Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@19:13:15 GMT

اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه عید فطر

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۴۸۶۶

اطلاعیه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه عید فطر

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه عید سعید فطر طی اطلاعیه‌ای از دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان در حوزه سفر و گردشگری خواست تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات ایمن و استاندارد فراهم کنند. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه عید سعید فطر طی اطلاعیه‌ای از دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان در حوزه سفر و گردشگری و همچنین ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها خواست ضمن توجه به‌ضرورت تکریم مسافران و گردشگران، تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات ایمن و استاندارد فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است:

«1. در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از سفرهای داخلی مردم با اهداف کاری، زیارتی و تفریحی در حال انجام است لذا تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، آمادگی لازم را برای مدیریت هوشمند این قبیل سفرها داشته باشند.

2. دستگاه‌های عضو به‌ویژه اعضای مرتبط با فعالیت‌های آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی عمومی در سطح جامعه نظیر صداوسیما دستورالعمل‌های تهیه‌شده برای سفرهای هوشمند (سفره +سلامت) و آموزش‌های عمومی سفر در شرایط کرونا را به طرق مقتضی اطلاع‌رسانی کنند.

3. ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن توصیه به مردم و مسافران برای رعایت کامل مقررات و توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، درخواست می‌کند سفرهای مسئولانه و حرفه‌ای را در پیش بگیرند و با هدف حمایت از فعالان گردشگری خدمات موردنیاز خود را از زنجیره رسمی و مجاز صنعت گردشگری تأمین کنند.

4. دستگاه‌های عضو ستاد، نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم را برای حسن اجرای پروتکل‌های ابلاغی و اطمینان از آمادگی مراکز خدماتی و گردشگری در دستور کار مستمر خود داشته باشند.

5. استانداران محترم به‌عنوان روسای ستادهای اجرایی خدمات سفر استانی، دستورات لازم را برای سفرهای احتمالی هم‌وطنان عزیز صادر و از ارائه خدمات ایمن و استاندارد اطمینان حاصل کنند.

6. مراکز خدمات گردشگری و تفریحی با رعایت اصول بهداشتی و ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت هیچ‌گونه محدودیتی برای خدمت‌رسانی ندارند.

7. ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها با درک دقیق شرایط فعالان صنعت گردشگری کشور، اقدامات و هماهنگی‌های لازم را برای رفع دغدغه‌های بهداشتی گردشگران و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به عمل آورده، نظارت مستمری را برای خدمات‌رسانی شایسته به مردم داشته باشند.»

نگرانی وزیر بهداشت از بروز پیک جدید کرونا در کشور/ مردم عید فطر سفر نروند

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط گردشگری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری گردشگری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر دستگاه ها عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۴۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا

تین نیوز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود فرخی در این باره اظهار کرد: افراد یا گروه هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می شوند.

فرخی پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن  فضاهای تبلیغاتی آنان را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می شوند، دانست و گفت: تاکنون سه جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

وی اظهار کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت های آنها به صورت آنلاین و در شبکه های اجتماعی انجام می شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه ای برای گردشگر قرار نمی دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • اطلاعیه قطعی گاز در بخشی از شهر کرج
  • توقف تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد