Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا در اقیانوس آرام از افزایش پرواز بمب افکنهای «بی-1 لنسر» بر فراز دریای چین جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروی هوایی آمریکا ماموریت بمب افکنهای «بی-1 لنسر» خود بر فراز آبهای دریایی چین جنوبی را افزایش داده است.

به نوشته وبگاه «چاینا مورنینگ پست» افزایش پرواز بمب افکنهای لنسر ایالات متحده همزمان با افزایش ماموریتهای نیروی دریایی آمریکا در این منطقه، تنگه تایوان و  دریای چین شرقی در حالی صورت می گیرد که مقامات نظامی چین نسبت به خطر برخورد نظامی هشدار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تازه ترین اقدام آمریکا در منطقه، فرماندهی نیروی هوایی این کشور در اقیانوس آرام سه شنبه در توییتی از انجام پرواز بمب افکنهای لنسر درست چند روز پس از تمرین نیروی دریایی آمریکا نزدیک هاوایی خبر داد.

به گفته منابع مطلع، نیروی هوایی آمریکا چهار فروند بمب افکن لنسر و حدود 200 پرسنل را از پایگاه های هوایی «تگزاس» و «آندرسن» به جزیره گوام انتقال داده و دلیل آن را پشتیبانی از نیروهای خود در منطقه اعلام کرده است.

یک تحلیلگر نظامی چینی در واکنش به این تحرکات گفته است که آمریکا در پی تداوم فشار بر چین است و تصمیم گیرندگان در پنتاگون این بمب افکنها در پی اقدام بازدارندگی راهبردی علیه چین هستند.

این در حالی است که مقامات پنتاگون و تحلیلگران آمریکایی به تازگی با هراس از توان نظامی چین گفتند که در وزارت دفاع، خارجه و کاخ سفید، چین به عنوان بزرگترین تهدید نگریسته میشود.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در تحلیل رزمایش این کشور گفتند که آمریکا برابر چین آسیب پذیر است و هرگونه حمله ای به آمریکا موجب خسارت قابل توجهی میشود. یک ارزیابی پنتاگون  بر اساس سال 2030 این بود که در برهه ای که چین به زیردریایی های رزمی و ناوهای هواپیمابر و ناوشکنهای جدید  در سال 2030 مجهز شود، آنگاه آمریکا به طور کامل مغلوب ارتش چین میشود.

به گفته کارشناسان پنتاگون این تهدیدها اینک فوری تر از سال 2030 است به طوریکه  پایگاههای آمریکا تحت فرماندهی این کشور در منطقه اقیانوس آرام اینک در خطر هستند، زیرا چین توان موشکی برد متوسط خود را تقویت کرده است. در این بین وضعیت جزیره گوام که میزبان سه پایگاه آمریکاست، به شدت مایه نگرانی است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین آمریکا تنش پرواز پرواز بمب افکنهای نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور توسعه پرواز‌های داخلی این شرکت به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  افزوده شده است گفت:  در حال حاضر برای انجام تمامی پروازهای داخلی و همچنین خارجی از تمامی ظرفیت های هوایی خود استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه  با ورود این هواپیما به ناوگان ایران ایر ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ظرفیت صندلی‌های شرکت به ویژه در پرواز‌های داخلی افزوده می‌شود گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم که بتوانیم ناوگان هوایی خود را تا پایان سال افزایش دهیم.

او اظهار کرد:  هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به منظور بهره گیری برای انجام پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های داخلی خواهد بود گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای سفر‌های هوایی به ویژه در اردیبهشت ماه، اقدام به برقراری پرواز‌های فوق العاده در مسیر‌های تهران به مشهد و بالعکس، تهران به شیراز و بالعکس و تهران به بندرعباس و بالعکس کردیم.

او گفت: در جهت توسعه شبکه پروازی داخلی خود، توسعه ناوگان به صورت اجاره‌ای را به عنوان یکی از برنامه‌های کوتاه مدت خود در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • پرواز مرغ‌های دریایی بر فرازِ مزارع شهر میمه
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا