Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب سنندج گفت: برخی افراد عامدانه در پی تبلیغ بی‌حجابی در جامعه هستند، گفت: با افرادی که عمدا به توطئه‌های دشمن مبنی بر عدم رعایت حجاب و مسایل دینی به منظور مقابله با نظام اسلامی عمل می کنند، برخورد قضایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد جباری پیش از ظهر امروز در جلسه معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: وضعیت نابسامان حجاب و عفاف در بوستان‌ها و برخورد با پدیده رشوه‌خواری و زمین‌خواری از موضوعات مهم این جلسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برای برخورد با بی‌حجابی باید سیاست‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بکارگیری شود و از ظرفیت سمن‌ها برای مقابله با بی‌حجابی در جامعه استفاده کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تاکید کرد: باید سمن‌ها برای فعالیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی بویژه حجاب و عفاف ترغیب شوند و فعالیت‌ها نتیجه‌محور باشد.

جباری گفت: در وهله نخست باید فرهنگی و نرم‌افزاری پیش برویم و اگر موثر نبود برخورد قانونی صورت بگیرد.

ضرورت جلوگیری از ترویج بی‌حجابی در شهر به بهانه ورزش 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان به عدم رعایت حجاب توسط برخی بانوان در برخی مناطق سنندج از جمله کمربندی آبیدر گریزی زد و گفت: گشت‌های انتظامی و مجموعه‌های مرتبط باید جدی‌تر وارد عمل شوند و از ترویج بی‌حجابی در این نقطه از شهر و پارک‌ها به بهانه ورزش جلوگیری شود.

جباری تصریح کرد: متاسفانه شاهد کم‌رنگ شدن فرهنگ حجاب و شکستگی قبح بی‌حجابی در جامعه هستیم و این موضوع در ترک برخی معروفات دیگر نیز وجود دارد.

وی افزود: اگر این رویه ادامه داشته باشد، به تدریج ناهنجاری‌ها به هنجار و ارزش تبدیل می‌شوند و این آفت بسیار بزرگی برای جامعه اسلامی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان با بیان اینکه در قوانین، هنجارها، فرهنگ و سجایای اخلاقی بدترین آفتی که می‌شود تصور کرد شکسته شدن قبح است، گفت: خیلی از اعمال حرام را خدا به خاطر رحمانیت و رحیمیتی که دارد، در رابطه بین خود و بنده قرار داده است اما تظاهر و تجاهر به آن را از خود آن عمل قبیح‌تر دانسته است.

تظاهر به روزه‌خواری از خود عمل به روزه‌خواری بدتر است

جباری اظهار کرد: تظاهر به روزه‌خواری از خود عمل به روزه‌خواری بدتر است و این در قوانین ما نیز به همین صورت است خیلی از اعمال خلاف شرع و محرمات قانون‌گذار جرم‌انگاری نکرده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد عامدانه در پی تبلیغ بی‌حجابی در جامعه هستند، گفت: با افرادی که عمدا به توطئه‌های دشمن مبنی بر عدم رعایت حجاب و مسایل دینی به منظور مقابله با نظام اسلامی عمل می کنند، برخورد قضایی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج گفت: حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است، مسئله حجاب تقریبا در تمام ادیان مطرح است و قبل از اسلام هم حجاب وجود داشته است.

جباری خاطرنشان کرد: دشمن برای حذف حجاب برنامه دارد و در این راستا القاسازی‌هایی می‌کند و می‌خواهد به نحوی القا کنند که حجاب یک امر اجباری و تحمیلی از سوی دولت است نه دستور موکد دین اسلام.

وی فرهنگ‌سازی رعایت حجاب و عفاف از درون خانواده‌ها را ضروری خواند و گفت: دستگاه‌ها در بحث امر به معروف و نهی از منکر تنها هستند در بسیاری موارد خانواده‌ها در این موضوع کوتاهی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج اضافه کرد: والدین باید به فرزندان به ویژه دختران نزدیک شوند تا مطرود نشده و وارد آسیب‌های اجتماعی نشوند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان حجاب و عفاف امر به معروف و نهی از منکر دادستان عمومی و انقلاب بی حجابی در جامعه روزه خواری رعایت حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۰۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است

به گزارش خبرآنلاین البرز، سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و دبیر شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار داشت: اقدام شایسته نیروی انتظامی در برخورد با بی حجابی به منظور حفظ حریم و کرامت بانوان سرزمین عزیزمان ایران اسلامی قابل ستایش و تقدیر است و شهروندان از این اقدامات حمایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیرمقابله با بی حجابی قطعا با باندهای مروج فساد و فحشا در سطح جامعه برخورد قاطع انجام خواهد پذیرفت و فراجا به دنبال مدیریت افرادی است که به صورت سازماندهی شده به دنبال کشف حجاب هستند.

وی ادامه داد: صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است که قصد دارد کشورما را ویران کند ولی زهی خیال باطل که نمی دانند امثال شهید سلیمانی ها مقابل آنها می ایستند و ناکامشان می گذارند.

جابری انصاری تأکید کرد: قطعا خیل کثیری از نسل نوجوان و جوانی که نسبت به موضوع حجاب کم توجه هستند به خاطر عدم آگاهی آنها از حرکت خزنده ضد فرهنگی دشمن برای این نسل آینده ساز جامعه می باشد که اقدام شایسته فراجا در استان البرز به ویژه سردار هداوند فرمانده با سابقه و انقلابی آن مجموعه در عدم پرونده سازی و تلاش برای زدودن این خطای غیرعمد برای این تعداد از افرادی که ناآگاهانه و از روی غفلت مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتند قابل تقدیر و تشکر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اضافه کرد: مردم متدین استان البرز و همه صاحبان فکر و اندیشه و دلسوز انقلاب اسلامی یکپارچه از این اقدام هوشمندانه فراجا در حفظ ارزش ها حمایت قاطع دارند.

وی گفت: قطعا جهاد تبیین یکی از اولویت هایی است که همه دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب برای نسل نوجوان و جوان باید به آن بپردازند و آنها را از اقدامات شوم دشمن آگاه سازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: قایل بر این هستیم که خانواده های محترم نسبت به هدایت نوجوانان و جوانان در موضوع حفظ ارزش ها توجه جدی داشته باشند.

جابری انصاری افزود: خدارو شکر با مدیریت هوشمندانه فراجا معضل بی حجابی در خودروها با اعمال قوانین بازدارنده تا حدود زیادی مرتفع شده است و وضع قوانین بازدارنده در کوچه و خیابان ها و معابر ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه گفت: نیروهای فراجا به‌واسطه از خودگذشتگی‌ها و ایستادگی خود در مقابل مخلان نظم و امنیت، قانون‌شکنان همواره مورد احترام آحاد مردم بوده و هستند و شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام ماموریت‌های قانونی، خواهند بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898966

دیگر خبرها

  • هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم/ بی حجابی باعث بی عفتی می شود
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم