باشد معترف شد، با پرسه زدن در خیابان های شهر منازلی که دارای بالکن مشرف به کوچه داشتند و فاقد حفاظ بودند را شناسایی می کریدم و پس از اطمینان از خالی بودن به داخل منزل ورود کرده و اموال با ارزش مال باخته را سرقت می کردیم.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان گفت: با هماهنگی قضائی و در بازرسی از منزل متهمان مقادیری از طلاجات مسروقه کشف و به مال باخته مسترد شد در ادامه تحقیقات هشت فقره محل سرقت با راهنمایی سارقان شناسایی شد و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

برچسب‌ها نرخ ارز شهر تهران پلیس تهران بزرگ احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نرخ ارز شهر تهران پلیس تهران بزرگ احتکار نرخ ارز شهر تهران پلیس تهران بزرگ احتکار میلیارد تومان دستور کار پایگاه هشتم رئیس پایگاه پلیس آگاهی پلیس امنیت تهران بزرگ مال باخته یک دستگاه خرید ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در فروردین ماه سال جاری، ۴۳ سارق خودرو توسط پلیس آگاهی در سطح استان گیلان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این افراد به ۶۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۵۱ دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه پژو پارس، یک دستگاه نیسان، یک دستگاه پیکان وانت، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه پژو ۲۰۶ سرقتی خبر داد و با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل در گیلان، بیان‌داشت: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار ملکی در پایان در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

کد خبر 6087994

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در تنکابن
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد