Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از چین ضمن اشاره به اظهار نظرهای انتقادی وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه نوشت که این ادبیات هر حکمی دارد بجز اینکه «ادبیاتی دیپلماتیک» باشد.

او در اظهاراتش از راهبردها و سیاست های چین در ارتباط با شرکت مخابراتی هواوی، تایوان، هنگ کنگ، نسل پنجم اینترنتی، دریای جنوبی و همه گیری کرونا بشدت انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا پا را از انتقادها فراتر گذاشته و سیاست های داخلی و خارجی چین را یک مشکل برای اجرای برنامه خودمختاری عالی در هنگ کنگ دانسته است.

او در بخشی از گفته های امروز خود سیاست های دفاعی،  بهداشتی و بسیاری از دیگر راهبردهای چین در قبال تایوان و هنگ کنگ را مورد انتقاد قرار داد و همه اینها را از نگرانی های آمریکا دانست.

وی در جریان مصاحبه مطبوعاتی مقرر در واشنگتن از سیاست های پکن درباره هنگ کنگ و نفوذ نمایندگان چین در مجلس هنگ کنگ و مجادلات اخیر در این منطقه انتقاد کرد و آن را بنوعی سوء مدیریت از سوی چین دانست.

این در شرایطی است که چین بارها از آمریکا خواسته است دست از مداخله در امور هنگ کنگ که جزو امور داخلی چین محسوب می شود بردارد.

رییس سابق سازمان سیا گفت: چنین تحرکاتی اجازه خودمختاری عالی را از هنگ کنگ می گیرد و ما قضیه این منطقه را از نزدیک دنبال می کنیم تا ببنیم به کجا می رسد.  

پمپئو با لحنی تند و به دور از دیپلماسی ادعا کرد که رژیمی اقتدارگرایانه و تند و کمونیستی از سال ۱۹۴۹میلادی بر چین حکومت کرده است و این چیزی نیست که خواهانش باشیم.

وی همچنین به کرونا اشاره کرد و گفت که رسانه ها بیش ازآنکه روی نقش چین تاکید داشته باشند روی بیماری و ویروس متمرکز شدند و تصویر اصلی و بزرگتر قضیه دیده نشد.

وزیر خارجه آمریکا چین را موجب سهل انگاری ها و اقدامات بسیار نادرست در قبال کرونا دانست و گفت که این کشور نمونه های اولیه ویروس را از بین برده و اجازه بازدید آزمایشگاهی نداده است.

او مستقیما چین را به دلیل از دست رفتن جان ۹۲ هزار آمریکایی و از دست رفتن ۳۶ میلیون فرصت شغلی و خسارت ۹ هزار میلیارد دلاری به اقتصاد جهانی مقصر دانست و رسما به نام "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین اشاره کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: رییس جمهور شی اخیرا گفت که کشورش شفاف و مسئولانه رفتار کرده است اگر حزب کمونیست می خواهد شفاف باشد و مسوولانه رفتار کند، خیلی ساده یک مصاحبه مطبوعاتی برگزار شود و خبرنگاران آزادانه هر سوالی دارند از او بپرسند.

پمپئو از حضور چین در دریای جنوبی انتقاد کرد و این کشور را مقصر غرق شدن کشتی ویتنامی و محدود کننده ماهیگیری در این دریا با اجرای مقررات ممنوع کننده منطقه ای دانست.

وی از فشارهای چین بر استرالیا با ابزارهای اقتصادی در ارتباط با کرونا انتقاد کرد و گفت که در مورد شرکت مخابراتی هواوی هم تلاش می شود که این شرکت به کل از سامانه مخابراتی و ارتباطی نسل پنجم آمریکا کنار گذاشته شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: " از نظر من نظام بین الملل که پس از جنگ سرد به آن عادت کرده بودیم، دیگر وجود ندارد. آمریکا جایگاه خود به عنوان نیروی مسلط را از دست داده است و نظم چندجانبه‌ای که پس از سال ۱۹۴۵ برقرار شده بود، رو به ضعیف شدن است."

بورل با اشاره به موفقیت احتمالی روسیه در جنگ با اوکراین از خطرات آن برای اروپا گفت: "ما تاکنون به چتر امنیتی آمریکا متکی بوده ایم. اما این چتر شاید همیشه باز نماند و من معتقدم که نمی‌توانیم امنیت خود را به انتخابات آمریکا که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود گره بزنیم؛ بنابراین باید سیاست دفاعی و امنیتی خود را بیشتر توسعه دهیم."

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!