Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین همایش مشق نور در مازندران برگزار شد و آثاری که در همایش مشق نور توسط اساتید از شهرهای مختلف مازندران به رشته تحریر در آمد به سازمان فرهنگی هنری شهرداری ساری تحویل در نگارخانه این سازمان ثبت شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اولین همایش استانی مشق نور با همراهی و کتابت فعالان قرآنی در مازندران در عمارت کلبادی شهر ساری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حین برگزاری این مراسم که با هدف تجلیل از اساتید برتر کتابت قرآن کریم در استان مازندران انجام شد، اساتید خوشنویسی مشغول کتابت قرآنی شدند.

کتابت قرآن کریم از جمله گران‌بهاترین هنر اسلامی است که سال‌های سال در بین اهل دل و عشاق این کتاب اسلامی رایج است‌، تولید آثار نفیس و ماندگار قرآنی تلاشی است که با بهره‌گیری از ابزار هنر سعی دارد، معارف قرآنی را برای ادوار مختلف تاریخی به یادگار بگذارد. 

 این آثار فاخر یکی از بهترین آثار فرهنگی و مذهبی به شمار می‌آیند که می‌توان آنها را سفیر هنر و فرهنگ ایرانی برای تمام کشورهای اسلامی حتی غیراسلامی به‌شمار آورد.

*هیچ تفکری زمانی به هنر آمیخته نباشد در تاریخ ماندگار نخواهد بود

یکی از جنبه‌های ماندگاری قرآن کریم را به راستی می‌توان جنبه هنری و ادبی آن دانست و بنا به فرموده مقام معظم رهبری؛ هیچ تفکری زمانی به هنر آمیخته نباشد در تاریخ ماندگار نخواهد بود، از این رو کتابت قرآنی توسط خوشنویسان صورت می‌گیرد.

*کتابت ۲۰ ساله قرآن کریم با علاقه درونی 

در حین اجرای همایش "مشق نور" خوشنویسی محمدرضا عالیشاه از اساتید کتابت قرآنی و بازرس انجمن خوش‌نویسان ساری که ۴۰ ساله و اهل ساری است نظرمان را جلب کرد، در حالیکه مشغول خوشنویسی بود، بیان کرد: کار کتابت قرآنی را حدود ۲۰ سال است با علاقه درونی انجام می‌دهم‌، خدا را شاکرم که در ماه مبارک رمضان افتخار کتاب این کتاب آسمانی را دارم.

وی افزود: شغل اصلی من تابلوسازی است و نمایشگاهی در جنوب شهر ساری دارم‌، ولی آرامش قلبی‌ام را مدیون کتابت قرآنی می‌دانم‌، به همه علاقه‌مندان به خوشنویسی پیشنهاد می‌کنم که دستی در کتابت قرآن کریم نیز داشته باشند.

*استعداد خوشنویسی و صبر که باشد کتابت قرآنی بهترین هنر است

در ادامه مریم وحدت‌پناه کاتب جوان قرآنی ۳۳ساله اهل قائم‌شهر، از تجربه ۱۴ ساله‌اش در کتابت گفت و افزود: هشت سال از عمرم را صرف یادگیری شکسته‌نویسی کردم، چرا که از دوران کودکی یه انجام این کار علاقه داشتم البته استعداد در این راه مؤثر است و نیازمند صبر زیادی است.

وی که در مراسم امروز به علت موفقیت در کتابت سوره توحید تندیس مشق نور را دریافت کرد یادآور شد: قرآن سرمایه زندگی همه انسان‌ها است، خو‌شنویسی در این راه برایم سعادت است بارها در نمایشگاه‌های مختلف تابلوها وآثار خودم را به نمایش گذاشتم، در راه کتابت قرآنی علاقه به آموزش دادن هم دارم و این‌ کار را ادامه خواهم داد.

*ثبت آثار خروجی از همایش مشق نور

 گفتنی است آثاری که در همایش مشق نور توسط اساتید از شهرهای مختلف مازندران به رشته تحریر در آمد به سازمان فرهنگی هنری شهرداری ساری تحویل در نگارخانه این سازمان ثبت می‌شود.

در ادامه مراسم با حضور فعالان عرصه فرهنگ و هنر مازندران از اساتید برتر کتابت قرآنی با اهدای تندیس مشق نور تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

به گزارش فارس، اولین همایش استانی مشق نور در مرکز مازندران با همکاری سازمان میراث فرهنگی و امور گردشکری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ساری، شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری و مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور پارسی برگزار شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن کریم مازندران هنر کتاب همایش مشق نور شهرداری ساری کتابت قرآنی کتابت قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین شیخی چهارشنبه شب در آئین تجلیل از ۲ معلم نمونه قرآنی استان به مناسبت روز معلم در شهر بوشهر با اشاره به سخن حضرت علی (ع) در مورد معلم و یاد گرفتن مطلبی از معلم گفت: دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش‌ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بوشهر با بیان اینکه معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لا یزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی دانسته شده است افزود: در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است که بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان! و پروردگارت کریم‌ترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی‌دانست.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی شهرستان بوشهر گفت: در بوشهر بیش از ۵۰ حافظ قرآن کریم وجود دارد که این موضوع نشان از از خودگذشتگی های معلمینی همچون استاد نجفی و محبوبی است که با وقف زندگی و وقت گران بهای خود باعث به ثمر نشستن این حافظان کلام وحی شده‌اند و بر خود می‌بالیم که در مرکز استان معلمینی وجود دارند که دغدغه آنها ترویج معنی و مفاهیم قرآنی در جامعه است.

کد خبر 6094782

دیگر خبرها

  • برپایی کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم در مراغه
  • برگزاری دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در مازندران
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان