Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در تفسیر آیه ۲۹ سوره فتح به پنج ویژگی رزمندگان جبهه مقاومت در تورات اشاره شده که برابر کفار با صلابت و بدون هیچگونه سهل‌انگاری می‌ایستند و امروز هم وظیفه ماست برابر رژیم صهیونیستی با قاطعیت بایستیم. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین محمد ‌حاج‌‌ابوالقاسم دولابی ظهر امروز ‌در ‌مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که‌ در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: رزمندگان مانند زراعتی هستند که جوانه می‌زنند، تقویت می‌شوند‌ تا آن جوانه محکم شود و روی پای خود بایستند و پر برکت شوند و کشاورزان را به شگفتی وا دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که انقلاب یک حقیقت زنده است که تولد دارد، افزود: انقلاب اسلامی رشد و قوام دارد و عمر طولانی و مثل هر موجود زنده دیگری است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: مَثَل اصحاب پیامبر(ص) و انقلابیون مَثَل گیاهی است که از زمین سر می‌زند و رشد می‌کند و ساقه آن محکم می‌شود و تبدیل به یک موجود با برکت شگفت‌انگیز می‌شود و برای خود آن کسی که این گیاه را به زمین نشانده شگفت‌آور است و دشمنان را به خشم می‌آورد.

عضو خبرگان رهبری: همه ساله توجه به مسئله قدس در دنیا بیشتر می‌شودعضو خبرگان رهبری: امیرالمومنین(ع) در زمینه ساده زیستی در طول تاریخ بی نظیر بودندعضو خبرگان رهبری: شیعیان در زمینه کمک به محرومین از امیرالمومنین(ع) الگوگیری کنند

مفسر قرآن کریم عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمود آنهایی که اهل ترحم به دیگران هستند خدای متعال هم به آن‌ها ترحم می‌کند و در جای دیگر فرمودند کسی که برای رضای خدا خشم خود را فرو برد خداوند در برابر دشمنان او را قوی می‌کند.

وی با اشاره به آیه پایانی سوره فتح، گفت: خدا به شاخص‌های رزمندگان جبهه مقاومت اشاره می‌کند، افرادی که این ویژگی‌ها را داشته باشند اتفاقات بزرگی را رقم می زنند.

حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: در تفسیر آیه 29 سوره فتح به پنج ویژگی رزمندگان جبهه مقاومت در تورات اشاره شده است که نخستین ویژگی آن‌ها این است که برابر کفار با صلابت و بدون هیچگونه سهل انگاری می‌ایستند و امروز هم وظیفه ما است که برابر رژیم صهیونیستی با قاطعیت بایستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ویژگی دوم رزمندگان در تورات را مهربانی با اهل ایمان برشمرد و افزود: امروز جلوه‌های زیبایی از همدلی را در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در کشورمان شاهد هستیم و ویژگی سوم، عبادت دائمی و تسلیم برابر فرمان خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه گفت: ویژگی چهارم رزمندگان نیت پاک و خالصانه است که هیچ توقعی از مردم برای تشکر و سپاس‌گزاری ندارند و پیرو خاندانی هستند که در اوج گرسنگی غذای خود را به نیازمندان می‌دهند و ویژگی پنجم سیمای مؤمنانه است که از ظاهرشان نور ایمان و نور شب‌زنده‌داری آشکار است.

مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: در این مثل هم پنج ویژگی بیان شده است، اول جوانه زدن و دوری از رکود و خمودی، دوم اینکه کمک می‌کنند که نیروهایی که جوانه زدند روی پای خود بایستند، سوم استحکام، چهارم استقلال و روی پای خود ایستادن و پنجم اینکه آنچنان رشد و نموی دارند که تعجب همگان را برمی‌انگیزند و در نهایت می‌گوید که همه اینها برای این است که کفار را به خشم بیاورد.

انتهای پیام/452/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو مجلس خبرگان رهبری قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی روز شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی کیش و در جمع عزاداران اظهار داشت: استکبار از قدرت و تأثیر اسلام ناب محمدی هراس دارد و از همین رو سعی بر آن دارد تا پایه‌های ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه سست کند و یکی از رویکردهایش در این مسیر موضوع حجاب است.
 
وی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود، افزود: عده‌ای با برنامه‌ریزی و توطئه می‌کوشند جامعه را به سمت غرب گرایی، لودگی و پوچی ببرند که باید در برابر آنها هوشیار باشیم و به ویژه نسل جوان را متوجه این توطئه‌ها کنیم.
 
دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: این انقلاب و نظام ثمره خون شهدای بسیاری است و امروز در مقابل خانواده شهدا وظیفه داریم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم.
 
حجت‌الاسلام ادیب یزدی در این مراسم با اشاره به تلاش‌های امام صادق (ع) در تربیت هزاران شاگرد و مبلغ دینی، گفت: بیداری جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح ارزش‌های اسلامی از مسیر توسعه علوم مهمترین راهبرد دوران زندگی امام صادق (ع) است و به همین دلیل است که امام صادق (ع) را رئیس مذهب جعفری می‌دانند که احیای مکتب شیعه وام دار ایشان است.
 
وی ابراز داشت: در زمان آن امام همام به دلیل شرایط موجود، همه ادیان برای علم‌اندوزی به شهر مدینه و محضر امام صادق (ع) می‌آمدند و امام هم تلاش می‌کرد با هدفدار کردن آموزش‌های خود اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک حضرت علی (ع) را به شاگردانش بیاموزد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین رزمندگان حزب‌الله
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است