Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:09:03 GMT

برگزیدگان همایش مشق نور معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۶۳۲۹

برگزیدگان همایش مشق نور معرفی شدند

نخستین همایش استانی کتابت قرآن کریم با عنوان "مشق نور" توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری در خانه کلبادی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری ساری در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان فرهنگی به دنبال اتفاقات بدیع و خلاقانه است چرا که جامعه اتفاقات فرهنگی متنوع و متکثری را با کمیت و کیفیت‌های متنوع، تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد عطاریه اظهار کرد: دغدغه ما در سازمان فرهنگی شهرداری ساری این است که برنامه‌های فرهنگی نو به مخاطب ارائه دهیم چرا که جان افراد تشنه دریافت طرح‌های نو است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار مقوله هنر در کتابت قران کریم توسط جمعی از افراد ارزشمند از سراسر مازندران برگزار شد، افزود: چون این برنامه به شکل استانی برای نخستین بار برگزار شد تصور بر این است که بتوانیم جمع قرآنی متفاوتی تجربه کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری، در مقوله اجتماعی ۱۰ خانه شهروندی در سطح شهر داریم که آموزش اصلی خانواده‌ها را در زمینه مهارت زندگی بر عهده دارند، تصریح کرد: این مراکز پیش از شیوع کرونا به شکل میانگین در ماه۱۰ هزار نفرمراجعه کننده داشند و آموزش‌هایی با عنوان مهارت‌های زندگی و آموزش‌های شهروندی دریافت می‌کردند.

عطاریه ادامه داد:  اکنون این اتفاق در حال شکل و شمایل جدید است تا در قالب نو، مفاهیم جدیدی در اداره اجتماعی از مجموعه خانه‌های شهروندی به مردم ارائه دهیم و موثر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: گسترش ورزش همگانی برای خانواده‌ها از دغدغه‌های اصلی ما است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری گفت: اجرای برنامه‌های در ارتباط با معارف و داشته‌های معنوی مردم و ایجاد نشاط  اجتماعی که خوراک روح و جان افراد است از دیگر طرح‌هایی است که پیگیری می‌کنیم تا اجرایی شود.

ارسال ۱۴۰ اثر به همایش مشق نور

دبیر همایش استانی مشق نور هم در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این جشنواره در سطح استانی برای کتابت قرآن کریم برگزار شده و برای  برگزاری این همایش فراخوان دادیم و ۱۳۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

سید محمد موسوی با اشاره به اینکه از تعداد ۱۳۵ اثر رسیده به دبیرخانه، ۴۰ اثر حائز رتبه شد، گفت: هشت نفر استاد خوشنویسی، ۲ نفر استاد نمونه انجمن خوشنویسی ساری و قائمشهر و ۳۲ نفر هم از دیگر خوشنویسان استان هستند که برگزیده شدند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، سعی کردم این برنامه را با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه همایش مشق نور برای نخستین بار به شکل استانی برگزار شد، تصریح کرد: در گذشته این برنامه در سطح شهرستان برگزار می‌شد و امسال شکل استانی به آن دادیم.

موسوی با بیان اینکه خوشنویسان مازندرانی از سراسر استان در این همایش حضور دارند، ادامه داد: بیشترین آثار از شرق و نقاط مرکزی مازندران به دست ما رسید.

وی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده در نگارخانه‌ای در مجموعه فرهنگی بوستان ولایت ساری به نمایش درمی‌آید، این نگارخانه به زودی افتتاح می‌شود.

برچسب‌ها مازندران قرآن کریم شهرداری ساری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران قرآن کریم شهرداری ساری مازندران قرآن کریم شهرداری ساری سازمان فرهنگی شهرداری ساری برگزار شد مشق نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این همایش سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران، از تشرف حدود ۱۵ هزار زائر از این استان به سرزمین وحی خبر داد.

در این همایش که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، زائران استان تهران که قصد تشرف به سرزمین وحی در حج پیش رو را دارند با اعمال و مناسک این سفر معنوی آشنا شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و چند تن از دست اندرکاران عملیات حج پیش رو در این همایش سخنرانی و توصیه‌هایی به زائران بیان کردند.

محمدرضا حاجی علیزاده سرپرست مدیریت حج و زیارت استان تهران در این همایش ضمن خیر مقدم به مهمانان و زائران گفت: در موسم حج تمتع پیش رو بیش از ۱۵ هزار نفر در قالب ۶۲ کاروان مدینه قبل و ۴۴ کاروان مدینه بعد به سرزمین وحی عزیمت مشرف خواهند شد.

در این همایش عظیم که با حضور پرشمار زائران برگزار شد علاوه بر سخنرانی، توصیه‌های مرتبط با اعمال و مناسک حج و مرثیه سرایی به مناسبت شهادت صادق آل محمد (ص) صورت پذیرفت.

کد خبر 6096557

دیگر خبرها

  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز