Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس غرب آسیا گفت: در شرایطی که تصور می‌شد به دلیل همه گیری کرونا راهپیمایی روز قدس لغو می‌شود، ایران اقدام هوشمندانه‌ای را انجام داد.

امیر محمودی‌منش کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاسیس سفارت مجازی جمهوری اسلامی ایران در فلسطین، گفت: مجلس شورای اسلامی طی بررسی طرح مقابله با رژیم صهیونیستی که در روز ۱۹ ماه می‌سال جاری میلادی با موافقت نمایندگان رو به شد، در ماده ۲ طرح موافقت کردند که بر اساس آن وزارت امور خارجه و دولت مکلف به تاسیس یک سفارتخانه یا کنسولگری مجازی شد؛ اکنون دولت و وزارت امور خارجه ایران باید ظرف ۶ ماه رایزنی‌های خود را انجام داده و زمینه را فراهم کند تا این سفارتخانه مجازی شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مایلم این موضوع را در ۲ بعد حقوقی و سیاسی - روانی بررسی کنم، افزود: در بُعد حقوقی که شکل گیری یک سفارتخانه و مسائل مربوط به روابط دیپلماتیک در حقوق بین الملل ذیل حقوق دیپلماتیک واقع می‌شود که به عنوان شعبه‌ای از شعبات حقوق بین الملل است، رابطه دیپلماتیک میان کشور‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و رابطه دوستانه میان ملت‌ها را تقویت می‌کند.

محمودی منش ادامه داد: به عبارت ساده‌تر حقوق دیپلماتیک، حقوق مربوط به سفارتخانه‌ها بوده و موضوع اصلی آن مربوط به سفارتخانه‌ها و اعضای آن است؛ از این رو جمهوری اسلامی ایران اقدام هوشمندانه‌ای را انجام داد، زیرا ضعف یک سفارتخانه در فلسطین وجود داشت که زمینه‌چینی‌های آن توسط مصوبه مجلس انجام شده و دولت باید آن را ظرف ۶ ماه به وجود بیاورد؛ بُعد حقوقی تاسیس این سفارتخانه کاملا منطبق بر حقوق بین الملل بوده و رژیم صهیونیستی هیچ گونه خدشه‌ای به اصل این حرکت نمی‌تواند وارد کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به بُعد روانی - سیاسی تاسیس سفارتخانه ایران در فلسطین، توضیح داد: در شرایط فعلی که ما یکسری تحولات از جمله معامله قرن، انتقال سفارت آمریکا و ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده ارشد جبهه مقاومت در منطقه بود را پشت سر گذاشتیم، نوعی جسارت عمل برای رژیم صهیونیستی به وجو آمده؛ که اخیرا نتانیاهو هم اعلام کرده ما شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را هم به اسرائیل ملحق می‌کنیم که حتی واکنش اردن را هم در پی داشته است؛ اگرچه اصل موجودیت رژیم صهیونیستی هیچ گونه مشروعیت سیاسی و حقوقی ندارد، اما می‌بینیم که به قطعنامه‌های سازمان ملل هم پایبندی ندارند.

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی با نخست وزیری بنیامین نتانیاهو حتی به آنچه که دارد هم قانع نیست و پای خود را فرا‌تر می‌گذارد؛ در حقیقت در شرایط فعلی تاسیس سفارتخانه در فلسطین اقدام هوشمندانه‌ای بود که بُعد روانی - سیاسی هم داشت؛ امسال پس از گذشت ۳ دهه نخستین روز قدسی است که به دلیل همه گیری ویروس کرونا برگزار نخواهد شد و من احساس می‌کنم جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می‌شد ایران امسال روز قدس برگزار نمی‌کند، یک حرکت هوشمندانه از سوی مجلس شورای اسلامی صورت داد که مجددا مانند تمام سال‌های گذشته خواب رژیم صهیونیستی، نتانیاهو و ترامپ را در روز قدس آشفته کرد.

محمودی منش با تاکید بر اینکه تصور می‌شد امسال روز قدس برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: درست است که راهپیمایی در خیابان برگزار نمی شود، اما این اقدام ایران نشان داد که تهران در مبارزه با رژیم صهیونیستی دست نمی‌کشد و شاید بنا به دلایلی از جمله مسئله کرونا صلاح عمومی را در این بداند که راهپیمایی و تظاهراتی در خیابان‌ها شکل نگیرد، اما حرکت خود را در دو بُعد سیاسی و حقوقی انجام می‌دهد که خوشبختانه دیدیم مورد تایید و استقبال گروه‌های فلسطینی از جمله مجلس قانون گذاری فلسطین واقع شد و حتی رئیس آن گفت که باقی کشور‌های منطقه هم باید مانند ایران همچین الگویی را در مبارزه با رژیم صهیونیستی در پیش بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین اشغالی معامله قرن سفارت در فلسطین سفارت مجازی اقدام هوشمندانه رژیم صهیونیستی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی

شهردار منطقه ۸ تهران از جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری در پرونده‌‌ حقوقی منطقه به ارزش ۷۷ میلیارد تومان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌  فاطمه تنهایی شهردار منطقه 8 با بیان اینکه با پیگیری اداره حقوقی منطقه در پرونده ملکی که در مرحله بدوی با حکم دادگاه در سال 1398 محکوم به پرداخت بهای تصرف گذر به متراژ 516/79 مترمربع در خیابان شهید حسن‌تکه در ناحیه 3 منطقه شده بود، اظهار کرد: دادنامه صادره در مرحله تجدیدنظر نقض ‌و از تضییع حقوق بیت‌المال و هدررفت بیش از 77 میلیاردتومان از بودجه شهرداری پیشگیری شد.

وی افزود: مالک ملک مذکور  با این ادعا که مساحت باقیمانده به میزان 516/79 مترمربع به صورت گذر در تصرف شهرداری بوده و باید مابه‌‌عوض آن توسط شهرداری به وی پرداخت شود، اقدام به اقامه دعوی کرده بود.

شهردار منطقه 8 تصریح کرد: در این راستا اداره حقوقی منطقه با همکاری حوزه‌های تخصصی دیگر همچون املاک و شهرسازی، اقدام به اثبات این مطلب کرد که گذر مذکور حاصل تقسیم خودسرانه و بی‌ضابطه ملک توسط مالک اولیه در دهه 50 و برای سهولت فروش بوده و مطابق ماده 101 قانون شهرداری‌ها، گذر ناشی از آن به رایگان متعلق به شهرداری است.

همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو

به گفته تنهایی شهردار منطقه 8 شهر تهران، مدیریت شهری منطقه موفق به نقض رأی محکومیت در مرحله تجدیدنظر شده و دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم به بی‌حقی خواهان صادر و شهرداری در این دادگاه از تضییع حقوق خود جلوگیری کرد.

این اقدام مدیریت شهری منطقه، تلاش برای احقاق حقوق بیت‌المال و بازگشت 77 میلیارد تومان سرمایه به شهرداری را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • ۱۴ اردیبهشت؛ استمرار راهپیمایی جمعه‌های خشم در برخی استان‌ها
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد