Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:43:05 GMT

صبر و مقاومت عالی‌ترین وسیله برای آرامش و امید است

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۷۱۶۸

صبر و مقاومت عالی‌ترین وسیله برای آرامش و امید است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - سید احمد میرعمادی: زندگی انسان در دنیا همواره آمیخته با مشکلات، سختی‌ها و مصیبت‌های فراوان است، گاهی این مشکلات و حوادث به قدری دشوار و شکننده است که هیچ قدرت و توانی برای انسان باقی نمی‌گذارد و آدمی به نقطه حساس و سرنوشت‌ساز می‌رسد، در یک چنین شرایطی مردم چند نوع عکس العمل از خود نشان می‌دهند، عده‌ای دائماً بی تابی، بی قراری، جزع و ناله می‌کنند و در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها تسلیم می‌شوند، قطعاً این گروه بازنده هستند و نه تنها به اهداف و موفقیتی دست نمی‌یابند بلکه بر مشکلات و سختی‌ها ی آنها افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما گروهی دیگر در مقابل مشکلات و سختی‌ها، شکیبایی و مقاومت به خرج می‌دهند، سعی می‌کنند با همت و اراده قوی موانع را از سر راه بردارند و با صبر و مقاومت، تلاش و کوشش بر هر مشکلی فائق آیند و آن را شکست دهند؛ قطعاً این گروه به اهداف خود خواهند رسید و بر سختی‌ها و مشکلات غالب خواهند شد و پیروز می‌شوند.

بر اساس آموزه‌های دینی، صبر و مقاومت، کلید گشایش سختی‌ها، راه رسیدن به قله‌های پیشرفت و موفقیت و عالی‌ترین وسیله برای آرامش و امید است. حضرت علی (ع) فرمود: «اَلصَّبْرُ عَوْنٌ عَلی کُلِ اَمْرٍ» (غرر الحکم)

خداوند در قرآن صریحاً پیامبر و یاران همراه او را به صبر و مقاومت فراخوانده و فرمود: «فَاسْتَقِمْ کمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَک» همانگونه که مأموریت یافته‌ای استقامت کن، همچنین کسانی که با تو آمده‌اند باید استقامت کنند. (سوره هود آیه ۱۱۲)

و در آیات متعدد مسلمانان را به صبر و مقاومت و پایداری توصیه نموده و دستور داده از صبر برای غلبه بر مشکلات و گرفتاری‌ها کمک بگیرند.

در آیه ۱۵۳ سوره بقره می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ» ای کسانی که ایمان آورده‌اید از صبر و نماز، کمک بگیرید زیرا خداوند با صابران است.

همچنین در آیات دیگر به آثار و برکات سودمند صبر و مقاومت در آرامش بخشی و امیدآفرینی اشاره نموده و می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلَائِکةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کنْتُمْ تُوعَدُونَ» کسانی که گفتند: پروردگار ما خدای یگانه است، پس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است. (سوره فصلت آیه ۳۰) در این آیه شریفه خداوند با نزول فرشتگان به اهل صبر و مقاومت بشارت داد که هر گونه ترس و خوف و غم و اندوه را از آنان بردارد، این همان آرامش و امید در سایه صبر و مقاومت است.

چه اینکه در آیه ۱۵۶ سوره بقره به کسانی که گرفتار بلاها، سختی‌ها، مصیبت‌ها شدند بشارت به صبر و استقامت داده و فرمود: «وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» به خاطر همین آثار و نتایج ارزشمند صبر و مقاومت است که خداوند متعال پاداش صابران را «بغیر حساب» در نظر گرفته است.

«إِنَّمَا یوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیرِ حِسَابٍ» صابران پاداش خود را بی حساب دریافت می‌دارند.

در طول تاریخ نمونه‌هایی از اسطوره‌های صبر و مقاومت بودند که با آرامش و امید به اهداف و موفقیت‌هایی دست یافتند و برای بشریت الگو شدند.

کد خبر 4931100

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حوزه علمیه قم ویروس کرونا بوشهر شیراز شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا ایلام مواسات بیرجند کمک به نیازمندان روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا آرامش و امید صبر و مقاومت سختی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«نون.خ ۵» هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم می‌زند. شب گذشته  حال و هوای زندگی کولبران به تصویر کشیده شد و شما می توانید بخش هایی از آن را مشاهده کنید.

فصل پنجم سریال «نون.خ» به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و با فیلمنامه‌ای نوشته امیر وفایی ساخته شده است و در نظر سنجی اخیر رسانه ملی به عنوان پربازدیدترین سریال معرفی شد. 

سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و ... بازیگران سریال هستند.

دیگر خبرها

  • از درشکه تا اتومبیل؛ یک قرن فرهنگسازیِ ناتمام
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»