Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@11:48:34 GMT

گیاه آپارتمانی خر دم را بیشتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۴۴۱۶

گیاه آپارتمانی خر دم را بیشتر بشناسید

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،گیاه آشیانتوس یا گیاه خبر دم گیاهی که زیستگاه آن متعلق به آفریقا و جنوب آسیا است که ۱۴۰ تا ۱۸۵ گونه مختلف دارد، گیاه خر دم دارای عمر طولانی است، اما نگهداری آن نیازمند مراقبت‌هایی است؛ این گیاهان دارای عمر تقریبا طولانی هستند و از آن‌ها به منظور تزئین باغ‌ها و گل خانه و حتی جلوه بخشیدن به منزل استفاده می ‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه مراقبت و پرورش گیاه آشیانتوس

نور: این گیاه، نیازمند نور غیر مستقیم آفتاب است و نباید آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد، اما با این حال قرار گرفتن گیاه در مقابل نور آفتاب اول صبح و یا هنگام غروب آسیبی به آن نخواهد رساند. این گیاهان را می ‎توانید در طول تابستان در فضای خارجی منزلتان نگه داری کنید، اما از نگهداری آن در محیط‌های دارای دمای پایین‌تر از ۱۵ درجه و بیشتر از ۲۵ درجه سانتی گراد خودداری کنید.

رطوبت: گیاه آشیانتوس نیازمند رطوبت نسبتا بالایی است، در غیر این صورت نمی ‎تواند به خوبی شکوفا شود. به همین منظور بهتر است که برگ‌های گیاه را با استفاده از آب گرم اسپری کنید و یا سینی زهکشی گلدان را با آب پر کنید؛ البته لازم به ذکر است که ریشه گیاه نباید در تماس با آب قرار بگیرد که در غیر اینصورت دچار پوسیدگی خواهد شد.

آبیاری: گیاه آشیانتوس همیشه باید مقداری رطوبت داشته باشد؛ با این حال دقت کنید که نباید این گیاه را بیش از حد آبیاری کنید. بهتر است قبل از آبیاری مجدد گیاه اجازه دهید که خاک آن اندکی خشک شود و همچنین لازم به ذکر است که گیاه را هیچ وقت با آب سرد آبیاری نکنید و همیشه از آب ولرم برای آبیاری آن استفاده کنید که این گیاه در برابر کم آبی تحمل بیشتری نسبت به آبیاری بیش از حد از خود نشان خواهد داد.

کوددهی: گیاه آشیانتوس را در طول فصل رشد یعنی از فروردین تا شهریور ماه هر چهار هفته یکبار با استفاده از کود مایع تغذیه کنید. این گیاه از آن جایی که در طول فصل سرما شکوفا نمی ‎شود، نیازمند کوددهی زیادی نخواهد بود و تنها یک بار کوددهی در کل فصل زمستان برای آن کافی خواهد بود.

هرس کردن: در طول فصل بهار شاخه‌هایی که بیش از حد بلند شده اند را کوتاه کنید. همچنین جدا کردن برگ‌های خشک شده از گیاه به تقویت رشد آن کمک خواهد کرد.شاخه‌های خیلی بلند را با استفاده از قیچی باغبانی به اندازه ۲/۳ کوتاه کنید.

تکثیر گیاه آشیانتوس

قلمه زنی ساقه

بهترین روش برای تکثیر گیاهان آشیانتوس قلمه زنی است. یکی از شاخه‌های گیاه را که به طول ۱۵ سانتی متر باشد از آن جدا کنید که این شاخه باید حداکثر دارای ۵ برگ باشد. آن را درون گلدان با بستر مناسب ذغال سنگ نارس و ماسه قرار دهید.

روی گلدان را با کیسه پلاستیکی بپوشانید و آن را در محیطی روشن و دور از نور مستقیم آفتاب و دارای دمای ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتی گراد نگهداری کنید. حفظ رطوبت خاک نیز اهمیت بالایی دارد که معمولا پس از گذشت ۳ هفته قلمه‌ها شروع به ریشه زنی خواهند کرد و بعد از ریشه زنی کامل قلمه‌ها، آن‌ها را به گلدان جدیدی منتقل کنید تا از رشد مناسبی بهره‌مند شوند.

قلمه زنی برگ

در این روش مدت زمان بیشتری برای ریشه زنی قلمه‌ها نیاز است. برای انجام این کار یکی از برگ‌های گیاه را بریده و درون خاک مناسب قرار ‎دهید. روی گلدان را با استفاده از یک لیوان شیشه‌ای و یا تکه‌ای پلاستیک بپوشانید و در نقطه روشن و گرم و به دور از نور مستقیم خورشید، نگهداری کنید. چند ماهی طول می ‎کشد تا گیاهچه‌های جدید از روی برگ مورد نظر رشد کنند.

توصیه می‌شود از تغییر مکان نگهداری گیاه در زمان گلدهی آن خودداری کنید که در غیر اینصورت احتمال ریزش برگ‌ها افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

آویشن مناسب ترین گیاه برای آپارتمان

گل بنفشه را نمی توانید در اتاق نگهدارید کنید

تمام نکات نگهداری گل ختمی و کاشت آن را در این گزارش بخوانید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست گیاه شناسی برگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • شهید جوادی را بهتر بشناسید
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی