Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمد کاکاوند پنجشنبه اول خرداد افزود: با توجه به وضعیت قرمز ویروس کرونا در این شهرستان متأسفانه هر روز بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و نیز تعداد افراد بستری‌شده  افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: ویروس برخلاف تصوری که مردم عامه فکر می‌کنند ضعیف شده، اصلاً ضعیف نشده و با قدرت مبتلا می‌کند و حتی مرگ‌ومیر نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد استان لرستان بیان کرد: عمده علت افزایش ویروس در بروجرد ازسرگیری زندگی عادی، عدم توجه به نکات بهداشتی تاکید شده، بی‌توجهی به شعار در خانه بمانیم و عدم رعایت فاصله اجتماعی است که قرار بود هوشمندانه باشد.

کاکاوند اضافه کرد: قرار بود ما این بیماری را با رعایت فاصله اجتماعی کنترل کنیم ولی رعایت نمی‌شود و همچنان بسیاری از مراسم‌ها و آیین‌های ختم و تشییع‌جنازه برگزار و مردم به‌راحتی در بازار تردد دارند.

وی ادامه داد: خیلی از خروج‌های مردم از خانه به سمت خیابان غیرضروری است که باید برای رعایت حال خود، نجات جان سالمندان خود و کسانی‌که بیماری زمینه‌ای دارند فقط برای کارهای ضروری در محل‌های عمومی تردد کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: نمی‌دانیم چه زمانی این بیماری تمام می‌شود، شبکه بهداشت و درمان بروجرد با تمام توان خود پای‌کار ایستاده است.

کاکاوند ادامه داد: عدم ارائه آمار تعداد مبتلایان به کرونا به معنی آن نیست که مبتلا نداشته و ویروس کنترل‌شده  بلکه در حال مدیریت این ویروس هستیم و هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم که آن را کنترل کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد اظهار کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی همچنان مورد تاکید است و حضور در تجمعات، مراسم ختم و عروسی و همچنین مکان‌های پرازدحام می‌تواند خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

در همین راستا حجت اله یارمحمدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجرد گفت: ورود تورهای گردشگری به شهرستان نیز ممنوع شده و با متخلفان این حوزه برخورد می‌شود.

یارمحمدی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا از نیمه اسفند ۹۸ ورود گردشگر و تورهای گردشکری ممانعت به‌عمل‌آمده و اکنون با توجه به وضعیت قرمز بروجرد این موضوع تشدید شده است.

وی افزود: روز گذشته از برگزاری سه تور غیرمجاز که قصد برگزاری تور گردشگری را در بروجرد داشتند، جلوگیری شد.

کد خبر 513921 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان كرونا در ايران شبکه بهداشت و درمان بروجرد ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است