Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:39:42 GMT

رهایی زندانی محکوم به قصاص از چوبه‌دار در ارومیه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۶۵۸۰

رهایی زندانی محکوم به قصاص از چوبه‌دار در ارومیه

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی روز پنج‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در پی وقوع یک فقره قتل عمدی در فروردین سال ۱۳۹۷ در حوزه قضایی ارومیه و دستگیری قاتل توسط مراجع قضایی، رسیدگی به پرونده در شعبه دوم کیفری این شهر انجام شد.

علی‌اکبر گروسی ادامه داد: بنا به درخواست اولیای دم، حکم قصاص نفس این فرد صادر و توسط دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با پیگیری‌ها و تلاش مضاعف دادگستری و مساعدت‌های شهردار ارومیه، تلاش‌های نمایندگان آستان قدس رضوی و خیّران نیکوکار، رضایت اولیای دم جلب و اولیای دم در روزهای ماه مبارک رمضان در حرکتی خداپسندانه از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

وی اظهار داشت: برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد بوده و قاتل به قصاص محکوم شده‌ ولی مجرم بدون برنامه‌ریزی قبلی و بر اثر درگیری ناخواسته مرتکب قتل شده‌است و شوراهای حل اختلاف در این زمینه وارد عمل می‌شود.

قصاص از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می‌داند؛ تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های کور و دور از عدالت و جلوگیری از جرات یافتن جنایتکاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان وضع شده است؛ البته در آموزه های اسلامی توصیه زیادی به عفو و گذشت نیز وجود دارد.

برچسب‌ها دادگستری آذربایجان غربی ارومیه دیوان عالی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان غربی ارومیه دیوان عالی کشور دادگستری آذربایجان غربی ارومیه دیوان عالی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه متفاوت به معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، همزمان با چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، بانوی آموزگار یزدی مبلغ ۵ میلیون تومان را جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اهدا کرد.
این بانو که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت: من یک سالی است که در شغل آموزگاری در یکی از مدارس استان یزد مشغول به خدمت شده ام و تصمیم گرفته تا در روز معلم برای قدردانی از یکی از معلمانم که زحمت بسیاری را برای من کشیده و چندی پیش نیز پیگیر برپایی پویش کمک به آزادی زندانیان در مدرسه بود هدیه‌ای متفاوت به وی بدهم تا در خاطر او همیشه به سبزی یادگار بماند، از همین رو مبلغی را در حد توان جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا کرده و فیش واریزی به همراه گواهی وصول وجه صادره از این ستاد را به وی اهدا کنم.

دیگر خبرها

  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت
  • دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد | نمی‌خواستم او را بکشم
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس ۱۱۲ ساله
  • رهایی دو زندانی ازبند با کمک مالی معلم خیرآران وبیدگلی
  • شناسایی قاتل کشتی تایتانیک در یک عکس 112 ساله (+عکس)
  • آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»
  • هدیه متفاوت به معلم
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند