Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه گفت: خانواده‌هایی که جوان توانمندی دارند، فرزند خود را برای تبیین، دفاع و ترویج دین به حوزه‌های علمیه هدایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی بامداد امروز در ویژه برنامه «شب‌های همدلی» که به همت قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، درباره ایمان به قرآن اظهار کرد: در اصل یکی از موارد ایمان، ایمان به قرآن است؛ مؤمن کسی است که قرآن را کلام و سخنرانی خدا درباره انسان و تعالی آن دانسته و پیامبر اسلام(ص) را پیام آور وحی می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که قرآن تنها کتاب آسمانی است که در آن تحریف لفظی اتفاق نیفتاده است گفت: مؤمن کسی است که قرآن را برنامه زندگی انسان از تولد تا قیامت می‌داند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در محضر قرآن بودن را راه رسیدن به سعادت دانست و تصریح کرد: مؤمن می‌داند که برای رسیدن به سعادت، تعالی و تکامل باید در محضر قرآن باشد و بدون مبیّنان قرآن امکان ندارد که راه تعالی و تقرب را پیش بگیرد.

وی با بیان اینکه قرآن سبک زندگی انسان را ترسیم می‌کند، افزود: نخستین روضه درباره قرآن را پیامبر(ص) خواند و فرمود ای خدا من نسبت به امتم گله می‌کنم چرا که اینها قرآن را در مهجوریت قرار دادند؛ برای زبان انگلیسی و زبان دوم فرزندانمان فکر می‌کنیم که کار خیلی خوبی هم است اما مهم ترین و اولویت دار ترین زبان، زبان دین و قرآنی است که سبک زندگی انسان را ترسیم می‌کند.

ملکی اظهار کرد: انسانی که تحت تربیت قرآن قرار می‌گیرد، نتیجه اش انسانی مثل سلمان، ابوذر، شهید همدانی، شهید همت، شهید باقری، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی می‌شود و این افراد سرسفره قرآن با تبیین اهل بیت(ع) بزرگ شدند.

وی با اشاره به فرمایشی از امیرمؤمنین(ع) در نهج البلاغه گفت: همانطور که بشر می‌داند که بدون اکسیژن امکان زندگی کردن نیست، به همین اندازه باید بداند که اگر با قرآن نباشد، از بین می‌رود؛ حضرت علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید مردم خوابند وقتی که سرشان به سنگ لحد خورد، تازه بیدار می‌شوند که چه برنامه زیبایی در قرآن وجود داشت.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ابزار انحراف روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: هر چه زمان می‌گذرد، ضرورت بازگشت به قرآن بیشتر می‌شود.

وی بر ضرورت ترغیب فرزندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه از سوی خانواده‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: خانواده‌هایی که جوان توانمندی دارند، فرزند خود را برای تبیین، دفاع و ترویج دین به حوزه‌های علمیه هدایت کنند و به جوانان عرض می‌کنم که ارتباط خود را با امام زمان(عج) تقویت و خالص کنید تا آن حضرت شما را هدایت کند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: دین قرآن حوزه های علمیه امام خمینی حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم