Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@13:01:49 GMT

ضرورت بازگشت به قرآن هر روز بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۶۰۸۵

ضرورت بازگشت به قرآن هر روز بیشتر می‌شود

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ابزار انحراف روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: هر چه زمان می‌گذرد، ضرورت بازگشت به قرآن بیشتر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حمید ملکی بامداد پنجشنبه در ویژه برنامه «شب های همدلی» که به همت قرارگاه جهادی هیئت فاطمیون قم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار و از طریق رسانه‌ها پخش شد، درباره ایمان به قرآن اظهار داشت: در اصل یکی از موارد ایمان، ایمان به قرآن است؛ مؤمن کسی است که قرآن را کلام و سخنرانی خدا درباره انسان و تعالی آن دانسته و پیامبر اسلام (ص) را پیام آور وحی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرآن تنها کتاب آسمانی است که در آن تحریف لفظی اتفاق نیفتاده، گفت: مؤمن کسی است که قرآن را برنامه زندگی انسان از تولد تا قیامت می‌داند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در محضر قرآن بودن را راه رسیدن به سعادت دانست و تصریح کرد: مؤمن می‌داند که برای رسیدن به سعادت، تعالی و تکامل باید در محضر قرآن باشد و بدون مبیّنان قرآن امکان ندارد که راه تعالی و تقرب را پیش بگیرد.

وی با بیان اینکه قرآن سبک زندگی انسان را ترسیم می‌کند، افزود: اولین روضه درباره قرآن را پیامبر (ص) خواند و فرمود ای خدا من نسبت به امتم گله می‌کنم چرا که اینها قرآن را در مهجوریت قرار دادند؛ برای زبان انگلیسی و زبان دوم فرزندانمان فکر می‌کنیم که کار خیلی خوبی هم است اما مهم‌ترین و اولویت دار ترین زبان، زبان دین و قرآنی است که سبک زندگی انسان را ترسیم می‌کند.

حجت الاسلام ملکی اظهار داشت: انسانی که تحت تربیت قرآن قرار می‌گیرد، نتیجه اش انسانی مثل سلمان، ابوذر، شهید همدانی، شهید همت، شهید باقری، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی می‌شود و این افراد سر سفره قرآن با تبیین اهل بیت (ع) بزرگ شدند.

وی با اشاره به فرمایشی از امیرمؤمنین (ع) در نهج البلاغه گفت: همانطور که بشر می‌داند که بدون اکسیژن امکان زندگی کردن نیست، به همین اندازه باید بداند که اگر با قرآن نباشد، از بین می‌رود؛ حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرماید مردم خوابند وقتی که سرشان به سنگ لحد خورد، تازه بیدار می‌شوند که چه برنامه زیبایی در قرآن وجود داشت.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ابزار انحراف روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: هر چه زمان می‌گذرد، ضرورت بازگشت به قرآن بیشتر می‌شود.

وی بر ضرورت ترغیب فرزندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه از سوی خانواده‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: خانواده‌هایی که جوان توانمندی دارند، فرزند خود را برای تبیین، دفاع و ترویج دین به حوزه‌های علمیه هدایت کنند و به جوانان عرض می‌کنم که ارتباط خود را با امام زمان (عج) تقویت و خالص کنید تا آن حضرت شما را هدایت کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟