Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جباری روز پنجشنبه در اولین جلسه سازمان قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: باید از ظرفیت سمن‌ها برای مقابله با بی‌حجابی در جامعه استفاده و آنان را ترغیب کنیم که در حوزه آسیب‌های اجتماعی بویژه حجاب و عفاف نیز فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه برای برخورد با بی‌حجابی باید سیاست‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را بکار گیریم، افزود: در بحث امر به معروف و نهی از منکر و در حوزه حجاب، تا زمانی که فعالیت‌ها نتیحه محور باشد، باید فرهنگی و نرم‌افزاری اقدام کرد اما اگر موثر نبود باید برخورد قانونی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان به عدم رعایت حجاب توسط برخی بانوان در برخی مناطق سنندج از جمله کمربندی آبیدر اشاره کرد و یادآور شد: گشت‌های انتظامی و مجموعه‌های مرتبط باید جدی‌تر وارد عمل شده و از ترویج بی‌حجابی در این نقطه از شهر و پارک‌ها به بهانه ورزش جلوگیری کنند.
وی به کمرنگ شدن فرهنگ حجاب و شکستگی قبح بی‌حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر این رویه ادامه داشته باشد، به تدریج ناهنجاری‌ها به هنجار و ارزش تبدیل می‌شوند که آفت بسیار بزرگی برای جامعه اسلامی است پس باید مراقب بود و همه احسلس مسوولیت کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان تاکید کرد: کسانی عمدا به توطئه‌های دشمن مبنی بر عدم رعایت حجاب و مسایل دینی به منظور مقابله با نظام اسلامی عمل می کنند که باید با آنان برخورد قضایی شود چرا که عامدانه در پی تبلیغ بی‌ححابی در جامعه هستند.
جباری به لزوم فرهنگ‌سازی رعایت حجاب و عفاف از درون خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها در بحث امر به معروف و نهی از منکر تنها هستند در بسیاری موارد خانواده‌ها در این موضوع کوتاهی می‌کنند، در حالیکه والدین باید به فرزندان به ویژه دختران نزدیک شوند تا مطرود نشده و وارد آسیب‌های اجتماعی نشوند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه هر هفته در تمام شهرستان‌های استان آموزش به آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام می‌شود، اظهار داشت: هفته گذشته از ۱۸۰ اداره بازرسی کردیم نتایج خوبی در بحث رعایت حجاب و عفاف بدست آوردیم.
محمود الله‌مرادی خواستار تفکیک محل استقرار زنان و مردان در ادارات استان شد و اضافه کرد: بانوان زیادی خود خواستار تفکیک محل کار در دستگاه‌ها شده‌ و ما هم در تلاش هستیم این کار صورت گیرد چرا که باعث می‌شود کارها و خدمت به مردم بهتر صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در بحث حجاب و عفاف از خود ادارات و دستگاه‌ها باید شروع کرد، گفت: در ماه رمضان شاهد روزه‌خواری در برخی ادارات بودیم که در این حوزه نسبت به پارسال وضعیت نامطلوب‌تر بود و عمل به شئونات ماه رمضان بیش از ۳۰ درصد کمتر شده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان یادآور شد: ادارات به سمت و سویی می‌روند که نیروهای انقلابی دارند حذف می شوند و یا به آنها ظلم می‌شود که باید در این زمینه با قاطعیت برخورد شود، ضمن اینکه برخی مسوولان‌ نیز نسبت به وظایف خود احساس مسوولیت نمی‌کنند.
الله‌مرادی با بیان اینکه بسیاری مسائل اجتماعی را به سیاسی تبدیل می‌کنند، بر لزوم اجرای طرح‌های عمرانی و تفریحی شهری به پیوست فرهنگی، برخورد جدی با زمین‌خواری، مشخص شدن تکلیف زمین‌های بدون مالک برای مقابله با زمین خواری در استان تاکید کرد.

برچسب‌ها دادگستری کل استان کردستان روز عفاف و حجاب امر به معروف و نهی از منکر کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری کل استان کردستان روز عفاف و حجاب امر به معروف و نهی از منکر کردستان دادگستری کل استان کردستان روز عفاف و حجاب امر به معروف و نهی از منکر کردستان امر به معروف و نهی از منکر کردستان حجاب و عفاف رعایت حجاب بی حجابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جبهه فرهنگی یزد از اجرای طرح نور

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فرمانده انتظامی استان یزد در این دیدار از اجرای موفقیت آمیز طرح نور در استان یزد خبر داد و گفت: اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت.
سردار بهدانی فرد، اجرای طرح نور و مقابله با بدحجابی را خواسته مردم دانست و افزود: از زمان اجرای این طرح شاهد حمایت قشر‌های مختلف مردم از اجرای این طرح بوده ایم.
فرمانده انتظامی استان یزد، انجام وظایف دستگاه‌های فرهنگی در مقوله عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: در صورتی مقابله فراگیر با بدحجابی صورت می‌گیرد که سایر دستگاه‌ها که در قانون مطرح شده اند، نیز به وظایف خود عمل کنند.
وی با اشاره به وظایف متعدد نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت جامعه خاطر نشان کرد: پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی قرار دارد.
 بهدانی فرد، اظهار داشت:خوشبختانه افرادی که مورد تذکر قرار می‌گیرند به تذکر‌ها توجه می‌کنند و همین عامل باعث شده اجرای این طرح با موفقیت صورت گیرد. 
فرمانده انتظامی استان از همراهی و کمک مردم جهت مشارکت در این طرح استقبال کرد و افزود: تلاش ما این است که اجرای این طرح در صحنه اثرگذار باشد و با صحبت، تذکر لسانی و امربه معروف فرد اصلاح شده و کار به مراحل بعدی کشیده نشود. 
سردار بهدانی فرد افزود: علاوه بر  اجرای طرح نور در شهر، این طرح در خودرو‌ها و اصناف و فضای مجازی هم اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل یک ماهه به سازمان آرامستان‌های شهرداری سنندج برای ساماندهی قطعه هنرمندان
  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • حمایت جبهه فرهنگی یزد از اجرای طرح نور
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم