Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:02:06 GMT

سلامت مردم برای نظام بسیار با اهمیت است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۲۲۸۸

سلامت مردم برای نظام بسیار با اهمیت است

هدایت‌الله جمالی‌پور بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان، تاکید کرد: امروز با توجه به روند نزولی این ویروس نباید گمان کنیم که کار دیگر تمام شده بلکه مراقبت‌ها و حفظ فاصله گذاری‌های اجتماعی همچنان باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های مهم اجرایی استان قزوین این روزها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و به خاطر سلامت جان مردم به تاخیر افتاد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به خاطر اهمیت موضوع سلامت مردم بسیاری از برنامه‌های خود از جمله سخنرانی آغاز تحویل سال نو و دیدارشان با سفرای کشورها در عید سعید فطر را نیز تعلیق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین ادامه داد: برنامه‌های روز قدس همیشه و در طول چهار دهه گذشته برای نظام ما با اهمیت بوده و تغییرات به وجود آمده در برپایی مراسم‌های امسال این روز نیز متاثر از شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و اگر مراسمی اجرا نمی‌شود همانا به خاطر مصلحت بزرگتر، یعنی سلامتی مردم می‌باشد.

جمالی‌پور به برگزاری نماز عید سعید فطر هم اشاره کرد و گفت: لزوم رعایت فاصله‌گذاری باعث شد تا نماز عید در مساجد مختلف و با نظارت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود.

وی با بیان اینکه خطر شیوع کرونا هنوز در جامعه جدی است و باید مورد کنترل قرار گیرد، افزود: با توجه به تعطیلات پیش‌رو، از شهروندان درخواست داریم که با توجه به آلوده بودن سایر مناطق کشور، باز هم در خانه ماندن را پیش بگیرند تا خدای ناکرده باعث انتقال این بیماری نشوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون و با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و همکاری خوب و صمیمانه مردم توانسته‌ایم این بیماری را در سطح استان مدیریت کنیم و با تصمیمات و هماهنگی‌های به عمل آمده نیز امروز شاهد روند نزولی این ویروس هستیم اما این مساله به معنای پایان کار نیست.

به گفته استاندار قزوین، هرگونه بی توجهی در خصوص این بیماری می‌تواند خطرات بزرگتری را برای ما و همه شهروندان ایجاد کند. 

استاندار قزوین یادآور شد: اگرچه هنوز هم نگرانی‌هایی در خصوص آغاز برخی فعالیت‌های اقتصادی و اصناف از جمله رستوران‌ها داریم اما شغل مردم نیز برای ما مهم بوده و باید به این مساله هم توجه کنیم.

بازگشایی پارک‌های بانوان، رستوران ها، ارایه خدمات جاری و عادی به بیماران از سوی تمامی بیمارستان‌ها، فعالیت موزه‌ها و سایر اماکن گردشگری بعد از عید سعید فطر از جمله مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین بود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری استان قزوین پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری استان قزوین ویروس کرونا ستاد پیشگیری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

به گزارش قدس خراسان، سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی