Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره روز جهانی قدس گفت: مسلمانان جهان در روز قدس دشمنی خود را با ویروس منحوس صهیونیسم اعلام می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر چهارشنبه در وبینار «قدس و مقاومت، رمز جدایی‌ناپذیر وحدت اسلامی» که با حضور مجازی شخصیت‌های برجسته جهان اسلام برگزار شد، سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز جهانی قدس روزی است که وحدت امت اسلامی متجلی و صدای مؤمنان علیه ظلم و تزویر در راهپیمایی‌های بزرگ برای محکومیت ظالمان و یاری مظلومان طنین‌انداز می‌شود.

حجت‌الاسلام شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: امسال که کل جهان با بیماری همه‌گیر کرونا درگیر هستند، ملت‌ها فریاد ظلم‌ستیزی خود را در فضای مجازی به گوش جهانیان می‌رسانند و حضور خود را به این وسیله ثبت می‌کنند تا خشم خود را به کسانی که در درد و رنج ملت فلسطین شریک هستند، نشان دهند.

صهیونیست‌ها فلسطینیان را به ترک منازلشان مجبور کرده‌اند
 
شهریاری گفت: بیش از هفت دهه است صهیونیست‌های نژادپرست سرزمین فلسطین را اشغال و با توسل به شنیع‌ترین اشکال تروریسم نژادپرستانه، ملت فلسطین را آواره کرده‌اند، لذا میلیون‌ها فلسطینی در سخت‌ترین وضعیت قرار گرفته و آواره شده‌اند.

وی عنوان کرد: صهیونیست‌ها انواع فشارها ازجمله تخریب منازل و قطع خدمات ضروری را بر ساکنان اصلی این سرزمین اعمال کرده‌اند تا آن‌ها را به ترک سرزمین خود مجبور کنند. همچنین برای تغییر بافت جمعیتی سرزمین فلسطین و خالی شدن آن از فلسطینیان، عمداً دست به ساخت شهرک‌های صهیونیستی زده‌ و طی این هفت دهه انواع تخریب‌ها و کشتارها و انواع جنگ‌ها را علیه این ملت مرتکب شده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه اقدامات صهیونیست‌ها شباهت بسیاری به بیماری کرونا دارد، گفت: هر دوی آن‌ها دست به تخریب جسم سالم می‌زنند و آن را از بین می‌برند. لذا در روز قدس امسال جهان اسلام مخالفت شدید و دشمنی خود را با این ویروس منحوس اعلام می‌کند.
 
شهریاری گفت: جهان اسلام برای مقابله با موانع موجود نیازمند وحدت است و این وحدت به نوبه خود نیازمند ساختاری جدید است که برخی از شاخصه‌های آن را بیان می‌کنم. ما نیازمند ساختار جدید فکری هستیم تا به این وسیله به آرزوهای بزرگ امت اسلامی دست یابیم و آنچه که این ساختار نیاز دارد شامل راهبرد و توجه است.

وارد گام دوم انقلاب اسلامی شده‌ایم
 
وی افزود: پس از گذشت چهار دهه از برپایی نظام جمهوری اسلامی، ‌اکنون به تدوین برنامه جدیدی با عنوان «گام دوم» یا «مرحله دوم انقلاب اسلامی» برای چهار دهه آینده روی‌ آورده‌ایم، اما لازم است که روابط داخلی جهان اسلام برای محقق شدن آرزوهای بزرگ و اساسی امت اسلامی و مقابله با نظام سلطه بیگانگان و تحقق پیروزی در سراسر جهان، بازسازی شود. «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ * وَالَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْسًا لَهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ» (سوره محمد/7-8)
 
شهریاری عنوان کرد: این ساختار جدید شامل پنج محور است؛ دوری از تفرقه و هرگونه اقدام دشمنانه در داخل جامعه اسلامی، همیاری در جهان اسلام، همبستگی و تکامل امت اسلامی، خودسازی در ملت‌های مسلمان و توسعه معنوی و اخلاقی آن‌ها و ایجاد تمدن نوین اسلامی. 
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره محور نخست، یعنی دوری از تفرقه و هرگونه اقدام دشمنانه در داخل جامعه اسلامی گفت: این محور شامل سه مرحله است؛ نخست، لزوم دور کردن جنگ‌ها از جهان اسلام و تلاش برای ایجاد روابط مسالمت‌آمیز میان کشورهای اسلامی. دوم، باید شَبَح اختلافات و درگیری‌ها از جهان اسلام دور و دوستی و محبت میان افراد امت اسلامی جایگزین شود، زیرا اختلافات قومی، قبیله‌ای و مذهبی خسارت‌های قابل توجهی به جهان اسلام وارد می‌کند و دین اسلام نیز از این نوع اختلافات و درگیری‌ها نهی کرده است. 
 
وی درباره مرحله سوم تأکید کرد: باید هر نوع اهانت و شکستن حرمت‌ها از جامعه پاک شود. هر فرد مسلمان باید به دیگر مسلمانان احترام بگذارد و باید میان مذاهب مختلف اسلامی گفتگو بر مبنای اصول اخلاق اسلامی و به دور از اهانت و لعن و تکفیر برقرار شود؛ یعنی گفتگو باید از آنچه باعث اختلاف‌افکنی دشمنان میان مسلمانان می‌شود به دور باشد. 
 
شهریاری درباره محور دوم، یعنی همیاری در جهان اسلام گفت: همیاری باید به دو صورت باشد؛ نخست، همکاری برای کمک به مظلومان و نابودی فقر و بیکاری و استضعاف در جهان اسلام. دوم، این همیاری شامل تشریک مساعی برای غلبه بر پدیده سلطه تحمیلی بر جهان اسلام است، زیرا مسلمانان در برابر یک دشمن مشترک هستند که تلاش می‌کند چهره اسلام و مسلمانان را با ایجاد داعش و امثال آن تخریب کند و تلاش می‌کند چهره انسانیت و رحمانیت دین اسلام را تغییر دهد.

وی افزود: این دشمن که در حقیقت دشمن قرآن و پیامبر اسلام (ص) است، از جانب صاحبان ثروت و قدرت حمایت می‌شود و سعی می‌کند سلطه ظالمانه خود را تحمیل کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره محور سوم، یعنی همبستگی و تکامل امت اسلامی عنوان کرد: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها تنها از یک کشور ساخته نیست و تکامل یعنی جمع همه امکانات برای ایجاد یک قدرت جدید که یک کشور به تنهایی آن را دارا نیست.
 
وی همچنین درباره محور چهارم، یعنی خودسازی در ملت‌های مسلمان و توسعه معنوی و اخلاقی آن‌ها گفت: اهداف محورهای گذشته در این محور خلاصه می‌شود، زیرا همه تلاش‌ها برای تکامل و تعاون مسلمانان باید به قرب خداوند متعال و تحقق اهداف امت اسلامی منتهی شود. انسان جانشین خداوند در زمین است و باید برای تحمل مسئولیت جانشینی از قرآن کریم و سنت پیامبر اسلام (ص) شایستگی داشته باشد.

شهریاری گفت: ما باید به خودسازی پرداخته و در مراقبت از اخلاق و رفتار خود دقت داشته باشیم و به آموزه‌های پروردگار عملاً پایبند باشیم و همچنین دیگران را به پایبندی به امر به معروف و نهی از منکر ترغیب کنیم و همه مسلمانان باید به راستگویی، شجاعت، عفت، روحیه برادری، ایثار، تواضع و توکل زیبنده باشند.
 
وی افزود: آنچه باید در خودسازی جوامع اسلامی محقق شود، تقریب مذاهب اسلامی و تقویت روحیه برادری اسلامی است با توجه به اینکه همه مذاهب آزادی اندیشه و عمل در انجام شعائر مذهبی خود را دارا هستند و در عین حال باید تقریب مذاهب و برادری اسلامی خود را بر اساس فرموده قرآن کریم حفظ کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره محور پنجم که یک ایده‌آل بزرگ است، گفت: تأسیس تمدن نوین اسلامی ایده‌آل ماست که آن را برای جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته‌ایم و می‌تواند الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش آنا، وبینار «قدس و مقاومت، رمز جدایی ناپذیر وحدت اسلامی» عصر چهارشنبه با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با مشارکت و سخنرانی شماری از علمای جهان اسلام برگزار شد.  

در این نشست مجازی شخصیت‌هایی چون علامه شیخ ماهر حمود امام جماعت مسجد القدس صیدا و دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت، شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق، دکتر طلال عتریسی اندیشمند و محقق لبنانی، شیخ کامل الفهداوی نایب‌رئیس شورای علمای الرباط المحمدی و امام جمعه فلوجه عراق، شیخ عبدالامیر عثمان الکیلانی رئیس کمیته دفاع از مسجد الاقصی و حمایت از مقاومت و مسلم عمران رئیس سازمان فرهنگی امور فلسطین به سخنرانی پرداختند و پس از پایان نشست نیز بیانیه پایانی قرائت شد.

سخنرانان خارجی این وبینار بر مطالبه حقوق ملت فلسطین به ویژه حق بازگشت این ملت به سرزمین اصلی خود و آزادی مسجد الاقصی از چنگال صهیونیست‌ها و همچنین لزوم مبارزه با آمریکا و اسرائیل جنایتکار تأکید کردند.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز قدس موضوع فلسطین حجت الاسلام شهریاری صهیونیست ها درباره محور جهان اسلام امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟

راز بقا: نقشه راه پیشگیری از بیماری همه گیر، که در ۲۶ مارس در مجله “Nature Communications” منتشر شد، توصیه می‌کند از مکان‌هایی که حیوانات در آن غذا می‌خورند و استراحت می‌کنند، محافظت یا احیا شود و برخورد انسان با حیات وحش در مناطق توسعه‌یافته‌تر به حداقل برسد.

به گزارش راز بقا، شیوع بیماری‌های عفونی ناشناخته قبلی، مانند کووید-۱۹ یا اچ‌آی‌وی، زمانی ایجاد می‌شود که ویروس از حیوانی به انسان منتقل شود. به این انتقال «سرریز مشترک بین انسان و دام» می‌گویند. حیوانات وحشی که به دلیل کمبود غذا یا از دست دادن زیستگاه تحت فشار قرار می‌گیرند، بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌های ویروسی می‌شوند و حتی ممکن است ویروس‌های بیشتری را دفع کنند.

حفاظت از جنگل‌ها، رودخانه‌ها و دیگر فضا‌های طبیعی قبلاً به‌عنوان روشی مقرون‌به‌صرفه برای جلوگیری از بیماری‌های همه‌گیر مطرح شده است.

توصیه‌های جدید برای کاهش سرریز‌ها (که توسط یک تیم بین‌المللی متشکل از زیست‌شناسان، بوم‌شناسان و کارشناسان سیاست گردآوری شده) بر اساس مطالعات موردیِ سرریز بیماری مشترک انسان و دام از خفاش‌هاست.

محققان در سال ۲۰۲۲ پس از مطالعه ویروس “Hendra” در نیمه گرمسیری شرق استرالیا، (که چهار نفر از هفت انسان آلوده را کشته است) گزارش دادند که وقتی کمبود غذا در زمستان باعث شد تا خفاش‌های میوه‌خوار به دنبال گیاهان گلدار در باغ‌های شهری یا مناطق کشاورزی باشند، سرریز‌ها روی دادند. در نتیجه این امر ویروس به اسب‌هایی که در مناطقی که خفاش‌های آلوده ادرار یا مدفوع دفع می‌کردند، منتقل شد و سپس اسب‌های بیمار برخی از انسان‌ها را آلوده کردند.

راینا پلورایت (Raina Plowright)، بوم‌شناس بیماری در دانشگاه کرنل که هم پژوهش سال ۲۰۲۲ و هم مقاله جدید را نوشته، می‌گوید: «وقتی متوجه شدید که چگونه سرریز اتفاق می‌افتد، راه‌حل‌ها آشکار می‌شوند. به عنوان مثال، برای جلوگیری از شیوع بیماری هندرا، یک استراتژی که اکنون در جنوب شرقی کوئینزلند آزمایش می‌شود، کاشت مجدد پنج گونه از درختان گلدار است. گاهی‌اوقات تغییرات بسیار کوچک در یک اکوسیستم می‌تواند اثرات واقعاً عمیقی داشته باشد.»

آیرورو تانشی (Iroro Tanshi)، بوم‌شناس دانشگاه واشنگتن در سیاتل، می‌گوید راه دیگری که برای جلوگیری از سرریز وجود دارد، محافظت از مکان‌های وحشی و «واقعاً قطع تماس» با جمعیت حیوانات وحشی است.

نیجریه جایی است که تانشی به مطالعه خفاش‌ها می‌پردازد. او جوامع محلی را در جلوگیری از آتش‌سوزی‌های جنگلی ناشی از انسان و ارائه منابع جایگزین پروتئین به مردم برای کاهش نیاز به شکار خفاش‌ها در غار‌ها مشارکت می‌دهد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، گونه‌های خفاش میزبان چهار بیماری از نُه بیماری هستند که بیشترین خطر بالقوه را برای سلامت عمومی دارند.

وینیفرد فریک (Winifred Frick)، دانشمند ارشد در سازمان غیرانتفاعیِ “Bat Conservation International” مستقر در آستین، تگزاس، می‌گوید: این تاکتیک‌های می‌توانند «برای حیوانات دیگری که می‌توانند مخازن ویروسی باشند» مانند جوندگان، نخستی‌سانان یا پرندگان هم اعمال شود.

احتمال جهش ویروس‌ها از انسان به حیوان دو برابر بیشتر از بالعکس است. بر اساس مطالعه جداگانه‌ای که در ۲۵ مارس منتشر شد، پس از تجزیه و تحلیل نزدیک به ۵۹۰۰۰ توالی ژن ویروسی مرتبط با انواع میزبان‌های مهره داران، محققان دریافتند که تقریباً دو سوم از انسان‌ها ویروس‌ها را به حیوانات منتقل می‌کنند در حالی که تنها حدود یک سوم از ویورس‌ها از حیوان به انسان می‌رسد.

سدریک تان، ژنومیست میکروبی در مؤسسه ژنتیک دانشگاه کالج لندن که مطالعه توالی ویروسی را رهبری می‌کرد، می‌گوید: «جریان پرش ویروس‌ها بین گونه‌های مختلف جانوری فرآیندی بی‌پایان است.»

محققان امیدوارند که در کنار سرمایه‌گذاری در فناوری زیست پزشکی و اپیدمیولوژیک برای جلوگیری از همه‌گیری‌های آینده، تصمیم گیرندگان همزمان روی حفظ اکوسیستم‌ها سرمایه گذاری کنند تا در وهله اول از سرریز جلوگیری کنند.

آن‌ها همچنین می‌گویند که باید تعداد جاده‌ها را به مکان‌های وحشی کاهش داد. جاده‌ها راه را برای توسعه زیرساخت‌ها هموار می‌کنند که زیستگاه حیات وحش را از بین می‌برد. آن‌ها همچنین به مردم اجازه می‌دهند تا خیلی سریع به حیوانات و یکدیگر دسترسی داشته باشند.

به گزارش راز بقا، محققان دیگر نشان داده‌اند که تراکم بیشتر جاده‌ها خطر ابتلا به ابولا را افزایش می‌دهد و ویروس ابولا در جاده‌های اصلی پخش می‌شود؛ بنابراین سیاست گذاران و مقامات بهداشت عمومی باید مطالعه سرریز‌های مشترک بین انسان و دام را قبل از تبدیل شدن یک ویروس به یک بیماری همه گیر یا همه گیر، به جای اینکه به عنوان «یک فکر بعدی» در نظر بگیرند، در اولویت قرار دهند.

 

منبع: ساینس نیوز

tags # کرونا ، ویروس ، محیط زیست سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب