Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان در طول عمر خود اپیدمی‌های متعددی را تجربه کرده و خاطراتی ناخوشایند از آنها را در حافظه خود ثبت کرده است. ردپای برخی از این اپیدمی‌ها که بخشی از تاریخ بشر به حساب می‌آیند به اشکال مختلف در موزه‌های جهان دیده می‌شود. ما در این گزارش سفری مجازی به یک قلعه موزه خواهیم داشت که نماد پایان یک اپیدمی به دلیل بیماری در آن دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاپ گریگوری اول مشهور به گریگوری کبیر بین سال‌های ۵۹۰ تا ۶۰۴ میلادی, پاپ کلیسای کاتولیک رم بود. او در همان سال‌ها پایان  اپیدمی بزرگ طاعون را اعلام کرد و به یادگار این واقعه دستور ساخت مجسمه فرشته‌ای برای نصب در بالای قلعه‌ای با نام سنت آنجلو داد.

قلعه سنت آنجلو در ابتدا به عنوان مقبره هادریان امپراتور روم ساخته شد و بعد‌ها پاپ‌ها از آن به عنوان یک قلعه استفاده کردند. این قلعه که زمانی بلندترین ساختمان رم بود، هم‌اکنون کاربری موزه‌ دارد و بازدیدکنندگان آن سلول‌هایی را خواهند دید که شخصیت‌های مهمی در گذشته در آنها حبس شده بودند. در اتاقک‌های قلعه موزه سنت آنجلو مجموعه گسترده‌ای از اسلحه و نقاشی های دیواری‌ عصر رنسانس دیده می‌شوند.

* باشگاه خبرنگاران

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی به اتمام رسید و مرحله دوم آن نیز از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خردادماه به اجرا در می‌آید.
جهان‌بخش یوسفی یادآور شد: این طرح، از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت با هدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد اتباع واکسیناسیون شدند.

دیگر خبرها

  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای کمتر دیده شده ؛ از دست ندهید (+عکس)
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • فریبا: استقلال تا پایان لیگ ۲ بازی خطرناک دیگر دارد
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • این قورباغه‌های زیبا، سمی‌ترین موجود جهان هستند (فیلم)
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است