Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:48:12 GMT

واردات سیست به کشور ۲۰ درصد کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۶۹۱۷

واردات سیست به کشور ۲۰ درصد کاهش می یابد

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر، افزود: با کشت سیست آرتمیای دریاچه ارومیه در ۲۰ هکتار از طرح تولید و پرورش سیست و بیوماس شهرداری بندر شرفخانه، آذربایجان شرقی در سال جهش تولید به طور عملی وارد فاز اجرایی طرح های مورد نظر تولید این منبع پرارزش شیلاتی در حاشیه دریاچه ارومیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم جعفروند، فعالیت در تولید آرتمیا را هم برای کشور و هم برای سرمایه گذاران از لحاظ اقتصادی بسیار سودآور دانست و ادامه داد: تنها با راه اندازی تمام ظرفیت ۲ پروژه بندر رحمانلو و بندر شرفخانه ۲۰ در صد از میزان واردات سیست به کشور کاسته خواهد شد و با برنامه ای که در پیش گرفته ایم تا خودکفایی کامل در این زمینه پیش خواهیم رفت.

وی هدف از تولید و توسعه پرورش سیست و بیوماس آرتمیای دریاچه ارومیه را حفظ ذخائر ژنتیکی این موجود باارزش دریاچه در جهت پایداری تولید، رشد اقتصادی و رونق اشتغال مولد حاشیه دریاچه دانست و اظهار داشت: اراضی حاشیه دریاچه ارومیه که دارای خاک شور و غیر قابل زراعی هستند و آب شور و لب شور در این اراضی موجود است که از این پتانسیل به خوبی می توان در جهت تولید آرتمیا استفاده کرد.

جعفروند گفت: سیست و بیوماس آرتمیا، غذای مصرفی انواع آبزیان به خصوص میگو و ماهی است و سالانه جهت تامین سیست آرتمیای مورد نیاز برای تولید و تغذیه مزارع پرورشی میگو و ماهی مجبور هستیم آن را با واردات و خروج ارز ، از کشورهای دیگر تامین کنیم.

به گفته وی پارسال سه منطقه در آذربایجان شرقی از جمله بندر رحمانلوی شهرستان عجبشیر، بندر شرفخانه شهرستان شبستر و دشت تبریز در حوزه شهرستان اسکو برای این منظور در نظر گرفته شد و در سال جاری نیز طرح رحمانلو با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مساحتی به وسعت ۵۰ هکتار و توان تولید سالانه ۳۰ تن بیوماس و ۴ تن سیست به اجرا گذاشته می شود.

جعفروند گفت: طرح شرفخانه در مساحتی به وسعت ۴۰ هکتار و با توان تولید ۲۰ تن بیوماس و ۳ تن سیست در سال با سرمایه گذاری شهرداری منطقه اجرا می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آرتمیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آرتمیا وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آرتمیا آذربایجان شرقی دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • همراه پرخرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد