Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه حکام عرب باید در موضوع فلسطین به نظر مردم احترام بگذارند، گفت: ما از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست کردیم تا به توافقات امنیتی با رژیم صهیونیستی پایان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) روز چهارشنبه گفت که رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در معاهده اسلو عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما ملتی زیر اشغال هستیم و شخصیت حقوقیمان را قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۲ به‌عنوان کشور فلسطین تعیین کرده است. اسرائیل نه‌تنها مفهوم بنیادین معاهده اسلو را نادیده گرفته، بلکه آن را لغو کرده و به تعهداتش عمل نکرده است. 

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز شامگاه سه‌شنبه گفت که رام‌الله توافق‌های خود با رژیم صهیونیستی و آمریکا را لغو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نصرالله: شهید سلیمانی تکیه‌گاه بزرگی برای مقاومت بود

لزوم نقشه راه داخلی برای بازگرداندن وحدت به میان گروه‌های فلسطینی

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: موضع جهاد اسلامی فلسطین درباره توافقات امضا شده با رژیم صهیونیستی و توافق‌نامه اسلو همان موضع‌گیری قبلی است و چیز جدیدی نیست. جهاد اسلامی بارها از زبان رمضان شلح، دبیرکل و زیاد النخاله اعلام کرده است که ما خواستار نقشه راه داخلی برای بازگرداندن وحدت به میان گروه‌های فلسطینی با هدف مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم.

ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران

وی افزود: ما نخستین‌بار خواستار لغو توافق اسلو، به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی و پایان دادن به هماهنگی‌های امنیتی با دشمن صهیونیستی شدیم. ما در راستای مقابله با توطئه‌های رژیم اشغالگر در کرانه باختری و نوار غزه و بازگشت به مسیر صحیح گروه‌های ملی و در رأس آن‌ها جنبش فتح گام برداشته‌ و تأکید کرده‌ایم موضعمان شفاف است. ما نیازمند موضع‌گیری واقعی و قاطع تشکیلات خودگران فلسطین و سازمان آزادی‌بخش هستیم تا به‌طور رسمی و قطعی پایان هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را اعلام کنیم و توافق اسلو لغو شود، زیرا با اوضاع کنونی هیچ توجیهی ندارد و در حکم مرده محسوب می‌شوند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تأکید کرد: جهاد اسلامی فلسطین راه حل دو دولتی را نیز قبول ندارد و خواستار به رسمیت نشناختن دشمن صهیونیستی است. طبعاً موضع‌گیری قطعی گروه‌های فلسطینی و مؤسسات قانونی همچون شورای ملی و شورای مرکزی بارها اعلام شده و حتی در زمینه لزوم توقف همکاری‌های امنیتی بیانیه صادر کردند، ولی تشکیلات خودگردان تاکنون هیچ پایبندی و توجهی به آن‌ها نداشته بود.

توافقنامه اسلو هیچ ارزشی ندارد

ابوشریف تصریح کرد: اکنون اوضاع فرق کرده است و ما از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان خواستیم روابط با رژیم صهیونیستی را قطع و اعلام کند توافق‌نامه اسلو دیگر هیچ ارزشی ندارد و همه نوع هماهنگی با اسرائیل پایان یافته است.

وی درباره روابط برخی کشورهای عربی با آمریکا عنوان کرد: ما به برخی کشورهای عربی می‌گوییم رابطه با آمریکا برای آن‌ها چیزی را محقق نخواهد کرد و حکام‌شان باید به نظر مردمان‌شان احترام بگذارند. ارتباط مستحکم حکام عربی با ملت‌هایشان ضامن قدرت و مشروعیت آن‌هاست. آن‌ها نباید موضوع فلسطین را دستاویز ارتقای جایگاهشان در نزد دولت آمریکا قرار دهند. این موضوع مقدس جای بازی ندارد و نمی‌تواند آلت دست برخی‌ها قرار گیرد.

به‌گفته ابوشریف، حکام عرب نباید از موضوع فلسطین برای خشنودی رئیس کاخ سفید و مؤسسات جنایتکار آمریکایی که به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند استفاده ابزاری کنند، ولی متأسفانه شاهدیم موضع‌گیری آن‌ها هیچ تناسبی با کشورهای عربی ندارد و فلسطین را در انتهای سرزمین‌های عربی و اسلامی می‌پندارند.

ابوشریف تأکید کرد: خاک فلسطین برای همه مسلمانان مقدس است و ننگ بر کسانی باد که فکر می‌کنند می‌توانند با موضوع فلسطین بازی کنند. شنیده شده است که در برخی کشورهای عربی برای فریب افکار عمومی مطالبی منتشر شده و مدعی هستند مردم می‌خواهند با اسرائیل ارتباط داشته باشند که این موضوع کذب است.

نظرسنجی‌ها قاطعانه نشان می‌دهند ملت‌های عربی خواهان محکومیت به رسمیت شناختن اسرائیل هستند و این رژیم را جنایتکار و غصب کننده خاک مقدس فلسطین می‌دانند و روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

وی افزود: تنها 13 درصد اعراب خواهان ارتباط با اسرائیل هستند، ولی آن‌ها نیز از لحاظ قلبی و ایمانی به موجودیت اسرائیل ایمان ندارند و برای فلسطینیان حق تعیین سرنوشت، ایجاد دولت مستقل و بازگشت آوارگان قائل هستند.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی محمود عباس جهاد اسلامی فلسطین ناصر ابوشریف رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موضوع فلسطین توافق اسلو جهاد اسلامی فلسطین در تهران رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان کشورهای عربی موضوع فلسطین موضع گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن البغدادی در نشست تجلیل تحولات خاورمیانه از طوفان الاقصی تا وعده صادق که سالن همایش‌های شهید احمدی روشن دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به توقف روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود، اهداف اسرائیل و حامیانش در زمینه عادی سازی روابط محقق می‌شد.

وی با اشاره به درگیری‌های اخیر حزب الله لبنان با رژیم غاصب صهیونیستی گفت: سران کشور‌های غربی حامی اسرائیل بدانند هنوز حزب الله وارد جنگ نشده و صرفا این تحرکات و اقداماتش یک بازی و (شوخی) است نه جنگ!

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه اصلی‌ترین و بهترین موشک‌های حزب الله در انبار آماده شلیک است و هنوز وارد میدان نشده گفت: در عین حال این را هم باید در نظر گرفت که پاسخ اخیر ایران در عملیات وعده صادق نیز بیشتر جنبه تادیب داشت و شروعی برای جنگ نبود.

وی گفت: گستره حمله پهپادی و موشکی ایران، از نظر سیاسی دارای پیام‌های فراوانی بود که معادلات آمریکا و غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی را تغییر داد.

شیخ حسن البغدادی با اشاره به اتفاقات اخیر در اصفهان، به فرافکنی‌های رسانه‌های عربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در حالی رسانه‌های عربی از حمله گسترده موشکی به اصفهان خبر می‌دادند و تیترهایشان را می‌زدند که خود اسرائیل تاکید میکرد من حمله موشکی به ایران نکرده ام!

وی با بیان اینکه محور مقاومت همچنان محکم و استوار، هیچ ترسی از مقابله با رژیم غاصب صهونیستی ندارد گفت: در راه مقابله با اقدامات و فعالیت‌های این رژیم کودک کش بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس