Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@19:43:58 GMT

بازگشایی 247 مطب و دندانپزشکی استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۷۰۷۸

بازگشایی 247 مطب و دندانپزشکی استان مرکزی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به بازگشایی 247 مطب و درمانگاه دندانپزشکی این استان گفت: فعالیت مطب‌ها و مراکز دندانپزشکی را رصد می کنیم و با اولین اخطار محل مهر و موم و از ادامه فعالیت جلوگیری می‌شود.

به گزارش جماران، دکتر بهمن صادقی سده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۳۲ مطب و ۱۵ درمانگاه دندانپزشکی با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی می‌توانند فقط خدمات اورژانسی به بیماران ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، امکان نوبت دهی برای بیماران و نبود هرگونه تجمع در مطب و مراکز دندانپزشکی از شرایط بهداشتی تعریف شده در مقابله با ویروس کرونا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به خطر انتقال بالا در ارایه خدمات دندانپزشکی، تیم نظارت از بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی فعالیت مطب‌ها و مراکز دندانپزشکی را رصد می کنیم و با اولین اخطار محل مهر و موم و از ادامه فعالیت جلوگیری می‌شود.

در استان مرکزی ۱۹ بیمارستان فعال با یکهزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یک‌هزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.

۳۰۰ دندانپزشک در استان مرکزی فعالیت دارند که ۱۷۰ نفر آنان در اراک هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۱۸۳ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از ۳۰ تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۴۵۷ مورد بستری و یکهزار و ۸۸۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرنا وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۱۸۳ نفر رسید.

جهانپور اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۶۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۷۳۱ هزار و ۲۱۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا استان مرکزی بازگشایی دندانپزشکی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «سازمان آشپزخانه مرکزی» از آغاز مجدد فعالیت‌های خود در نوار غزه خبر داد.

این اقدام پس از آن به انجام می‌رسد که سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی از دوم آوریل جاری اعلام کرده بود که فعالیت‌های خود در نوار غزه را متوقف کرده است.

دلیل توقف فعالیت‌های سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در نوار غزه جان‌باختن ۷ تَن از کارکنان این سازمان در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان کارکنان این سازمان بود.

پیش‌تر «خوزه آندریاس» مدیر آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند خودروهای کارکنان این سازمان در نوار غزه را یکی پس از دیگری هدف قرار داده‌اند.

وی تاکید کرد که در هنگام انجام این حمله، نظامیان صهیونیست از اقدامات کارکنان امدادی در غزه اطلاع داشته‌اند.

همچنین مدیر سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی اعلام کرد که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کارکنان این سازمان در منطقه کاهش تنش که کنترل آن در اختیار نظامیان صهیونیست بوده صورت گرفته است.

آندریاس افزود: ایالات متحده ملت فلسطین را تنها گذاشته است و باید اقدامات بیشتری را صورت بدهد. قحطی در غزه واقعی است.

گفتنی است یکم آوریل جاری، ارتش رژیم صهیونیستی در یکی دیگر از جنایت‌های خود علیه نیروهای امدادرسان خارجی در نوار غزه خودروهای تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در این باریکه هدف قرار داد. این نهاد بین‌المللی مسوولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را برعهده دارد.

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که هدف قرار دادن این خودروها در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه دست کم ۷ قربانی بر جای گذاشته است. بر اساس گزارش رسانه‌های خبری ۶ تن از این قربانیان را نیروهای خارجی تشکیل می‌دهند. در همین راستا دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست تیم بین‌المللی امدادرسانی متشکل از نیروهای انگلیسی، لهستانی، استرالیایی و اتباع دیگر کشورها را در این باریکه هدف قرار داده است.

کد خبر 6091443

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون