Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کایابوکی نو ساتو، دهکده‌ی کوچکی در استان کیوتو کشور شگفت انگیز ژاپن است که به خانه‌های روستایی سنتی اش با آن بام‌های پوشالی شان مشهور است. اما این دهکده‌ی زیبا به چیز دیگری هم شهرت دارد که آن روش منحصر به فرد و خلاقانه‌ای است که در این دهکده برای حفظ این میراث ارزشمند فرهنگی از آتش به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دهکده که به دهکده‌ی پوشالی منطقه‌ی میاما مشهور است، بیشتر از هر جای دیگری در ژاپن خانه‌های بام پوشالی دارد. این مسأله باعث شده این منطقه محبوبیت زیادی در میان گردشگرانی پیدا کند که از قدم زدن در میان بیش از ۴۰ خانه‌ی بام پوشالی‌ای که در این دهکده وجود دارد و حتی سپری کردن شب در یکی از آن‌ها لذت می‌برند.

این خانه‌های زیبا، اما در برابر آتش بسیار آسیب پذیر هستند. مقامات محلی در سال ۲۰۰۰ به این موضوع پی بردند یعنی زمانی که مرکز بایگانی دهکده دچار حریق شد؛ بنابراین جدا از اینکه از اهالی دهکده خواسته شد همیشه گوش به زنگ باشند، تصمیم بر آن شد که یک سیستم اطفاء حریق مخصوص کار گذاشته شود تا تمام دهکده را در برگیرد.

مقامات محلی، اما برای حفظ اصالت دهکده تصمیم گرفتند همه‌ی ۶۲ آبپاش سیستم اطفاء حریقی که برای محافظت از دهکده در برابر آتش نصب شد را داخل محفظه‌های مخصوصی به شکل کلبه‌های کوچک چوبی قرار دهند. با فعال شدن سیستم اطفاء حریق، این کلبه‌ها مانند یک تبدیل شونده باز می‌شوند، آبپاش‌ها رو به آسمان آب پرتاب می‌کنند و به این ترتیب همه‌ی خانه‌های روستایی غرق در آب می‌شوند.

سیستم آبپاش‌ها دو بار در سال – معمولاً در ماه‌های مه و دسامبر – امتحان می‌شود. این آزمایش آنچنان دیدنی است که به جشنواره‌ی آبپاشی کایابوکی نو ساتو شهرت یافته و بازدیدکنندگان می‌توانند در ماه‌های مه و دسامبر به این دهکده سفر کنند و از نزدیک شاهد منظره‌ی تماشایی‌ای باشند که هنگام آزمایش سیستم اطفاء حریق دهکده رقم می‌خورد. در روز‌های آفتابی آبپاش‌ها می‌توانند منظره‌ی این دهکده‌ی زیبا را به یک رنگین کمان هم مزین کنند.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهکده ژاپنی آتش سوزی خلاقیت سیستم اطفاء حریق دهکده ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب
  • عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • زرشناس: عالم غرب مدرن وارد دوران بحران انحطاط خود شده است
  • یونایتد در اولدترافورد از پس برنلی برنیامد
  • آشنایی با کابل نسوز
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت