Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:03:34 GMT

بیداری و بصیرت یعنی حرکت در جهت ظهور منجی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۰۲۴۳

بیداری و بصیرت یعنی حرکت در جهت ظهور منجی

می‌دانم که باید فرصت را مغتنم بشمارم و از خدای لیلةالقدر توفیق قرار گرفتن قرآن در قلبم را طلب کنم تا روش زندگی‌ام را قرآنی کند، بیداری و بصیرت را که همان حرکت در جهت ظهور منجی عالم بشریت است از لطف و رحمتش نصیبم کند ... ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، می‌دانم که شب قدر برای رو به روی قرآن گرفتن و گذاشتن آن بر سر نیست، می‌دانم بیداری شب قدر بدون بی‌قراری مقصد راه نیست، می‌دانم دوری یک ساله از قرآن و شب‌زنده‌داری را نمی‌توان با یک شب آن هم بدون درک نَمی از یمِ حقیقتش جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌دانم شب قدر فرصتی است بی‌نظیر و به هیچ بهانه‌ای نباید آن را از دست داد؛ چرا که از دست دادنش خسراتی است جبران‌ناپذیر. می‌دانم که باید فرصت را مغتنم بشمارم و از خدای لیلةالقدر توفیق قرار گرفتن قرآن در قلبم را طلب کنم تا روش زندگی‌ام را قرآنی کند.

بیداری و بصیرت را که همان حرکت در جهت ظهور منجی عالم بشریت است از لطف و رحمتش نصیبم کند، بخواهم که بارم را سبک کند و پر و بالی عطا کند تا با سرعت در جهت بر آورده شدن حاجات امام زمانم حرکت کنم و بر سر عهد و پیمانی که هر روز با او می‌بندم باقی بمانم «الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ» و می‌دانم که تحقق قدر من در تحقق این بخش از دعای عهدم است.

سرم را می‌زنم از بی‌کسی گاهی به درگاهی
نه با خود زاد راهی بردم از دنیا، نه همراهی
اگر زاد رهی دارم همین اندوه و فریاد است
"نه بر مژگان من اشکی نه بر لب‌های من آهی"

غروبی را تداعی می‌کنم با شوق دیدارش
تماشا می‌کنم عطر تنش را هر سحرگاهی
دلم یک بار بویش را زیارت کرد... این یعنی
نمی‌خواهد گدایی را براند از درش شاهی

پس با امیدی وافر در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، از خدای رئوف می‌خواهم آنچه را خوبانش می‌خواهند:

«اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ و اقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین؛ خدایا مرا در این روز فضیلت شب قدر را روزی‌ام کن و در آن کارهاى مرا از سختى به آسانى بگردان و بپذیر عذرهایم و گناه و بار گران را از گُرده‌ام بریز؛ اى مهربان به بندگان شایسته خویش.»

* حجت‌الاسلام احمد صادقی استاد حوزه و دانشگاه

دعای روز بیست‌وهفتم ماه مبارک رمضان/ خدایا عُذرم را بپذیردعای روز بیست‌وششم ماه مبارک رمضان/ خدایا عیب‌هایم را بپوشانترتیل جزء بیست‌وهفتم قرآن‌ با صدای "عبدالباسط و عباس امام‌جمعه"

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ماه مبارک رمضان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در نشست برنامه‌ریزی دهه کرامت در استان، با تبریک 12 اردیبهشت روز معلم و تسلیت سالروز شهادت استاد شهید گرانقدر آیت الله مطهری، اظهار داشت: دهه کرامت فرصت مغتنمی است که ما در حوزه بصیرت‌افزایی برای خود و جامعه کوشش کنیم. 

وی با بیان اینکه در اثر معارف الهی، انقلاب اسلامی شکل گرفته است، گفت: ما هر مقدار بر معارف الهی خود بیفزاییم، جامعه را از آسیب‌ها مصون کرده و آن‌را پیش بردیم. معارف الهی با اساس و اصالت انسان‌ها سازگار است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: انقلاب اسلامی را در دل دشمن‌ترین دشمنان نفوذ دادیم، اما متأسفانه در درون خود مشکل داریم، افرادی هستند که قدر این انقلاب را نمی‌دانند و ذهن آنها مشوش شده است باید معارف را ترویج کنیم.

وی بیان داشت: امام رضا(ع) از آفتاب‌های تابنده‌ای است که در این کشور است و باید مکتب، سیاست، برنامه‌ها و ... او شناسانده شود. باید برای دهه کرامت اقدامات لازم را انجام و افراد را به سمت معرفت و بصیرت سوق داد.

نکونام در پایان با تأکید بر اینکه باید در کارها همدلی و همفکری داشت تا نتیجه خوبی حاصل شود، خاطرنشان کرد: باید معارف اهل بیت(ع) را خصوصاً برای نوجوانان و جوانان تبیین کرد و کارها را به صورت محتوایی پیش برد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • لواندوفسکی منجی بارسلونا؛ منچستریونایتد پاکسازی می‌کند
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم